استیضاح ترامپ باید راه بازگشت او را به قدرت در آینده ببندد/ قیام رئیس‌جمهور آمریکا علیه قانون اساسی

دیپاک گوپتا ، بنیانگذار دادگاه تجدیدنظر واشنگتن ، برکناری دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را برای مجازات وی کافی نمی داند و معتقد است که کنگره آمریکا می تواند از قدرتهای اساسی خود برای مجازات وی استفاده کند. نزدیک به رئیس جمهور برای بازگشت به قدرت در آینده.

اصلاح طناب برای شورشیان در ماده چهارده اصلاحیه ماده 3

دکتر دونالد ترامپ با تأکید بر مفاد قانون اساسی گفت که باید از دستیابی به قدرت دولتی از عاملان و عاملان محاصره کپیتول هیل جلوگیری شود.

گوپتا در ادامه گفت روز دوشنبه ، رهبران مجلس نمایندگان پیش نویس قطعنامه ای را متهم كردند كه دکتر ترامپ را به تحریک خشونت در آمریكا متهم كرد ، اما این تنها راه پاسخگویی ترامپ نسبت به اقدامات وی نبود. قانون اساسی آمریكا راه حلی برای جدی ترین بدعهدی وقایع ، مانند حادثه 6 ژانویه ، پیش بینی كرده است.

وی در ادامه گفت که در ماده 3 اصلاحی چهاردهم قانون اساسی آمده است كه مقامات دولتی و سایر افراد درگیر شورش یا آشوب علیه قانون اساسی باید از خدمات عمومی معلق شوند. البته از ماده 14 متمم چهاردهم برای جلوگیری از قدرت گرفتن شورشیان در روزهای پس از جنگ داخلی آمریکا استفاده شد ، اما از 6 ژانویه چنین حمله ای به قانون اساسی صورت نگرفت. به نظر می رسد این مقاله بهترین ابزار برای محافظت از قانون اساسی و نظامی است که از آن ناشی می شود.


ادامه مطلب

ترامپ: اصلاحیه بیست و پنجم تهدیدی برای من نیست


گوپتا گفت كه كنگره متمم سوم را تصویب كرد و كنگره نیز براساس متمم چهاردهم كه از همه کسانی كه از ترامپ به دیگران وارد قانون اساسی می شوند محافظت می كند ، اما اکنون زمان تحریک ، رهبری و مشاركت در حمله است. آنها در 6 ژانویه ، آنها کنگره را سرنگون کردند و در نتیجه ، علیه قانون اساسی قیام کردند و مانع از ادامه قدرت برای همیشه شدند.

طبق بیانیه مجلس نمایندگان ، کنگره همچنین می تواند در مورد نحوه اجرای قانون توسط مقامات انتخاباتی و دادگاه ها تصمیم بگیرد. برای این منظور ، كنگره باید علاوه بر تصویب سومین متمم اصلاحیه چهاردهم ، بیانیه ای ارائه كند ، نام افرادی را كه توسط مقامات دولتی بركنار می شوند ، انتخاب كند و سپس مقامات و قضات را انتخاب كند تا مشخص شود كه این مجلس شامل چه افرادی خواهد شد. این است

آنا روز سه شنبه گفت که بیست و پنجمین متمم قانون اساسی ایالات متحده شورشی ایجاد کرده و رئیس جمهور آمریکا با اکثریت قاطع به برکناری وی رای داده است.

جیمی راسکین ، نماینده دموکرات های مریلند در قطعنامه ای از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواست “در اسرع وقت از قدرت خود برای اطلاع کارکنان مهم کابینه در اسرع وقت استفاده کند.” آنچه مشخص است این است که رئیس جمهور نمی تواند کار خود را با موفقیت انجام دهد.

در همین حال ، این قطعنامه قبل از پنس تصویب شد و نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده ، پیشنهاد اجرای اصلاحیه 25 را رد کرد.

تأسیس ماده سوم متمم چهاردهم قانون اساسی سنگ بنای شجاعت اعضای کنگره است.

پنس در نامه ای نوشت: “من اعتقاد ندارم كه چنین اقدامی به نفع ملت و قانون اساسی ما باشد.”

این قطعنامه سرزنش نمادین رئیس جمهور است ، زیرا بسیاری از اعضای کنگره از حمله مهلک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته گذشته در نوامبر 2020 ، 2020 خشمگین شدند.

دموکرات های مجلس نمایندگان ایالات متحده با استناد به اصلاحاتی در قانون اساسی آمریکا برای برکناری دونالد ترامپ برای دوره دوم عجله دارند.

بر اساس این گزارش ، قرار است دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه درباره نامزدی ترامپ رأی دهند.

پیش از این پلو هشدار داده بود که اگر پنس از اجرای اصلاحیه 25 امتناع ورزد ، گزینه بعدی انتقال کنگره به زندان ترامپ است.

کنگره آمریكا در حمایت از نتایج انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر ، آرای چندین قانونگذار دانشگاهی كه در انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه گذشته در 3 نوامبر به ترامپ رأی دادند ، در حال شمارش است.

طرفداران پرونده وی تلاش کرده اند تا نسخه واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده وی در تلاشند نسخه واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده وی در تلاش بوده اند تا نسخه واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. آنها بودند.

طبق ماده 25 (25) قانون اساسی ایالات متحده ، پنس این اختیار را دارد که با موافقت اکثر کابینه ها رئیس جمهور را از سمت خود برکنار کرده و از قدرت کنار بکشد.

طبق روزنامه انگلیسی ایندیپندنت ، ریاست جمهوری ترامپ در این در 20 ژانویه 2021 (اول فوریه) منقضی می شود ، اما اگر وی قبل از پایان دوره مأموریت خود برکنار شود ، سنا می تواند تصمیم بگیرد که با هر سمت فدرال در ایالات متحده چه کند. با انتخاب یا تعیین وقت واجد شرایط است.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری خود سابقه سرنگونی دارد.

اولین سوال دونالد ترامپ در 24 سپتامبر 2019 توسط Pelosi اعلام شد.

دونالد ترامپ به دلیل اتهام سو abuse استفاده از قدرت توسط آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده از سمت خود برکنار شد. در این شکایت ادعا می شود که ترامپ با ولادیمیر زیلینسکی رئیس جمهور اوکراین مکالمه تلفنی داشته است. در جریان مذاکرات ، ترامپ از زیلینسکی خواست که در مورد فساد احتمالی پسر جو بایدن (سناتور دموکرات و معاون رئیس جمهور باراک اوباما) تحقیق کند و در عوض قول افزایش کمک های نظامی به اوکراین را داد.

ترامپ این اتهام را “کمپین رسانه ای” توصیف کرد و روسیه سرکوبگر را “جاسوسی” برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 خواند.

دفعه بعدی که ترامپ با تلاش کنگره برای برکناری وی روبرو شد ژانویه 2020 بود. در ایالات متحده ، پلوسی مجدداً تأیید كرد كه به دنبال یك سری اعتراضات خیابانی ، لایحه براندازی دونالد ترامپ راه اندازی شده است.

پایان پیام (4155)

خروج از نسخه موبایل