در دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین در تهران درباره هواپیمای اوکراینی چه گذشت؟

دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراین بامداد دوشنبه 19 اکتبر به مدت دو روز با محسن بهاروان معاون وزیر امور خارجه و یوجنی ینی همتای اوکراینی در تهران برگزار می شود. .د

لین

دو طرف توافق کردند که در اواخر ماه نوامبر یا اوایل دسامبر برای سومین دور مذاکرات که مانوفو مرادی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کیف ، سازنده خواند ، در کیف گفتگو کنند.

* بحیر در ایران به زودی گزارش فاجعه می دهد

محسن بحیر دار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: “ما باید در مورد جبران خسارت به خانواده های قربانیان صحبت کنیم.” ایران به زودی گزارش فاجعه می دهد ، ناظران خارجی نیز اظهار نظر کرده اند.

معاون وزیر خارجه سازمان ملل در امور دادگستری و امور بین الملل با بیان اینکه باید غرامت به خانواده های قربانیان و بازماندگان پرداخت شود ، گفت: “دولت ها می توانند در مورد اصول جبران خسارت به توافق برسند.” در این مدت کمی در مورد هواپیما صحبت کردیم و کمی در مورد غرامت قربانیان صحبت کردیم. این پیامدهای قانونی دارد که باید اصلاح شود.

* معاون وزیر امور خارجه اوکراین یم ما از علاقه ایران برای روشن شدن حقیقت بسیار خوشحالیم.

یوجین ین معاون وزیر خارجه اوکراین دور مذاکرات را “بسیار دشوار” توصیف کرد و گفت که این برنامه “بسیار سازنده” است و “ما در دور اول یک سری سوال از ایران دریافت کرده ایم.”

لین

وی با بیان اینکه مذاکرات یک روند دشوار و پیچیده است ، افزود: تحقیقات جنایی در حال انجام است و تحقیقات نظامی در حال انجام است تا به توضیح علت سقوط هواپیما کمک کند.

وی با تأیید آمادگی ایران برای تکمیل تحقیقات فنی و تمجید از تلاش های ایران در این زمینه گفت: تحقیقات فنی ایران مطابق با رویه ها و قوانین شناخته شده بین المللی انجام می شود و تحقیقات جنایی بی طرفانه انجام می شود. همه مسئولین این رویداد باید محاکمه شوند.

لین

وی گفت: “ما از علاقه ایران برای دستیابی به حقیقت و روشن شدن موضوع بسیار خوشحال هستیم و احساس می کنم اکنون در مسیر درست حرکت می کنیم.”

وی با بیان اینکه امروز بحث نحوه جبران خسارت به خانواده های قربانیان مطرح نشده است ، افزود: حل همه مسائل مربوط به هواپیمای اوکراین زمینه خوبی برای حل و فصل غرامت خانواده های قربانیان است. اگرچه امروز موضوع جبران خسارت حل نشده است ، اما ما به جلو حرکت می کنیم.

* رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است / ما چیزی برای پنهان کردن نداریم

در اولین روز مذاکرات ، محسن بهاروان ، رئیس هیئت ایرانی با تسلیت به خانواده های قربانیان سقوط هواپیما گفت: هواپیمای اوکراینی دچار خطای انسانی شد و جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا به اوکراین کمک کند. درس روشن است.

باربوان افزود: “جمهوری اسلامی ایران آماده است تا جزئیات فاجعه را به مردم و هیئت نمایندگان اوکراین اطلاع دهد ، زیرا چیزی برای پنهان کردن ندارد.”

جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد خود در تعقیب و مجازات مجرمان ، اجرای عدالت و جبران خسارت بازماندگان تأکید کرده است.

* از همکاری و تلاش ایران برای تأمین عدالت قدردانی کنید

یوگنی یینین معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت اوکراین از استقبال گرم جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و از همکاری و تلاش های جمهوری اسلامی ایران در قبال ویروس کرونا و بررسی های مثبت در دور اول گفتگوها در کیف قدردانی کرد.

