لاوروف: ریسک تقابل هسته‌ای جهانی افزایش یافته است

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام كرد كه این كشور علاقه مند به ادامه توافق جدید خود است اما در صورت عدم رضایت از توافق ، امنیت خود را گسترش خواهد داد.

ما می دانیم و اطمینان داریم که حتی در صورت عدم توافق نامه نیز می توانیم ایمن باشیم. وزیر امور خارجه روسیه ، سرگئی لاوروف بگذارید خودمان را برای آینده تضمین کنیم.

وی افزود: در صورت خاتمه توافق نامه جدید “استارت” ، بحث درباره اقدامات روسیه خیلی زود است.

وی گفت: “ما برای هر نوع رویداد گروهی آماده هستیم و این درست است و در صورت تمدید این توافق گزینه های زیادی وجود دارد.” با در نظر گرفتن تمام عواملی که بر ثبات استراتژیک تأثیر می گذارد ، می توانم اطمینان دهم که هدف کلی ما ادامه گفتگو استراتژیک با ایالات متحده و ادامه گفتگو در مورد اقدامات جدید کنترل نظامی است.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرده است که مسکو واشنگتن را ترغیب به دنبال توافق نخواهد کرد.

وی افزود: اگر این افزونه را به طور قطع حذف کنید ، ما سعی نخواهیم کرد تا شما را ترغیب کنیم. ما از آمریکایی ها می خواهیم این توافق را تمدید کنند. اکنون طبق توافق نامه نیازهای پنج یا بیشتر الحاق را مشاهده خواهید کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، لاوروف از طرف خود گفت مسکو در جلسه بعدی شورای امنیت سازمان ملل به هرگونه درگیری پاسخ خواهد داد.

وی گفت خطر بحران جهانی هسته ای به طرز چشمگیری افزایش یافته است. با شروع واشنگتن به تضعیف سیستم كنترل تسلیحات جهانی ، امنیت بین المللی رو به وخامت می رود.

وی گفت: “من معتقدم كه بلایای هسته ای در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و امنیت و ثبات استراتژیك به وضوح رو به زوال است.” این دلایل برای همه آشکار است. آمریکا می خواهد سلطه جهانی خود را حفظ کند و با کسانی که به قدرت های بزرگ فراخوانده شده اند ، رقابت کند.

وزیر خارجه روسیه با اظهارنظر درباره جنگ تجاری چین و آمریکا گفت: روسیه هیچ علاقه ای به درگیری ندارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل