اقتصادی

ساخت اولین کارخانه داخلی خودرو در ترکیه

کارخانه جدید خودروسازی داخلی ترکیه قادر به تولید 175000 اتومبیل در سال خواهد بود.

به گفته ENA ، رئیس جمهور رجب طیب اردوغان در ساخت یک کارخانه واحد برای تولید خودروهای ساخت ترکیه برای اولین بار در تاریخ ترکیه شرکت کرد. دسامبر گذشته ، ترکیه اولین مدل اتومبیل خود را به بازار عرضه کرد.

به گفته ارمیاس ، ساخت این کارخانه 18 ماه طول خواهد کشید و شروع کار منبع غرور برای ترکیه است که صدها نفر را در سراسر جهان جان خود را از دست داده است.

رئیس جمهور ترکیه با اذعان به اینکه ساخت خودروی ترکیه یک رویای 60 ساله است ، گفت: ساخت کارخانه در دست اقدام است.

این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 22 میلیارد لیر (3.21 میلیارد دلار) و ظرفیت تولید سالانه 175000 خودرو را دارد. پنج گروه عمده صنعت ترکیه ، گروه آنادال ، BMC

در سخنان خود ، این حزب گفت كه 95٪ از ترکها با پروژه اتومبیلرانی ملی موافقند ، این نشانه نوآوری در ترکیه و الهام بخش نسل جوان خواهد بود.

علاوه بر ایجاد شغل برای بیش از 4،300 نفر ، دفتر امور محیط زیست و شهرسازی ترکیه برای رسیدگی به مسائل زیست محیطی ساخته خواهد شد.

در حال حاضر بسیاری از مارک های اتومبیل در ترکیه کارخانه مونتاژ خود را دارند ، بنابراین 78 درصد از تقاضای خودروی این کشور با کالاهای وارداتی و 22 درصد از طریق واردات تامین می شود. محصولات جمع آوری شده مانند فورد ، فتی چرسلر ، رنه اولت ، تویوتا و هاوایی به برخی کشورها صادر می شوند.

انتهای پیام