عمومی

۹ روش برای محافظت از مغز در برابر ذرات معلق هوا

در افراد مختلف میزان متفاوتی از قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا وجود دارد ، اما یافته های جدید نشان می دهد که در معرض چه نوع آلاینده هایی هستند و در مورد آسیب عصبی هنگام تنفس و بازدم ، واقعاً مهم هستند.

با توجه به ESA ده ایران ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا می تواند مغز انسان را تغییر دهد ، خصوصاً در افرادی که در معرض دود اتومبیل قرار دارند. ” ذرات آهن و سایر آلاینده های پنهان در هوای آلوده می توانند از طریق بینی به مغز وارد شده و پاسخ آتش سوزی ایجاد کنند.

التهاب مغز نقش عمده ای در بیماری آلزایمر دارد. بنابراین ، یک کپسول آتش نشانی اضافی می تواند منجر به مارپیچ سلامت شناختی شود. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند که زنان مسن که در مناطق گرد و خاکی کوچکتر از سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا زندگی می کنند ، 92 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا آلزایمر قرار دارند.

اکنون می دانیم که آلودگی هوا با بیماری پارکینسون و نورون های حرکتی نیز ارتباط دارد و آسیب می تواند خیلی زودتر از حد انتظار شروع شود. محققان دانشگاه لنکستر انگلیس 186 نفر را در مکزیکو سیتی ، 186 تا 27 ساله ، در شهری مستعد آلودگی هوا بررسی کردند. آنها نه تنها به بیماری آلزایمر بلکه به بیماری پارکینسون و نورون های حرکتی نیز مبتلا هستند.

آنها همچنین دارای مقدار زیادی آهن ، آلومینیوم و تیتانیوم در مغز خود بودند ، به ویژه در مورد سیاه و سفید و مغز خود.

مغز به دلیل ذرات معلق در هوا تغییر می کند

محققان بیماری آلزایمر را به عنوان علامت تعدادی از شرایط عصبی از جمله تومورهای مغزی و ناهنجاری های مغز ذکر کردند. این موارد حتی در نوزاد 11 ماهه نیز دیده می شود. به نظر می رسد آلودگی هوا از طریق تنفس یا غذا خوردن می تواند وارد مغز شود. آنها با آسیب به ماده سیاه مرتبط هستند ، بخشی از مغز که نورونهای حرکتی را فعال و مهار می کند و عملکرد موتور را مختل می کند.

آسیب سیاه به طور مستقیم با بیماری پارکینسون در ارتباط است.

چگونه خود را در برابر آلودگی محافظت کنیم

در افراد مختلف میزان متفاوتی از قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا وجود دارد ، اما یافته های جدید نشان می دهد که در معرض چه نوع آلاینده هایی هستند و در مورد آسیب عصبی هنگام تنفس و بازدم ، واقعاً مهم هستند.

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع روند آماده سازی برای مدیتیشن و آلودگی هوا انجام دهید:

جوانه های کلم بروکلی و غذاهای دیگری که به کبد کمک می کند تا بدن را سم زدایی کند ، بخورید.

ماهی هایی بخورید که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، به ویژه ماهی سالمون ، ساردین و ماهی تن. اسیدهای چرب امگا 3 به مبارزه با التهاب مغز کمک کرده و از آسیب مغزی ناشی از نوروتوکسین ها مانند سرب و جیوه جلوگیری می کند.

ویتامین های گروه B مصرف کنید. طبق مطالعه دانشگاه کلمبیا ، مکمل های ویتامین B6 ، B12 و اسید فولیک اثرات آلودگی هوا بر جهان را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

آلفا لیپیک اسید مصرف کنید. این اثر ضد حرارتی قوی دارد و دارای فعالیت استخراج آهن است. هر دو ترکیبات محلول در چربی و محلول در آب به راحتی وارد روده شده و غشای سلولی و سد مغز خون را تجزیه می کنند.

مصرف فسفاتیدیل کولین را در نظر بگیرید. این ماده یکی از مواد مغذی آزمایش شده برای سلامت مغز و حافظه است. این ماده یک عنصر اصلی برای سلولهای مغزی است.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند توت ، شکلات تلخ ، لوبیا قرمز و گیلاس می توانند با استرس اکسیداتیو پشت شناخت مقابله کنند.

گلوتاتیون مصرف کنید. با افزایش سن ، بدن مقدار کمی گلوتاتیون تولید می کند که برای محافظت در برابر استرس اکسیداتیو به آن نیاز دارید. سبزیجات مصنوعی و سایر غذاهای غنی از گلوتاتیون به افزایش سطح بدن کمک می کنند.

کوآنزیم Q10 و پیرولوکینولین کینون (PQQ) را مصرف کنید. در کنار هم ، این دو آنزیم با افزایش میتوکندری و کاهش استرس اکسیداتیو به محافظت از اعصاب مغزی کمک می کنند.

جویدن را در نظر بگیرید. این فرایندی است که در آن از یک ماده اتصال دهنده برای جذب و حذف آلاینده های مضر مانند فلزات سنگین استفاده می شود.

انتهای پیام