اقتصادی

استفاده رو به گسترش از فناوری کلود در محصولات هایک ویژن

امروزه فناوری کلود در بسیاری از صنایع کاربرد وسیعی پیدا کرده است. از صنایع نظامی گرفته تا محصولات نرم افزاری شرکت هایی چون ادوبی همگی جدیدترین دستاوردهای خود را در بستر کلود یا فضای ابر راه‌اندازی کرده اند.

صنعت نظارتی و دوربین مداربسته نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرکت های فناور و پیشرو مثل هایک ویژن همواره سعی کرده اند از این فناوری در محصولات جدید خود به خوبی بهره ببرند.

دوربین مداربسته Hikvision - مهندسین تراز اول

با وجود اینکه هنوز در مورد این تکنولوژي ابهاماتی وجود دارد. از نام و چیستی این فناوری تا میزان دسترس پذیری و امنیت آن. ولی در مجموع مزایای آن بیش از معایب آن است و به دلیل رشد سریع علم احتمال تکمیل آن در آینده پیش بینی می‌شود.

کلود چیست؟

 

مجموعه رایانه های متصل به هم هستند که مانند اکوسیستمی یکپارچه عمل می‌کنند و به گونه ای تنظیم می‌شوند که چندین سرویس مختلف را به کاربران در هرکجای کره زمین ارائه دهند.

هایک ویژن کلود

در سرور های معمولی که عملیات پردازش تصاویر انجام می‌شود همواره بزرگترین نگرانی این است که بروز نواقص و اتفاقات غیرمترقبه ای چون سوختن سرور یا قطعی برق تکلیف تصاویر ضبط شده یا درحال ضبط چه می‌شود.

اما راهکار رفع این نگرانی که همان سرویس های ابری هستند بهترین مزیت را برای سرور های کلود فراهم کرده است. چراکه با قطعی یک سرور متصل به این شبکه، سرورهای دیگر در حال پردازش هستند و نواقص را پوشش می‌دهند. علاوه براین ها وجود شبکه ای از سرورهای به هم متصل توانسته است قدرت پردازش و پهنای باند بیشتری را به کاربران و مشتریان ارائه دهد.

هایک ویژن نیز با راه اندازی سرویس های کلود مخصوص ضبط و نگهداری فیلم های ذخیره شده با دوربین های تحت شبکه خود توانسته است سهم بزرگی را در بازار دوربین های هوشمند جدید از آن خود کند.

البته شرکت های عرضه کننده کلود هم در این میان فعال شده اند و به اکثر برندهایی که محصولات IP تولید می‌کنند خدمات کلود را ارائه می‌دهند.

مزایای ذخیره سازی کلود

چنانچه شما نیز هریک از محصولات تحت شبکه هایک ویژن یا هر برند دیگری را خریداری کرده اید، پس از کسب اطمینان از اینکه قابلیت ذخیره سازی تصاویر را در بستر کلود هم دارند می توانید تنظیمات دستگاه NVR خود را بر روی سرویس های کلود سازنده یا شرکت های وابسته قرار دهید و از ذخیره سازی ابری لذت ببرید. چرا که این نوع ذخیره سازی علی رغم گران قیمت بودن مزایای جالب توجهی نیز دارند از جمله:

  •  دسترسی به تصویر زنده از هر دوربین
  •  دسترسی به فیلم های ذخیره شده توسط دوربین ها
  •  توانایی عکسبرداری از فیلم درحال پخش
  •  قابلیت نمایش موقعیت NVR
  •  رفع عیب آسان و سریع
  •  مدیریت و اشتراک گذاری ویدئوها
  •  پشتیبانی از فرمت های فشرده سازی

برای اطلاعات بیشتر از سایت خبرگزاری ایسنا دیدن کنید.