بین الملل

کمالوندی: برای دو سال آینده نیازی به تعمیر نیروگاه هسته ای بوشهر نخواهیم داشت / روسیه 38 تن سوخت به نیروگاه بوشهر داده است

طبق اخبار آنلاین ، بهروز کمالوندی روز پنجشنبه در مصاحبه ای افزود: تعمیر اصلی این کارخانه توسط متخصصان ایرانی انجام می شود و ما ممکن است طی دو سال آینده به متخصصان روسی در این زمینه احتیاج داشته باشیم.

وی در رابطه با تعویض سوخت و تعمیر سالانه این نیروگاه ، وی گفت: هر ساله و در دوره تعویض سوخت و تعمیرات سالانه ، این نیروگاه انجام می شود که این ویژگی همه نیروگاه های هسته ای است.

وی یادآور شد: در گذشته به دلیل درخواست وزارت نیرو برای اطمینان از کمبود برق ، این کار را در فصلی انجام می دهیم که با سرما و گرما شدید روبرو نشویم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی (IAEA) گفت: “با توجه به این وضعیت ، ما قبل از ماه مه با دو مرحله روبرو هستیم ، هر دو در فصلی که کمبود برق وجود دارد. در حال حاضر در حال انجام است. و یکی دیگر از پاییز ، که تعداد کمتری از مردم درگیر تعمیرات و غیره هستند.

در این مصاحبه ، کمال وندی از ورود بار جدید سوخت به بوشهر با همکاری اتم روسیه در دو پرواز در هفته گذشته خبر داد و مشخص کرد: این بارها حاوی 38 تن سوخت با حدود 4.5 درصد است معادل 12 میلیون بشکه انرژی است. نفت شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: هر هواپیما سوخت معادل 6 میلیون بشکه نفت در ایران را حمل می کند که در سال آینده 1000 مگاوات برق تولید می کند.

کمال وندی ادامه داد: تاکنون حدود 67 میلیون بشکه نفت در بهره برداری از نیروگاه بوشهر صرفه جویی شده است و سالانه هفت میلیون تن آلاینده کمتر تولید می شود.

وی افزود: اگر در همان نیروگاه های معمولی به همان میزان برق تولید شود ، باید حدود هفت میلیون تن آلاینده ها به فضا رها شوند که این امر برای پاکسازی و پاکیزگی انرژی تولید شده توسط نیروگاه هسته ای بسیار مهم است. از بوشهر “

310311