ایجادبزرگترین ناحیه نوآوری غرب آسیا چشم‌انداز پارک پردیس/اعتماد بخش خصوصی ازبازدهی سرمایه‌گذاری

وی گفت: “ما در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک محیط خلاقانه بزرگ در منطقه هستیم و می خواهیم از چند ده هکتار به هزار هکتار حرکت کنیم.” در این زمینه ، ما خلاقیت بازیگران مختلف در اکوسیستم فناوری کشور را خواهیم داشت و سعی می کنیم در 20 سال گذشته با آنها مشارکت داشته باشیم.

به گزارش ESNA اکبر گنبار در توضیح نقش معاون خود گفت: “معاون ماموریت های توسعه خلاق دارای سابقه طولانی در پارک فناوری پردیس است ، اما سه سال پیش با گذار از توسعه فناوری به دو معاون جدید رئیس جمهور تاسیس شد. »وی در حال حاضر رهبری شبکه فناوری فناوری بازار ملی ایران را بر عهده دارد ، میزبان یک رویداد اینتکس ، ایجاد خوشه های فناوری در پارک ، توسعه نیروی انسانی برای شرکت های پارک ، ایجاد زمین تجاری برای محصولات شرکت ها و در نهایت توسعه بازارهای داخلی و خارجی شرکت ها است. محصولات گام بعدی نوآوری هستند.

پارک فناوری پردیس فعالیتهای متنوع در منحنی فرآیند

در پایان این زنجیره ، معاون توسعه نوآوری در پارک فناوری پردیس گفت که برخلاف دیگر پارک های فناوری ، ما کار خود را در پارک فناوری پردیس آغاز کرده ایم. سایر پارک های فناوری در کشور با یک مرکز توسعه ، مکانی برای ایجاد و رشد شرکت های نوآور ، شروع به کار کردند ، اما از آنجا که پارک فناوری پردیس در تهران بود ، با شرکت های بزرگ شروع به کار کردیم.

وی افزود: اولین مشتریان و اعضای پارک شرکت های بزرگی در زمین پارک بودند. شرکت های فناوری با پرسنل زیاد طیف وسیعی از محصولات را تولید کرده و محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند.

گامبارپورت گفت: “برای استخدام و اجاره شرکت های کوچک برای شرکت در پارک حدود هفت سال طول کشید.” ده سال پس از تأسیس پارک فناوری پردیس ، ما در اوایل دهه 90 یک مرکز توسعه پارک تأسیس کردیم تا نیازهای استارتاپ ها را برآورده کنیم.

وی افزود: “طی 20 سال گذشته ، ما مکان های مختلفی را برای استقرار شرکت ها ایجاد کرده ایم.” برای شرکت هایی که هزاران کارمند دارند ، شرکت های دو نفره می توانند دو نفر را در خود جای دهند و علاوه بر این ، افراد آزاد (افرادی که می توانند مجرد کار کنند) نیز در پارک یافت می شوند.

ارائه بیش از 50 خدمات تجاری به شرکت های مختلف در 20 سال گذشته

در تجارت هم همین اتفاق افتاد. در سال های اولیه پارک ، ما خدمات تجاری زیادی به شرکت ها ارائه نمی دادیم ، اما از زمان تأسیس شرکتها در سال 1986 ، بخشهای مختلفی برای این کار ایجاد شده است و در حال حاضر بیش از 50 خدمات تجاری به شرکتهای مختلف عضو ارائه می شود.

وی گفت: ما اکنون با بیش از 350 شرکت و بیش از 2000 محصول و خدمات فناوری در غرب و شرق تهران بزرگترین پارک فناوری کشور هستیم. به “

وی افزود: “بر اساس صورتهای مالی به دست آمده ، فروش پارک در سال 1998 11000 میلیارد تن بوده است که انتظار می رود در سال 1999 حداقل 50 درصد افزایش یابد. نکته دیگر این است که بخش خصوصی برای هر املاک سرمایه گذاری شده در پارک 10 برابر بیشتر سرمایه گذاری کرده است ، که نشان دهنده اعتماد بخش خصوصی در مورد سرمایه گذاری در پارک است.

پارک فناوری پردیس یک تلاش 20 ساله برای غلبه بر موانع تولید و توسعه است

یکی از مهمترین موضوعات در زمینه نوآوری ، اعمال تحریم ها و مشکلات اقتصادی بر شرکت ها و پارک است و عمده تلاش های ما در 20 سال گذشته ، غلبه بر این موانع بوده است. معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس.

گمبارپور ادامه می دهد: پارک در 120 کیلومتری تهران از تاسیس شرکت در شعاع 120 کیلومتری تهران منع شده است. پارک ، از جمله موارد دیگر. ما در پارک 20 سال گذشته برای غلبه بر موانع در حال نوآوری هستیم.

هدف پارک فناوری پردیس ایجاد بزرگترین محیط خلاقانه در غرب آسیا است

وی گفت: “ما به دنبال ایجاد یک محیط خلاقانه بزرگ در منطقه هستیم ، یعنی می خواهیم از چند ده هکتار به هزار هکتار حرکت کنیم.” پارک. در این زمینه ، اکولوژی تکنولوژیکی کشور بازیگران مختلفی را ایجاد خواهد کرد و ما بیش از 10 بازیگر اصلی را برای این توسعه اکولوژیکی شناسایی کرده ایم.

گامبارپورت ادامه داد: “ایجاد یک اکوسیستم نوآورانه با بازیگران واقعی و پرکار مهمترین گام ما خواهد بود.” دولت یکی از بازیگران اصلی این اکوسیستم است که در پارک بازی می کند.

وی افزود: “ما به دنبال ایجاد مجموعه ای از آزمایشگاه ها و کارگاه های علمی ، سرمایه داران شرکت ، مشاوران ، مراکز رشد و شتاب ، محل کار مشارکتی ، تعدادی از شرکت ها و فضای علمی و دانشگاهی لازم هستیم.” ما سعی می کنیم نیازهای شرکت های مختلف در پارک را برطرف کنیم ، همه مسائلی که مربوط به شرکت است ، شرکت های موجود در پارک.

روابط عمومی گندار پور می گوید: “ما می خواهیم برای صادرات محصولات شرکت در این اکوسیستم دلالان صادراتی در پارک داشته باشیم و در صورت لزوم تصویب یا رتبه بندی محصولات ، یک کارگزار برای این منظور در پارک در دسترس خواهد بود.” افسر پارک فناوری پردیس به عبارت دیگر ، شرکت های مختلف در پارک تنها نگران توسعه نوآوری و فناوری هستند و سایر مسائل توسط عوامل مختلف در پارک حل می شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل