اقتصادی

روغن خام به کارخانه ها رسید، اما افق آینده مبهم است

سرخط نیوز / مرکزی در زرندی ، یک تولید کننده مواد غذایی ، از جمله نفت ، نفت خام را تأمین کرد و از سرگیری تولید در تأسیسات تولید را اعلام کرد.

پیش از این ، حبیب بارنجی در مصاحبه ای با ISN گفته بود که مشکل اصلی تولیدکنندگان روغن نباتی و مایع در کشور کمبود مواد اولیه و روغن خام است که تنها مانع تولید روغن نباتی است و طی چند روز اخیر تا حدی برطرف شده است. مایع بود

وی با بیان اینکه کمبود نفت خام و نفت خام منجر به توقف سه روزه تولید نفت در این بخش شده است ، گفت: قبل از کمبود نفت خام ، ظرفیت مخازن نفت خام همیشه پر بود ، اما اکنون مخازن پر شده است. این امکان ندارد.

با استناد به تولید روزانه حدود 500 تن روغن نباتی در فاز اول گیاه ، “ما اکنون روزانه 300 تا 400 تن روغن نباتی عرضه می کنیم.” آنها گفتند. در صورت تأمین کافی مواد اولیه این کارخانه ، فاز اول 500 تن تولید می کند که معادل 10٪ تقاضای کشور است و در فاز دوم ، این شرکت تولید خود را دو برابر می کند و به 20٪ می رساند تا این محصول ارزشمند را در کشور تأمین کند. قبول می کند

هفته گذشته بارنگی گفت که همه مخازن تجهیزات کارخانه خالی است و خط تولید کارخانه به مدت سه روز قطع شده است.

وی با بیان اینکه کشور 90 درصد به روغن و دانه های روغنی وابسته است ، افزود: “بیش از 90 درصد روغن نباتی کشور از محصولات وارداتی تولید می شود ، بنابراین مهمترین مشکل تولیدکنندگان روغن نباتی تأمین مواد اولیه به ویژه روغن خام است.” و اگر مشکل حواله حل نشود و نمی توان نفت خام وارد کرد ، عرضه این محصول یک چالش است.

مدیر کارخانه طبیعی زرندی در مورد تأمین مواد اولیه در روزهای آینده افزود: “در تأمین مواد اولیه تأمین مواد اولیه افق روشنی وجود ندارد و قطع شده است. چرخه محصول قابل پیش بینی نیست.

با ورود کشتی حامل نفت خام ، تقاضا برای پالایشگاه های نفت در کشور فقط ظرف یک هفته برآورده می شود و یک بار نمی تواند برای یک یا دو ماه پاسخگوی تقاضا باشد.

بارنجی گفت: در حال حاضر تولید در این کارخانه با ظرفیت کمتری نسبت به میزان واقعی انجام می شود و علی رغم مشکلات موجود ، سیاست این شرکت حمایت از کار و کار به هر طریقی است ، علی رغم کاهش تولید ، نیروی کار پیشرفت نکرده است. .

این شرکت فعالیت خود را از سال 1391 با هدف تهیه و توزیع کالاهای اساسی خانگی آغاز کرد و در مدت کوتاهی به تولید کننده عمده بازار برنج و روغن و یکی از محصولات متنوع از جمله چای ، رب گوجه فرنگی تبدیل شد. بازار و ماهی کنسرو شده.

این کارخانه فرصت های شغلی مستقیم برای حدود 480 نفر در شهر زرندی ایجاد کرده است که در مرحله دوم تولید را افزایش می دهد.

انتهای پیام