هوای خنک، پسته زرندیه را خندان‌تر کرد

هوای خنک، پسته زرندیه را خندان‌تر کرد

سرخط نیوز / مرکزی به گفته رئیس هیئت تعاون تولیدکنندگان پسته در منطقه مارکازی ، کاهش اخیر دما و تهویه هوا باعث سالم سازی پسته تولید شده در شهرستان مارکا کیسی شده است.

محمود باران در مصاحبه با ISN ، روزهای گرم و شبهای خنک را بخشی از آب و هوای مناسب برای مناطق با کیفیت تولید پسته توصیف کرد: “هوای خنک از گرم شدن بیش از حد پسته جلوگیری می کند و این محصول هنگام ورود زودرس مفید و مناسب است.” به عبارت دیگر ، خنکی هوا باعث پرکاری و لطافت بیشتر پسته می شود.

لین

زرندی پیستاسیوس ، رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان پسته منطقه مرکزی گفت: “پیش بینی می شود تولید امسال 10 درصد نسبت به سال گذشته رشد کند.” جشنواره سالانه زمان کشت پسته در پرورش پسته است ، به عبارت دیگر درختان پسته یک سال پربار و یک سال بی حاصل هستند.

زرندی با بیان اینکه پسته از 16 سپتامبر امسال زیرساخت های لازم را آماده کرده اند ، افزود: پسته از یخ زدگی بهار و سایر حوادث غیرمترقبه مانند باد ، باران شدید و برف در امان است. به موقع هستند

وی افزود: سال گذشته حدود 11 هزار تن پسته در شهرستان زرندی جمع آوری شد و تا 90 درصد تولید پسته در زرندی قابل صادرات بود اما خوشبختانه وبا تاثیری بر صادركنندگان پسته زرندی نداشت.

وی گفت: بیش از 11000 هکتار از اراضی مزرعه Paranasio در زرندی کشت شده است که 10 هزار هکتار آن حاصلخیز است.

رئیس هیئت تعاون تولیدکنندگان پرانشیو در منطقه مارکازی همچنین گفت: پایانه صادراتی پسته زرندی به بزرگترین پایانه صادراتی پسته در کشور تبدیل شده است. ما یک شهر خواهیم بود

وی با بیان اینکه متوسط ​​برداشت پسته در زرندی حدود دو تن در هکتار است ، گفت: حدود 80 درصد پسته ارگانیک تولیدی هم اکنون در شهرستان مارکازی در این شهرستان تولید می شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل