این خنده هر سال رکوردها را می شکند

سرخط نیوز / مرکزی به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولیدکننده پسته ، منطقه مارکازی ، تولید پسته امسال از کیفیت بالایی برخوردار است و به دلیل درختان میوه ای که دارد ، این شهرستان بهترین تولید طلای سبز را در کشور خواهد داشت.

محمود بارانی در مصاحبه با خبرنگار ISN در ابتدای برداشت پسته در منطقه زرندی ، محمود بارانی: برداشت پسته معمولاً در روزهای آخر ماه سپتامبر آغاز می شود و تا پایان آنلاین ادامه دارد.

لین

امسال پسته زرندی “سال” اعلام شد و افزود: “سال افزایش تولید پسته است. به عبارت دیگر ، درختان پسته سال پرباری و کم سال هستند و به دلیل اندازه زیاد ، تولید پسته به دلیل خسارت جزئی به محصول به سرعت برداشت می شود. . بنابراین به تولیدکنندگان پسته توصیه می شود برای تسریع در برداشت ، تعداد نیروی انسانی خود را افزایش دهند تا زحمات آنها به هدر نرود و محصول تحت باران قرار نگیرد.

رئیس سیستم تعاون کشاورزی زرادی با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی نسبت به شروع برداشت ابراز نگرانی کرد: “باران هرچه باران ببارد ، روند برداشت را کند می کند ، باعث از بین رفتن محصول و کاهش تولید می شود.” بابا

از 12 هزار هکتار باغ پسته ، بیش از 10 هزار هکتار در شهرستان زرکندی در منطقه مارکازی واقع شده است که از این تعداد 8000 هکتار در منطقه سلطان احمدلو و 2000 هکتار در منطقه زرنده ای است. 2000 هکتار در شهرستان ساو واقع شده است. بر این اساس ، حدود 80 درصد باغات پسته در منطقه ماركازی در زرندی واقع شده است و این منطقه به عنوان مركز پسته در منطقه ماركا كازی شناخته می شود.

به گفته بارانی ، پیش بینی می شود برداشت پسته در باغ های استان مرزیزی و مرکز تولید پسته کشور در زرتشت با دو تن و 200 کیلوگرم در هکتار رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته باشد. اختصاص داده شده به کل کشور.

وی با بیان اینکه پرورش پسته در زرندی بیکاری را کاهش داده است ، افزود: پرورش پسته در زرندی اشتغال مستقیم برای حدود 4000 نفر در ایالت سلطان احمدو ایجاد کرده است.

رئیس هیئت تعاون تولیدکنندگان پسته شهرستان مرازی ، گفت: این منطقه به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و شرایط آب و هوایی مناسب ، توانایی اولین مرحله تولید پسته را دارد. در سالهای اخیر یخبندان ، یخبندان و … که از مراکز اصلی تولید پسته کشور بوده و در تولیدات استراتژیک رتبه نخست را دارند ، به باغ های پسته کشور و باغ پسته کرمان خسارت زیادی وارد کرده است. حدود 80٪ بود.

وی افزود: طبق گزارشات مقامات جهاد کشاورزی و کشاورزان پسته رفاجانجان ، بیش از 40 درجه سانتیگراد در آگوست امسال به 50٪ محصول پسته امسال آسیب رساند ، اما خوشبختانه امسال و حتی در اواخر آگوست و سپتامبر گرمای زیادی در زرندی وجود نداشت. ما شاهد ورود جبهه هوای سرد به زرتشت بوده ایم و در این منطقه پیستاسکیوس بیش از سالهای گذشته لبخند زده است.

بارانی ، شهر زرندی ، خاطرنشان کرد که به دلیل پتانسیل بالای پرورش پسته ، باغات پسته در این منطقه نسبت به سایر مناطق پرورش پسته در کشور بسیار آسیب پذیر هستند. تو می توانی. آنها از یخبندان های بهاری جان سالم به در بردند و اولین تولید کننده پسته در کشور بودند.

وی افزود: خوشبختانه هوای بارانی و سرد امسال باعث شده تا شهرستان زرندیه روزهای نسبتاً گرم و عصرهای خنک یا هوای کویری را تجربه کند و تمام نیازهای طبیعی درخت پسته به باغ های این شهرستان داده شده است. در هر هکتار و مطمئناً امسال ، پسته زرندی اولین تولید پسته در کشور است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولیدکننده پسته شهرستان مارکازی تأکید کرد: خنده پسته زرندی امسال باعث خوشحالی سازندگان پسته شده است. این کشور همچنین باعث جذب پرشیا و اتحادیه اروپا می شود و اروپا تمایل بیشتری به خرید آن دارد.

با استناد به آغاز صادرات پسته زرندی. در ماه نوامبر ، 90 درصد پسته زرندی به مناطق مختلف جهان صادر شد و بسیاری از کشورهای همسایه و خلیج فارس پیش از شروع برداشت محصول پسته را در این شهرستان پیش خرید و سفارش دادند. صادرات پسته از زرندی به کشورهای اروپایی سالانه 270 میلیون دلار نرخ ارز کشور را افزایش می دهد.

وی از دستگاه های برداشت پسته خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک فاصله و اجتماعی از ابتلا به وبا در سال جاری خودداری کنند و گفت: “اگرچه این بیماری هنوز در مناطقی که پسته رشد می کند مشاهده نشده است ، اما باید طبق این دستورالعمل ها عمل کنیم.” بهداشت باید از گسترش آن جلوگیری کند.

لین

بارانی مراحل فرآوری پسته را نیز ذکر می کند: در آغاز برداشت محصول پسته ، این فرآیند شامل برداشت ، خراش دادن ، شستشو ، مرتب سازی ، رطوبت زدایی (پوست کندن پسته از روی پوست) و آزمایش کف (بازرسی بصری در میز کنترل) است.

وی گفت: حتی پسته بسته نیز ثبت می شود و در زمستان در کارخانه ها از سوسیس ، تیغ و شیرینی استفاده می شود.

به گفته سازنده پسته ، مزارع میوه فروشی این شهرستان طی دو دهه گذشته با مشخصات فنی و ارقام بهبود یافته احداث شده است و کلیه کارهای پس از برداشت محصول از جمله اتمام ، پوست گیری ، مرتب سازی ، بسته بندی و … در اتاق های فرآوری مزارع میوه پسته انجام شده است. می شود.

رئیس هیئت تعاون تولیدکنندگان پسته ناحیه مارکازی همچنین گفت: پایانه صادراتی پسته زرندی به بزرگترین پایانه صادراتی پسته در کشور تبدیل شده است. ما این شهر خواهیم بود

لین

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل