بین الملل

ملت‌های آزاده به جمع تحریم‌کنندگان اسرائیل بپیوندند/ لکه ننگ بر پیشانی اعراب

روابط منظم با رژیم صهیونیستی مورد انتقاد گسترده کشورهای عربی و اسلامی قرار گرفته است و بر اساس اعلام صلیب سرخ جهانی ، سیاستمداران محلی و بین المللی بیانیه هایی را در محکومیت یا انتقاد از این اقدام صادر کرده اند.

در همین حال ، برخی گزارش ها حاکی از آن است که دیدار مخفی و یک شبه اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و همچنین دیدار وی با محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، می تواند مقدمه ای برای مواجهه عربستان با رژیم صهیونیستی باشد.

عدنان سید عبدالصمد ، نماینده مجلس اموی کویت ، در بیانیه ای گفت: “به رسمیت شناختن حمایت کویت از عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی ، کویت می تواند منطقه را بی ثبات کند.” هرگونه ارتباط و قاعده مند بودن ارتباطات محکوم است. می خواهید در یک فضای سیاسی یا غیر سیاسی مانند ورزش ، اجتماعی ، فرهنگی و … قرار بگیرید.

نتانیاهو

وی نوشت: “وضعیت مناسب و عادلانه روابط چیزی بیش از اعلامیه حمایت از آزادی سرزمین های فلسطین از دشمن صهیونیستی نیست.” در واقع ، آزادی فلسطین مقدمه ای برای اعلام شهر مقدس به عنوان پایتخت فلسطین آزاد است.


ادامه مطلب

سفر نتانیاهو به عربستان سعودی مقدمه ای برای روابط رسمی ریاض با تل آویو است


سیاستمدار کویتی اصرار دارد که به زودی سرزمین های خدادادی و القدس شریف آزاد خواهد شد. بیایید دوباره به مسجدالاقصی حمله کنیم.

عبدالصمد گفت: “برقراری ارتباط با مردم عادی شرم آور است که با دشمن صهیونیستی طرفدار تصرف سرزمین های اسلامی هستند.” ملت های عرب باید در کنار دولت های خود بایستند و از قبله اول و سومین حرم مقدس مسلمانان دفاع کنند.

جنبش تحریم صهیونیستی

من معتقدم که این وظیفه سازمان ملل و جامعه بین المللی است که صهیونیست هایی را که حقوق قانونی فلسطین را نقض می کنند ، علناً محکوم کرده و به گروهی از کشورهایی که اسرائیل را تحریم کرده اند بپیوندد.

براساس این گزارش ، برخی از کشورهای عربی با مقامات صهیونیست دست دادند و اقدامات آنها برملا شد و ما هرگز اقدامات بی فایده و نفرت انگیز برخی از کشورهای عربی برای عادی سازی روابط را فراموش نخواهیم کرد. چنین اعمالی مقاومت و افزایش مقاومت ملتها در برابر دشمن صهیون را افزایش می دهد.

این سیاستمدار کویتی نوشت: “عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و بحرین کارگزاران آمریکایی هستند و در منطقه کارهای زیادی انجام داده اند اما هیچ کاری به نفع جهان عرب و منطقه انجام نداده اند.”

پایان پیام / 4033 /