علمی و پزشکی

نمونه‌گیری آندوسونوگرافی روشی نوین برای تشخیص تومور عمقی معده

کاتانو

به گفته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، متخصص بیماریهای کبدی و بزرگسالان ، دکتر سید رضا فاطمی ، “غدد معده و معده با روشهای مرسوم تشخیص داده نشده و یکی از تومورهای شایع است.” زخم معده یا گاستریک: شایعترین علت مرگ در جهان است.

وی گفت: علائم نفخ شکم معمولاً در مراحل اولیه کوتاه و خفیف است ، همراه با درد خفیف و سوges هاضمه است که متأسفانه در فرد ناچیز قلمداد می شود و منجر به پیشرفت بیماری می شود.

آندوسکوپی یک روش جدید در تشخیص تومورهای معده عمیق است

فاطمی ادامه می دهد: “در پیشرفته ترین مراحل ، علائم این تومور درد عمقی در کمر ، بی اشتهایی و کاهش وزن است که به کبد و دستگاه گوارش ، زردی و یبوست پیشرفت می کند. پاداش پاداش او.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی مرگ و میر ناشی از تومورهای دیواره معده تأخیر است خاطرنشان کرد: در حقیقت مهمترین دلیل خودکشی این تومور میزبان دیررس بودن بیماری یا تأخیر بیمار است. اگر تومور پیشرفت کرده است ، با پزشک مشورت کنید.

“سرطان اصطلاحی است که برای توصیف سرطان ناشی از سلولهای اپیتلیال در بدن استفاده می شود. سلولهای اپیتلیال سلولهایی هستند که بافتهای مختلفی را در رده های سلولی بدن تشکیل می دهند. این سلولها به دو نوع اصلی بالینی و پاتولوژیک تقسیم می شوند.” بودن

وی گفت: این بیماری بیشتر در افراد بالای 60 سال شایع است و اغلب به عنوان سرطان روده بزرگ تشخیص داده می شود. بودن

فاطمی گفت: متأسفانه ، تکثیر سلولهای سرطانی در دیواره شکم کم است.

وی ادامه داد: در این نوع غده معده ، تا حدودی تومور را مشاهده نمی کنیم ، اما دیواره شکم کاملاً قوی و ضخیم است. بنابراین ، به نظر نمی رسد تومور بزرگ باشد ، اما تومور وجود دارد و به ویژه در دیواره شکم رشد می کند.

به گفته وی ، با گذشت زمان ، تومور می تواند به دیواره شکم حمله کرده و احتمالاً به مناطقی مانند مری ، کبد ، لوزالمعده یا روده حمله کند. . متاسفانه مدل این غده معده با روش آندوسکوپی گزارش منفی شده است و نمونه برداری خوب نیست و در بیشتر موارد تشخیص به تأخیر می افتد.

فاطمی ادامه داد: رشد سلول در این بیماری عمیق است و به صورت توده دیده نمی شود. آندوسونوگرافی مطمئن ترین راه برای تشخیص سرطان دیواره معده است ، با این روش نمونه بافتی با کمک دستگاهی در دیواره شکم تهیه می شود و پس از گرفتن نمونه ، آسیب شناس نمونه را زیر میکروسکوپ برای سلول های سرطانی بررسی می کند. دارد

وی گفت: نمونه برداری ایمن ترین راه برای تشخیص سرطان معده است.

فاطمی بر نمونه زخم معده تأکید دارد همه روش ها می توانند مشکل ساز باشند: نمونه دیواره شکم می تواند باعث خونریزی در شکم شود. زیرا رگ های خونی از دیواره شکم عبور می کنند.

“این روش به پزشک این امکان را می دهد که مری و دیواره شکم را با آسیب جزئی و همچنین دستگاه گوارش فوقانی و تحتانی بررسی کند. در طی این روش دیواره شکم اسکن شده و نمونه برداری با آسیب جزئی انجام می شود.

لین

وی گفت: از آندوسونوگرافی برای انجام بیوپسی توسط سوزن یا زخم استفاده می شود تا به پزشک در تعیین درمان مناسب کمک کند.