اقتصادی

کمیسیون برنامه و بودجه هفته آینده موضوعات مربوط به بودجه ۱۴۰۰ را بررسی می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در حضور کارشناسان گفت که طی برنامه و جلسه بودجه 1400 موضوع مربوط به بودجه را بررسی کرده است.

به گزارش ESN ، به نقل از الیاس نادران صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 75 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: “بحث اصلاح بودجه بود ، از شما ممنونم که به من فرصت دادید مخالفت خود را ابراز کنم.

بعدی: من از کار کمیته اصلاح ساختار بودجه دفاع می کنم و ده ها جلسه برگزار شده است و از همکارانم تشکر می کنم. اما طبق اصل 85 قانون اساسی ، وکالت از یک شخص مستقل است و قابل تفویض به شخص دیگر نیست. نمایندگان همچنین حق دارند نظرات خود را در مورد برنامه ها و لوایح بیان کنند. در مجلس شورای اسلامی نباید قانونی وجود داشته باشد که اعضای کمیسیون حق ارائه یا اصلاح ندارند ، زیرا آزادی و آزادی بیان از مجلس سلب می شود.

به گفته شورای مردمی تهران ، به عنوان مثال ، ماه آینده شاهد کمیسیون مشترک متشکل از بیش از 50 عضو در بررسی بودجه خواهیم بود و به آنها اجازه ارائه یا اصلاح قانون را نمی دهیم. کمیسیون را ادغام نکنید ، زیرا از کار حرفه ای این افراد می توان استفاده کرد. ما به قوه مجریه نمی رویم ، این مصوبه مجلس شورای اسلامی است ، اما قوه مجریه این کار را طبق تفسیر قانون انجام می دهد. اگر این قانون مبهم باشد ، برای کشور مشکل ساز خواهد شد.

وی افزود: “این روزها پیش بینی می شود دولت بیش از 200000 میلیارد تن از فروش 9 فقره اوراق قرضه را برای بودجه سال آینده تأمین كند ، این به معنای فروش زمین سوخته در آینده و تحویل آن به دولت بعدی است.” در مورد م componentsلفه ها و اصول بودجه 1400 ، برنامه و کمیسیون بودجه و سازمان برنامه باید قبل از ارائه بودجه با یکدیگر دیدار کنند. ما از دولت انتظار داریم این موضوع را رصد كند تا دولت پیشنهاد بودجه ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه نكند و شورا آن را حداقل از نظر درآمد ، هزینه ، منابع و هزینه رد كند.

وی گفت: “به خواست خدا ، دوشنبه هفته آینده برنامه و کمیته بودجه جلسه ای درباره بودجه سال آینده برگزار می کنند و من نیز در آن شرکت می کنم.” مسائل مربوط به بودجه 1400 در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. مجلس شورای اسلامی نیز اهمیت برنامه و کمیسیون بودجه را تشخیص می دهد.

انتهای پیام