علمی و پزشکی

ایجاد هر نوع ضایعه جدید در پوست را جدی بگیرید

یک متخصص پوست ، مو و زیبایی با تأکید بر لزوم حفظ پوست سالم ضمن جلوگیری از استفاده بیش از حد از مواد آرایشی ، اظهاراتی در مورد سرطان پوست ، توصیه های متخصص پوست در داروخانه ها و لیزر درمانی بیان کرد.

دکتر سید مهدی تابایی در گفتگو با سرخط نیوزوی در مورد تأثیر استفاده از مواد آرایشی بر روی پوست گفت: “ایران یکی از پرکاربردترین کشورهای آرایشی در جهان است و درمان یا سیاست اقتصادی.

وی ادامه داد: این واقعیت وجود دارد که واردات لوازم آرایشی به کشور بسیار زیاد است و متقاضی استفاده از این موارد به دلایل مختلف روند رو به رشدی را تجربه می کند برخی از افراد تصور می کنند هر محصولی ، خواه لوازم آرایشی و بهداشتی باشد یا دارویی که بر روی پوست استفاده می شود ، بدون عارضه یا عارضه نیست ، زیرا این می تواند باعث عوارض جانبی موضعی شود و حتی منجر به وخیم یا بیماری های خاص شود. نازک باشد. علاوه بر این ، برخی از این مواد آرایشی از طریق پوست به داخل پوست جذب می شوند. بسته به ترکیبات مورد استفاده ، جریان خون و گسترش آن در بدن گسترش می یابد. بنابراین ، می توانند اثرات سیستمیکی روی بدن انسان داشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی ، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، گفت: به دلیل عوارض جانبی گاهی جبران ناپذیر ناشی از استفاده بیش از حد و نامناسب از لوازم آرایشی ، مصرف کنندگان باید پاسخگوی نیازهای خود باشند. از مراکز معتبر در این زمینه استفاده کرده و از اشیایی استفاده کنید که استانداردهای لازم را رعایت کنند. ” آنها از مراکز ذیصلاح در کشور دریافت می کنند تا بتوانند بار را به حداقل برسانند. با این حال ، برخی از این موارد دارای برچسبهای مخصوص مصرف هستند که باید مطابق با نوع آنها رعایت شود. علاوه بر این ، این مواد برای مدت معینی باید روی پوست نگه داشته شوند ، و نحوه پاکسازی و از بین بردن آنها از پوست باید با دقت مورد توجه قرار گیرد ، در این صورت مصرف این وسایل آرایشی عوارض جانبی کمتری خواهد داشت.

بازدیدهای مشاوران پوست در داروخانه ها چقدر معتبر است؟

طبایی گفت: “بعضی از داروسازی ها OTC هستند یا به عبارت دیگر ، آنها می توانند بدون تجویز انجام شوند.” مشکل این است که فرد دچار بیماری پوستی می شود و وقتی وارد داروخانه می شود ، بدون تشخیص مشکل پوستی ، یک محصول و دارو تجویز می شود. این خلاف قانون است و می تواند با سلامت پوست و سلامت کلی شما مغایرت داشته باشد. توصیه ما این است که اگر کسی مشکل پوستی داشته یا کمترین علائمی مانند خارش ، خارش ، التهاب و التهاب را در پوست داشته باشد ، حتما برای تشخیص نوع عارضه پوستی و بر اساس این دارو یا محصول از پوست است. تجویز می شود

نور خورشید مهمترین عامل سرطان پوست است

وی در مورد سرطان پوست و مبتلایان به این نوع سرطان گفت: سرطان پوست با داشتن انواع و انواع مختلف یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان است. مهمترین عامل ایجاد سرطان پوست که تاکنون مورد آزمایش قرار گرفته است ، عامل محیطی یا به عبارتی پرتوهای خورشید است ، اما مستعد ژنتیکی نیز در ایجاد این سرطان ها نقش مهمی دارد و این غیرقابل انکار است

هرگونه ضایعه جدید روی پوست می تواند با سرطان پوست همراه باشد

وی افزود: خوشبختانه شایعترین سرطان پوست کشنده نیست و در اثر افرادی که در معرض آفتاب هستند به دلیل کار خود مانند کشاورزان ، خلبانان ، کوهنوردان و … ایجاد می شود. تشخیص اولیه سرطان پوست بسیار مهم است ، زیرا بله این سرطانها در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند و تحت درمان قرار می گیرند و عوارض جانبی آنها بشدت کاهش می یابد. بنابراین ، هرگونه ضایعه جدید روی پوست به هر شکل و رنگ و اندازه ای وجود دارد. می توان به سرطان پوست پیوند داد ، بنابراین یکی از موارد بسیار مورد تاکید این است که ارائه خدمات با دستگاه های زیبایی و زیبایی توسط متخصص مربوطه باید ارائه شود. این باید انجام شود زیرا در صورت کنترل و لیزر کردن زخمهای تشخیص داده نشده ، زمان طلایی بیمار می تواند از دست رفته و عوارض جدی ایجاد شود.