در ابتدای جلسه ، دو طرف بحث خود را با یک دقیقه سکوت و احترام به قربانیان سقوط هواپیمای اوکراین آغاز کردند.

در طی این دور از مذاکرات ، سه جلسه فنی برگزار شد که در آن صحبتهای فنی درباره ترتیبات هواپیمایی بود. جلسات قضایی تشکیل شد و مراحل قانونی در مورد میزان غرامت افراد و هواپیماها مورد رسیدگی قرار گرفت.

* تاکنون 100 والدین برای رسیدگی به دادگاه نظامی مراجعه کرده اند

دور دوم گفتگوهای ایران و دادگستری اوکراین روز سه شنبه در تهران برگزار شد ، دادستان نظامی تهران ، گللامباس ترکیه ، در این نشست صحبت کرد: آنها اقتدار دارند.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و تفصیلی دادگاه نظامی تهران در همه سطوح ، چه در سطح نظامی و ملی ، گفت: “این روند عزم ایران را برای برخورد عادلانه با این موضوع و جلوگیری از وقایع مشابه نشان می دهد.”

وی گفت: همه مظنونان از جمله ایرانی و غیرایرانی می توانند بر اساس این قانون شکایت کنند و تاکنون 100 نفر از اقوام برای دادرسی به دادگاه نظامی مراجعه کرده اند.

وی گفت: “ما معتقدیم كه غرامت باید طبق توافق نامه های بین المللی به طور مساوی به ایران پرداخت شود و ما معتقدیم كه این یكی از خواسته های دادگاه نظامی است.”

در این جلسه ، یک فیلم شبیه سازی نمایش داده شد و رئیس هیئت ایرانی توضیح داد و کارشناسان اوکراینی س theirالات خود را مطرح کردند.

اعضای هیئت اوکراینی نیز روز سه شنبه برای ادای احترام به قربانیان از این سایت بازدید کردند.

* ایران هرگز نمی خواهد حقوق خانواده های قربانیان را از دست بدهد

محسن بحروان ، معاون وزیر حقوق و امور بین الملل جمهوری اسلامی ایران ، روز سه شنبه دور دوم گفتگوها را با خانواده های قربانیان پرواز PS752 برگزار کرد. و این نقض حقوق خانواده های قربانیان نیست.

وی به خانواده های قربانیان اطمینان داد که نمایندگی دیپلماتیک کشور با همکاری همه نهادهای مربوطه از همه ابزارهای موجود برای حمایت از حقوق قربانیان استفاده خواهد کرد.

لین

وی با ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان در بحیر در ، قول داد خانواده های قربانیان دادرسی بین خانواده های قربانیان و مقامات دادگستری کشور را مطلع سازد و در صورت بروز هرگونه س questionsال یا ابهام پاسخ دهد.

به گزارش پرشین ، یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین قبل از مذاکرات در یک پیام ویدئویی گفت که هیئت اوکراین در تهران است و سه تیم مذاکره کننده برای تعیین اوضاع در تلاش هستند. وی خطای انسانی یا سو mis مدیریت سیستم پرواز را مقصر ایران دانست. سه گروه ، از جمله کارشناسان هواپیمایی ، بازرسان و دادستان ها و همچنین ارتش ، برای حل این مسئله کار کرده اند. ” .

* ابراز خوش بینی کنید تا به سرعت به نتیجه مطلوب برسید

معاون وزیر امور خارجه اوکراین در اولین روز اقامت خود در تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد. ظریف در این دیدار با ابراز تاسف از این فاجعه ابراز امیدواری کرد که دور نخست مذاکرات دو کشور به روشی مثبت و سازنده انجام شود. اظهار نظر.

در بیانیه وزارت خارجه اوکراین آمده است که “معاون وزیر امور خارجه اوکراین تصمیم گرفته است مسئولیت کامل این حادثه را به عهده بگیرد و به طور خاص آماده پرداخت غرامت است.” نزدیکان قربانیان در همه جا از آنها استقبال کردند.

