علمی و پزشکی

۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کشور دیابت دارند

به گزارش شفاف در همان زمان ، دکتر فرزانه فرباچش ، همراه با هفته ملی دیابت ، گفت که بیش از 5.5 میلیون ایرانی بالای 25 سال مبتلا به دیابت تشخیص داده شده اند.

به گفته وی ، جمعیت جهان بین 20 تا 79 سال بیش از 483 میلیون نفر مبتلا به دیابت است و تخمین زده می شود تا سال 2045 تعداد افراد دیابتی به 700 میلیون نفر برسد.

لین تخمین می زند که در سال 2019 بین 4 تا 200000 نفر بر اثر این بیماری بمیرند: 374 میلیون نفر در سراسر جهان از عدم تحمل گلوکز رنج می برند ، بسیاری از آنها بدون مداخله موثر به دیابت مبتلا می شوند.

“جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است كه مطابق با اهداف كنوانسیون ملی پیشگیری و كنترل بیماریهای غیرواگیر و بلایای مرتبط با آن ، جلوی شیوع دیابت را بگیرد.”

به گفته دکتر فرباچش ، برای دستیابی به این هدف ، هفته ملی دیابت (24 تا 30 نوامبر) بر اهمیت دیابت و لزوم بهبود شیوه زندگی همراه با برنامه مراقبت یکپارچه تمرکز خواهد کرد.

وی گفت: “پرستاران دیابت تغییری ایجاد می کنند. موضوع امسال روز جهانی دیابت است.” افزایش سطح آگاهی در مورد دیابت در سطح دانشگاه انجام شده است.

مشارکت ذینفعان ، کارگاه ها و سمینارهای مجازی قند بصورت آنلاین ، بیانیه های مطبوعاتی ، مقالات در روزنامه ها و مجلات و فعالیت های مختلف برای کودکان و نوجوانان از مهمترین فعالیتهای برنامه ریزی شده در این هفته است.