بین الملل

غیرممکن است کشور دیگری مثل ایران بتواند زیر فشار تحریم‌ها در حوزه علم و فناوری مستقل و پیشرو عمل کند

گزارش تحلیل المیاد الدین در مورد توانایی های نظامی جمهوری اسلامی عراق؛

کارلوس کوپ ، یکی از اعضای موسس موسسه نیروی هوایی استرالیا وی در مقاله ای در سال 2010 ، توانایی های پدافند هوایی ایران را مورد تمسخر قرار داد. “گزارش صنایع دفاعی و پدافند هوایی ایران در مورد پیشرفت در جمهوری اسلامی عراق.” وی اظهار داشت: یکی از دولت های نوع ایران یک کشور است و اکثر قابلیت های موشکی ایران توسط دولت های شوروی و چین باز است. ایران همچنین موشک های Haq-1 را از سیستم امپراتور به ارث برد.


بیشتر بخوانید

ممکن است سقوط جهانی پهپاد هاوک مربوط به سیستم 3 ژوئن ، آمریکا را ناامید کرده است


براساس این گزارش ، نظرات و نظرات رادیو ارتباطات رادیویی استرالیا در مورد تولید و بهره برداری از ده ها سیستم پیشرفته پدافند هوایی ایران در سالهای اخیر بسیار جالب توجه است.

ژوئن 3. سیستم دفاع هوایی

سیستم دفاع هوایی “ژوئن ژوئن”

المنادین می گوید: “از طرف دیگر با استفاده از سیستم دوربرد و چند بعدی ایران 2002 ، می تواند گاوهای هدف را با رادیاتورهای با کیفیت بالا در مناطق دور افتاده ردیابی و هدف قرار دهد.” این سیستم ها تحت تأثیر برجستگی های ضد خش و برآمدگی قرار ندارند. علاوه بر این ، ایران توانسته است با از بین بردن سیستم موشکی “S200” روسی و جایگزینی سامانه موشکی Sayad 3 ، سامانه موشکی “تاش” را به طور کامل تولید کند. این سیستم یکی از قابلیت های فنی و پیشرفته این سیستم موشکی است که همزمان با اهداف متوسط ​​و زیاد مداخله می کند.

قدرت مهندسی معکوس

در این گزارش آمده است: “اینها فقط چند نمونه از نیروهای دفاعی شرکت حفاظت از انقلاب اسلامی ایران است که در سال 2017 اعلام شد ، نه در سال 2020.” از آن زمان آنها پیشرفت و موفقیت بزرگی را نشان داده اند. در جمهوری اسلامی ایران (در مورد تحریم ها) و در هر کشور دیگر ، ساخت و بهره برداری از زیرساخت ها در زمینه های فناوری و علمی غیرممکن است.

محققان غربی بر این باورند که این پیشرفت ها نه تنها سلاح های پیشرفته خارجی ایران را در صنعت دفاعی تغییر می دهد ، بلکه بر مرحله دوم فناوری دفاعی نیز متمرکز است که توانسته است گام های توسعه ای برداشته باشد.

به گفته المنادین ، ​​ایران توانسته است از طریق تولید رادار و سامانه های ضد موشکی قدرت را به دست آورد و در تنها چند سال آنها سه سیستم را اعلام کرد: “کوادرات 3” ، “15Khide” و “Bavar 373”. نامه های ویژه ای که توانایی مهندسان ایرانی در تولید ، شبیه سازی و یا بهبود نسخه های پیشرفته خارجی را بیان می کند. نسخه هایی که با همتایان خارجی خود مطابقت ندارد و در صنعت حمل و نقل هوایی ایران قدرت بیشتری را تحمل می کنند.

این گزارش همچنین می افزاید: “ایران از سیستم های پیشرفته خانواده موشکی از باواریا ، 15 KDF و SAD” در دفاع هوایی بهره مند شده است. موشک RIM-66 Standard SM-1 (RIM-66 Standard) همان موشک ضد هوایی است که نیروی دریایی آمریکا هواپیماهای جنگنده 655 ایرانی را در خلیج فارس بمباران کرده است.

موشک ماهیگیر 3

موشک “Sadd3”

این رادار ویژه ، معروف به “المنادی” توسط المنادی ، برای نظارت بر گاوهای آنها در فاصله 150 کیلومتری استفاده می شود. در کمتر از یک سال ، ایران یک پهپاد بین المللی مقاومت هووک مستقر در آمریکا (RQ-4) مستقر در ایالات متحده ایجاد کرده است که هدف آن پرتاب خلیج فارس است. و حضور نظامی آمریکا در منطقه را مسخره می کند.

این گزارش افزود: ایران از سال 2010 روی این سیستم ها کار کرده است و روسیه به دلیل فشار و تحریم های آمریکا از تحویل اس -300 به تهران امتناع کرده است. در آن روزها جمهوری اسلامی توانست در کوتاه مدت چنین نظامی را تولید کند و گهگاهی آن را با رادار IR مخلوط کند و ایران معتقد بود که تلاش های خود برای دستیابی به چنین دانش محصول به دلیل دانش علمی و فنی آن بوده است. سیستم ها به مرحله اجرا در می آیند.

انتهای پیام / 4106/4033 / پ