اقتصادی

قالیبافان وام ۱۲ میلیون تومانی می گیرند

تولید کننده تعاونی های فرش دستباف اعلام کرده است که طی مدت 36 ماه 12 میلیون تن وام به قالیبافان پرداخت کرده است.

عبدالله بهرامی در مصاحبه ای با ISN گفت شبکه بانکی از بافندگان فرش دستباف حمایت می کند: «از چهار سال گذشته به بافندگان فرش کم بهره یا خریداران فرش وام داده نشده است و فقط بانک توسعه تعاون وارد این حوزه شده است. و منابعی را برای خریداران و قالیبافان فراهم می کند.

وی گفت: در حال حاضر دو تفاهم نامه با بانک تعاون داریم که یکی برای حمایت از خریداران و خریداران فرش دستباف است. بر این اساس 20 درصد فاکتور توسط خریدار پرداخت می شود و 80 درصد باقیمانده توسط بانک تعاون پرداخت می شود. نرخ تأیید شده توسط بانک مرکزی را پرداخت می کند و خریدار آن را در یک دوره سه ساله با افزایش 36 ماهه به بانک باز می گرداند.این طرح با وجود منابع محدود بانک گام خوبی برای تولید و عرضه فرش دستباف است.

وی افزود: یادداشت دوم برای حمایت از قالیبافان و قالیبافان استفاده می شود و هر قالیباف می تواند 12 میلیون تن وام از بانک توسعه تعاون دریافت کند.

بهارامی برای بازپرداخت وام با نرخ 18٪ در یک دوره 36 ماهه حق بازپرداخت وام با نرخ 18٪ را دارد: بافندگان فرش که عضو اتحادیه های صنفی یا تعاونی های فرش هستند می توانند با تبلیغ مواد از اتحادیه در سایت اتحادیه فرش ثبت نام کنند. داشتن سپرده و افتتاح حساب در بانک توسعه تعاون برای بهره مندی از م institutionsسسات و تجهیزات اولیه و دریافت وام از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گفته وی ، اگرچه م institutionsسسات ذکر شده 18 درصد قالیبافان را تولید کرده اند ، اما تعاونی ها خیلی مورد حمایت بانک ها نیستند و چنین م institutionsسساتی فقط هنگام تشکیل اتحادیه توسط شعب بانک توسعه تعاون پرداخت می شوند.

انتهای پیام