بالاخره ایران واکسن کرونا خریداری کرده است؟/ پاسخ وزارت بهداشت

کاتانو

سیما سادات لاری به کلینیک رادیو تهران گفت: “این واکسن هنوز توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید نشده است ، اما ما اقدامات لازم را برای پیش خرید این واکسن انجام داده ایم.” اغلب گفته می شود که واکسن های کشورهای مختلف در کاکس تحویل داده می شود و 180 کشور در این واکسن سرمایه گذاری کرده اند. با توجه به اینکه شعار جهانی بهداشت ، توزیع صحیح واکسن ها است. کشور ما مانند سایر کشورها در خرید سرمایه گذاری کرده است اما تاکنون هیچ واکسنی در کشور ما خریداری نشده است. این واکسن ها پس از تولید تولید می شوند. ما در حال مذاکره با کشورهای دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه 20 درصد واکسن مورد نیاز کشور وارد شده است ، افزود: بقیه واکسن ها بر اساس تولیدات داخلی است ، اظهار داشت: رقابت برای تولید و در دسترس بودن واکسن به قدری زیاد است که واکسن های تولیدی پاسخگوی همه افراد دنیا نیست. بود . دانشمندان در کشور ما به سختی در حال تولید این واکسن هستند و اعضای کمیته ایمن سازی بدنبال تأیید واکسن توسط سازمان بهداشت جهانی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه ما در تلاش هستیم تا اصول اخلاقی و علمی بین المللی در مورد تولید واکسن های ایرانی را رعایت کنیم ، خاطرنشان کرد: 7 تا 8 شرکت در مورد تولید واکسن کرونا تحقیق می کنند و 4 شرکت نیز در مورد این شرکت تحقیق می کنند. سلامتی جهانی را توضیح دهید و آزمایش های انسانی را تجربه می کنید. اما آزمایش های بالینی برای موثر و بی خطر بودن باید آزمایش شوند ، زیرا این یک فرآیند زمان بر است. با توجه به اینکه این واکسن دو برابر است ، سعی می کنیم با خرید و تولید واکسن مردم خود را در امان نگه داریم ، اما با توجه به اینکه هیچ واکسن و روش درمانی مناسبی برای این بیماری وجود ندارد ، رعایت پروتکل های بهداشتی کلید کنترل بیماری است. .

وی درباره محدودیت ها گفت: “بسیاری از شهرها تحت محدودیت های فعلی از منطقه قرمز خارج شده اند ، اما پس از عدم رعایت پروتکل ها ، بیماری در حال بدتر شدن است. وزارت کشور و سایر دستگاه ها این محدودیت ها را زیر نظر دارند.” و این وظیفه ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی است که بیماری را به طور کلی کنترل کند تا تعیین کند که چگونه این محدودیت ها بر تعداد بیماران و مرگ آنها تأثیر گذاشته است.

لاری گفت: “روند بیماری به رفتار ما بستگی دارد.” خدا را شکر ، این روند رو به کاهش است ، اما بلافاصله پس از پروتکل ها دنبال نمی شود. این مسیر دوباره افزایش می یابد. ما باید ارزیابی دقیق تری از اجرای محدودیت ها داشته باشیم. محدودیت ها را می توان در طول زمستان و چرخه های داخلی در خانه افزایش داد و شب یلدا از آنها جلوتر است. در عین حال ، ما معتقدیم که تحریم ها از ساعت 4 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر تأثیر مثبتی در کاهش اوقات خانواده دارد.

وی تجهیزات مختلف اردوگاه را بررسی و گزارش و جمع بندی كرد و گفت كه ستاد كرونا تصمیم خواهد گرفت كه ادامه دهد یا خیر.

لاری با بیان اینکه با رفع تحریم ها فوری مخالف است ، گفت: وزارت بهداشت خواستار هدف گذاری و اعمال محدودیت ها است. توزیع سریع امتحانات در شهرها از دو روز پیش آغاز شده و یک کارزار محله محور به نام “شهید کسیم سلیمانی” با کمک بسیج و هلال احمر در حال اجرا است.

وی با اشاره به طرح جدید برای شناسایی افراد آلوده گفت: داشتن کارت شناسایی ملی برای جلوگیری از ورود افراد بیمار به مکان ها و دفاتر شلوغ امری مهم است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به هویت افراد مثبت و ممنوعیت دسترسی به حمل و نقل عمومی گفت: “این پروژه در حال انجام است.” 73٪ افراد بیمار از حمل و نقل عمومی منع شده اند. حتی رانندگان تاکسی اینترنتی نیز تا دو هفته تنها نباشند نمی توانند آنها را دریافت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت برای آزمایش خون و داروها گفت: “در این زمینه اقداماتی انجام شده است.” از آنجا که ما در حال حاضر از غربالگری سریع استفاده می کنیم ، افراد دارای علائم می توانند از این آزمایشات به صورت رایگان در یک مرکز 16 ساعته استفاده کنند. نرخ آزمون مراکز خصوصی نیز تعدیل و کاهش یافته است. حتی برخی از داروهای تجویزی ، که شامل پروتکل های پزشکی نیستند ، تحت پوشش بیمه هستند.

وی در مورد فعالیت های بسیج “محله محور” گفت: “با این طرح به بیماران سرپایی علامت داروی ضد ویروس و مراکز قرنطینه در شهرهای مختلف ارائه می شود.” حمایت اساسی توسط خانواده ها انجام می شود و کمک به افراد مسن در خرید اقلام مورد نیاز یکی دیگر از اقدامات است.

لاری گفت: “تست های رایگان رایگان است.” افراد می توانند برای آشنایی با مراکز 16 و 24 ساعته با شماره 4030 تماس بگیرند. برنامه ریزی محلی به دنبال کنترل بیماری با آموزش افراد ، شناسایی تماس های نزدیک و آوردن آزمایش های خانگی است.

در پایان بحث ، سخنگوی وزارت بهداشت از سامانه 124 خواست تا علیه اتحادیه های متخلف قانون شکایت کرده و مشکلات مربوط به انطباق با پروتکل سیستم 190 را برطرف کند.

خروج از نسخه موبایل