بین الملل

تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه چین

تحریم های محدود در حالی آغاز می شود که مقامات چینی و اتحادیه اروپا مذاکرات مربوط به معامله سرمایه گذاری را آغاز می کنند که به شرکت های اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا به روشی منصفانه و عادلانه به دسترسی به بازار چین دسترسی پیدا کنند.

اما تحریم های جدید اتحادیه اروپا شامل محدودیت هایی در صادرات تجهیزات است که می تواند برای خنثی کردن اعتراضات به کار رود.

دولت های اتحادیه اروپا همچنین برای ساکنان هنگ کنگ روی ویزا و فرصت های پناهندگی کار می کنند.

از طرف دیگر ، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا اواخر امسال اقدامات بعدی را انجام دهد.

ماموریت چین در اتحادیه اروپا هنوز تحریم ها را برطرف نکرده است ، اما یک سخنگوی مأموریت چینی ماه گذشته در هنگ کنگ گفت که اتهامات رهبران اروپایی علیه استقلال و حاکمیت چین تحریف شده است و قانون جدید چین باعث تقویت حاکمیت آن می شود. قانون در هنگ کنگ است.

براساس قانون امنیت ملی هنگ کنگ ، که چند هفته پیش توسط کمیته ثابت جمهوری خلق چین تصویب و اجرا شد ، پکن می تواند از این قانون برای تقسیم ، برچیدن ، ترور و مقابله با قدرتهای خارجی استفاده کند. این همچنین می تواند یک حبس ابد باشد.

برخی از کشورهای غربی از جمله انگلیس و ایالات متحده از چین خواسته اند تا در این قانون تجدید نظر کند. وی تصریح کرد که پکن باید حق آزادی بیان ، تجمع و اعتراض را در هنگ کنگ داشته باشد.

311311