این متخصص پوست ، مو و زیبایی در درمان با لیزر و لزوم استفاده از این نوع گفت: لیزر یک فناوری پزشکی است که به عنوان یک ابزار درمانی یا کمک کننده استفاده می شود ؛ به خودی خود مفید یا مضر نیست. درمان بلکه مزایا یا ضرر آن به نوع استفاده از این ابزار بستگی دارد.

استفاده از لیزرها باید مبتنی بر قوانین فعلی و دانش پزشکی باشد

طبایی افزود: بعضی اوقات استفاده نادرست از لیزر توسط افراد غیر متخصص می تواند عوارض کوتاه مدت یا طولانی مدت را برای سلامتی فرد ایجاد کند. بنابراین استفاده از لیزرها باید مطابق قانون و دانش پزشکی امروز باشد و این معالجه باید توسط افرادی انجام شود که دانش لازم در این زمینه را دارند. متأسفانه در حال حاضر در جامعه ما به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی و سودآوری بسیاری از افراد که در این زمینه متخصص نیستند ، فقط سرمایه گذاری و خرید دستگاه های لیزری می کنند ، مراکز زیرزمینی و غیرمجاز را در زمینه درمان تأسیس می کنند. پوست و مو. با این حال ، این دستگاه ها نباید به راحتی وارد کشور شوند و به افراد غیر متخصص داده شود.

وی در مورد دلیل ورود آسان دستگاههای لیزر به کشور ، گفت: “متأسفانه ، نظارت بر ورود دستگاههای لیزر به کشور امکان پذیر یا انگیزه نیست و همین امر باعث شده است تا سودجویان فعالیت غیرقانونی و حرفه ای خود را ادامه دهند. ” ما شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در مراکز درمانی غیرقابل اطمینان لیزر توسط غیر متخصص آسیب دیده اند.

تابایی ادامه داد: براساس آماری که از طرف سازمان نظام پزشکی منتشر شده ، تعداد دستگاه های مربوط به پوست و مو در کشور بیش از تعداد دستگاه های مشابه در سراسر اتحادیه اروپا است. ما در زمینه درمان به وسایل ضروری احتیاج داریم و این وسایل را باید برای مقابله با نقص وارد کرد ، اما گاهی اوقات شاهد واردات کم دستگاه های با کیفیت پایین یا با کیفیت بالا هستیم که مشابه دستگاه های اصلی است.

وی ادامه داد: بنابراین ، سؤال مهم این است كه چرا كشور واقعاً نیاز به وارد كردن این تعداد دستگاه لیزر و پوست و مو دارد و چرا این بهانه مجاز به ترك كشور است و چه كسی یا چه كسی است. اجازه ورود به این ابزار “. آیا آنها به روستا می آیند؟

متخصص پوست ، مو و زیبایی در پاسخ به این سؤال که چرا لیزر درمانی بسیار محبوب است ، چرا با قیمت های مختلف عرضه می شود؟ وی گفت: یکی از دلایل اختلاف قیمت در این زمینه از دستگاه های مربوطه است. دستگاه های با کیفیت و تأیید شده دارای هزینه های بسیار بالایی هستند و مراکزی که از این دستگاه ها استفاده می کنند باید شرایط ویژه ای داشته باشند و افراد متخصص و آموزش دیده می توانند با این دستگاه ها کار کنند ، به همین دلایل قیمت ها زیاد است. اما مراکزی که دارای دستگاهی با کیفیت و موقعیت مکانی خاص و افراد متخصص نیستند ، خدمات را با قیمت پایین تری ارائه می دهند و هدف آنها ارائه بهترین خدمات با کیفیت و بالاترین هزینه است.

لیزر از نظر علمی ابزاری برای ریزش مو دائمی نیست

طبائی گفت: “پس از لیزر موهای زائد ، خطر ریزش مو بسیار زیاد است.” “خشک کردن لیزر ابزاری علمی نیست که موها را به طور دائم از بین می برد ، اما باعث کاهش تعداد موها و حتی در برخی مناطق می شود.” بدن نیز قابل برگشت است. از آنجا که بخشی از موهای زائد ممکن است به دلیل عارضه یا وضعیت داخلی باشد ، در این حالت ارائه خدمات لیزر باید با نظر متخصص انجام شود. به طور کلی ، تبلیغاتی که لیزرها باعث ریزش موی دائمی می شوند ، علمی نیست.

طبائی با بیان اینکه چرا تب زیبایی در کشور روز به روز در حال افزایش است ابراز داشت: تب زیبایی جریانی است که در جهان اتفاق می افتد و به دلیل برقراری روابط با رسانه ها بین کشورها ، این روند نشان می دهد هر روز بیشتر و بیشتر بنابراین غیرقابل انکار است. این تب در بعضی از کشورها از جمله ایران رایج است.

انتهای پیام