سناتورهای آمریكایی تهدید می كنند كه روابط با عربستان سعودی را تجدید نظر كنند

گروهی از 13 سناتور آمریکایی از کشورهای نفت خیز تهدید کردند که در جریان مکالمه تلفنی با سفیر عربستان سعودی در واشنگتن با ابراز نارضایتی از جنگ قیمت نفت ، روابط آمریکا را در عربستان سعودی متوقف می کنند. که به تولید کنندگان آمریکایی آسیب می رساند.

به گزارش سرخط نیوز ، سناتور آلاسکا ، دن سالیوان ، به اواخر شنبه به ریما بن بندر آل سعود ، سفیر آل سعود ، در اواخر روز شنبه گفت: “ما می خواهیم نه تنها بلکه به طور بنیادی دوباره ارزیابی کنیم.” قدم هایی بردارید که روابط طولانی مدت را که بسیاری از ما از آن پشتیبانی می کنند ، تضعیف شود.

سناتورهای آمریكا از اینكه قیمت نفت به دلیل جنگ قیمت بین روسیه و سعودی ها كاهش یافته است ناراحت هستند و این كشور همچنان از عواقب اقتصادی تاج ویروس رنج می برد.

این سیاستمداران آمریکایی نگران هستند که اگر تولیدکنندگان آمریکایی تحت فشار مالی قرار بگیرند ، بیکار خواهند شد و این به اقتصاد آمریکا در این مقطع بحرانی آسیب می رساند. در سه هفته گذشته بیش از 16 میلیون آمریکایی برای مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند.

روز شنبه ، جمعی از سناتورهای جمهوریخواه به مدت دو ساعت با عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان صحبت کردند. بعداً ، سالیوان و سناتور کوین کرامر ، جمهوریخواهان در داکوتای شمالی ، در بیانیه ای گفتند که قول حل مسئله اکنون به جبران خسارت کمک نمی کند.

سناتور كرمر گفت: “اگرچه ما از آنها تشكر می كنیم كه اولین قدم برای حل مشكلی را گرفتند كه خود آنها درگیر آن بوده اند ، شایان ذکر است كه سعودی ها بیش از یك ماه در حال جنگ با تولیدكنندگان نفت آمریكا بوده اند.” نیروهای ما از خود محافظت می کنند. اقدامات آنها قابل توجیه نیست و فراموش نخواهند شد. اقدامات بعدی عربستان سعودی مشخص خواهد كرد كه آیا می توان شركت استراتژیك نجات داد.

سفارت عربستان نیز در مورد این گزارش اظهار نظری نکرد.

سناتورهای جمهوریخواه از کشورهای نفت خیز ایالات متحده ، که اخیراً خواستار تصویب لایحه قانونی برای خروج نیروهای آمریکایی از عربستان سعودی شده اند ، از سه مقام سعودی خواسته اند که اقدامات مشخصی در جهت کاهش تولید انجام دهند. روغن

به گزارش رویترز ، عربستان سعودی و روسیه هفته گذشته تحت نظارت اوپك پلاس (شامل 14 عضو اوپك و 9 كشور غیر عضو) و سایر تولیدكنندگان نفت نزدیك به نهایی شدن توافق برای كاهش 10 میلیون دلار هستند. روزانه بشکه نفت ، که شامل 10٪ از تأمین نفت جهان است. .

قیمت نفت پس از شیوع تاج ویروس و تعطیلی مراکز اقتصادی جهان و همچنین عربستان و روسیه برای تولید نفت در 18 سال گذشته وارد بازار شده است.

به دنبال گسترش تاج ، تقاضای جهانی برای نفت كاهش یافت و عربستان سعودی در رقابت با روسیه عرضه نفت خود را افزایش داد ، این شركت های آمریكایی را كه عمدتا در استخراج نفت نقش دارند ، صدمه دید. شیل هزینه بالاتر تولید روغن شیل در مقایسه با روشهای معمولی ، رقابت این شرکتها در بازار جهانی نفت را غیرممکن می کند.

گفتگوی تلفنی میان سناتورهای آمریکایی توسط دن سالیوان و کوین کرامر آغاز شد که در ماه مارس پیشنهاد خروج سربازان آمریکایی ، موشک های پاتریوت و سیستم دفاع موشکی تاد از عربستان را پیشنهاد دادند. این طرح فشار آوردن به عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت برای جلوگیری از افت قیمت نفت بود.

یازده سناتور دیگر جمهوری خواه ، از جمله بیل کاسیدی ، که هفته گذشته طرحی را برای خروج نیروهای آمریکایی به مجلس سنا ارائه کرده است ، طی 30 روز ، با مقامات سعودی گفتگو کرده است.

در حالی که به نظر می رسد این طرح توسط کنگره آمریکا تأیید نشده باشد ، اما سناتورهای آمریکایی نادر است که به عربستان سعودی ، متحد دیرینه آمریکا فشار وارد کنند. سناتورهای آمریكا با وزیر انرژی ، وزیر دفاع و سفیران سعودی در ایالات متحده گفتگو كرده اند.

سالیوان ، یک سناتور آمریکایی از آلاسکا ، از دخالت عربستان سعودی در معامله برای کاهش تولید نفت تمجید کرد ، اما گفت که این اقدام بهتر از کلمات است. وی تصریح کرد که عربستان سعودی باید اقدامات فوری و مشخص را برای کاهش چشمگیر تولید نفت انجام دهد. سناتور کرامر همچنین افزایش تولید نفت سعودی در جریان رفراندوم جهانی کرونا را “غیرقابل توجیه” خواند و گفت که وی “فراموش نخواهد شد”.

در حالی که تقاضای جهانی برای کاهش نفت قیمت نفت را کاهش داده و برخی از تولید کنندگان را به آستانه ورشکستگی سوق داده است ، ایالات متحده ، بزرگترین تولید کننده نفت جهان ، به تدریج تولید نفت خود را کاهش داده است. دو میلیون بشکه در روز.

این اقدام سناتورهای جمهوری خواه نشانگر این بود که اگر عربستان سعودی تولید نفت را به خطر نیاندازد ، کنگره می تواند فشارها را بر عربستان سعودی وارد کند و در ماه های آینده اقدام جدی کند. تعداد پرسنل ارتش آمریكا در عربستان سعودی در ژانویه بیش از 2500 نفر بود. در اكتبر سال 2019 ، با افزایش اوضاع تنش های منطقه ای واشنگتن ، حدود 3000 سرباز بر فراز عربستان سعودی راهپیمایی كردند.

رویترز همچنین تأکید کرد که تماس های وی با سفارت عربستان سعودی در واشنگتن برای اعلام موضع وی در مورد این موضوع ، تاکنون ناموفق بوده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل