علمی و پزشکی

درچه صورتی گوش‌درد و گلودرد شدید نشانه کرونا ست؟

طبق این گزارش شفافیتبه گفته یک متخصص گوش و حلق و بینی ، “تظاهرات بالینی مداوم در بیماران مبتلا به اختلالات جدید گلو و بیماری شدید قلبی نشان داده شده است.”

دکتر کاران کاراکرامی با اظهار نظر در مورد مشاهدات بالینی بسیاری از متخصصین گوش و حلق و بینی ، خاطرنشان کرد: “از ابتدای ماه مه ، بسیاری از متخصصان گوش و حلق و بینی ، گلو درد و بیماری مزمن نشانه جدیدی هستند.” یک گروه از بیماران با گاوهای مشکوک دیده شدند.

وی افزود: گاهی در صورت عدم وجود مشکلاتی از قبیل کاهش اسید و زخم دهان ، سردردهای شدید یا سایر علائم کروک دیده می شود. آزمایش این افراد هیچ نشانه ای از قرمزی یا تورم در گلو را نشان نداد ، یا قرمزی جزئی روی لوزه وجود داشت که نمی تواند صحت درد مزمن را اثبات کند.

کهکرامامی ادامه داد: بیش از نیمی از این بیماران دارای تست تاج بودند و در این افراد علائم تحریک ، سردرد ، اختلالات دستگاه گوارش و علائم عصبی مانند نوسانات خلقی مشاهده شده است.

وی افزود: یکی دیگر از علائم بالینی که هم اکنون مشاهده می شود وجود غده تیروئید در برخی از افراد است. از آنجا که بیماری تیروئید در این زمان بسیار شایع نیست و ممکن است بیماران مبتلا به سن و جنس تیروئید نباشند ، تیروئید را می توان مارکر بیماری کرونا قلمداد کرد.

به گفته این متخصص گوش ، بینی و گلو: “اگر فردی دچار گلودرد شده باشد ، چهار یا پنج روز می ماند. و تورم در آخرین دندانها یا مفاصل دم وجود ندارد و غیره می توان به کرونا مشکوک شد.

خداکارمی گفت: به گفته خداکارامی ، افرادی که دارای درد شدید در گوش و گلو هستند باید مراقبت بیشتری کنند ، “این افراد باید ماسک بپوشند و توسط دیگران دیده نشوند و با مراجعه به پزشک معالجه شوند.”