ینین گفت: “این به عادی سازی همکاری با ایران در مذاکرات کمک خواهد کرد.”

معاون وزیر خارجه اوکراین همچنین در دومین دور گفتگوهای سیاسی ایران و اوکراین با حضور سید عباس آراگچی معاون وزیر خارجه ایران شرکت کرد.

* جلسه دوم مذاکرات سیاسی ایران و اوکراین را برگزار کنید

در این دور از مذاکرات سیاسی ، طرفین در مورد روابط فعلی دو جانبه در موضوعات مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، آموزشی و کنسولی بحث و تبادل نظر کرده و راه های توسعه و گسترش آنها را جستجو کردند. در این جلسه همچنین به پیشرفتهای شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه تحریمهای یک طرفه و غیرقانونی آمریکا علیه این کشور ، تحولات جاری در منطقه و تأثیرات ملی و بین المللی ویروس Co-19 و پیامدهای آن پرداخته شد. شامل نظرات هر دو طرف است. آنها در مورد راههای مقابله با آن صحبت کردند.

در این زمینه نیز سعید کاتی زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی به خبرنگاران گفت: “هیئت اوکراینی امروز گفتگوها با ایران را آغاز کرده است.” یک واقعه غم انگیز رخ داده است و این وظیفه ایران است که حقوق قربانیان را احراز کند و این مسئله را اصلاح کند. ما باید به قول خود عمل کنیم و ما از روز اول با دولت اوکراین در این زمینه همکاری نزدیک داریم و این کار همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس ، 176 مسافر از جمله ایرانی ها و کانادایی ها پس از یک خطای انسانی در 7 ژانویه 2009 توسط هواپیمای مسافربری اوکراینی سرنگون شدند و فرودگاه منی را ترک کردند. ، مهمانداران هواپیمایی افغان ، سوئد ، انگلیس و اوکراین کشته شدند. براساس دولت کانادا ، 63 کانادایی در این هواپیما بودند. 11 اوکراینی ، 17 سوئدی ، چهار افغانی و چهار انگلیسی نیز سرنشین بودند. جمهوری اسلامی اعلام کرد که پس از حادثه آماده پرداخت غرامت است. رئیس ستاد دفاع اظهار داشت که بلافاصله مقصر را به دادگستری ارتش گزارش می کند تا با مجرم برخورد قانونی کند.

مقامات ایرانی می گویند شش نفر در رابطه با این حادثه دستگیر شده اند ، سه نفر از روز اول دستگیر شده اند ، سه نفر با قرار وثیقه آزاد شده اند ، همه درجه های نظامی توسط اپراتور مورد بازجویی قرار گرفته اند و بیشتر 10 نفر نیز برای بازجویی فراخوانده شده اند.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با گروههای فنی و سیاسی اوکراین از جمله صدور ویزا ، ویزیت های میدانی و معالجه پزشکی و همچنین کانادا همکاری داشت. وی همچنین رایزنی های زیادی با کشورهای شرکت کننده داشته است. از سطح وزرای خارجه و معاونان ، از سفرا و روسای جمهور گرفته تا رایزنی ها و دعاوی. البته شیوع ویروس وبا از جمله خواندن جعبه های سیاه ، روند را تا حدی کند کرد. در ابتدا ، کی یف اعلام کرد که می تواند جعبه های سیاه را بخواند ، اما دولت اوکراین متوجه شد که تجهیزات لازم برای خواندن جعبه های سیاه را ندارد که سرانجام در اواسط ژوئیه به فرانسه ارسال و توسط کشورهای مربوطه دوباره خوانده شد. .د

به دنبال بررسی جعبه های سیاه هواپیما در پاریس ، ایران و اوکراین اوایل ماه اوت در کیف با محسن بهاروان معاون وزیر امور خارجه دیدار و در مورد دور بعدی مذاکرات گفتگو کردند. غرامت نیز در پایان 19 تا 21 اکتبر در تهران حل و فصل خواهد شد. ممکن است باشد.

پایان پیام /


خروج از نسخه موبایل