عمومی

این رژیم‌های غذایی برای روده بزرگ ضرر دارند

اکنون دانشمندان و متخصصان تغذیه بسیاری از مزایای حفظ و ارتقا health سلامت روده را می دانند. یکی از مهمترین مزایای حمایت از سلامت روده ، استفاده از باکتریهای مفید و سلولهای ایمنی برای کمک به مبارزه با مهاجمان خارجی مانند باکتریها ، ویروس ها و قارچ ها است.

به نقل از ISN ده ایرانی: “بسیاری از غذاهای معروف که امتحان کرده اید یا در حال حاضر آنها را دنبال می کنید ممکن است برای سلامتی ، به ویژه سلامت روده بزرگ شما مضر باشد. بهتر است قبل از شروع رژیم جدید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

رژیم کتو

مصرف رژیم غذایی میزان کربوهیدرات را محدود می کند و میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، لوبیا ، نخود فرنگی و عدس همگی منابع فیبر هستند. باکتریهای مفید روده بزرگ برای زنده ماندن و تکثیر به فیبر نیاز دارند. لوران هریس رز ، متخصص تغذیه می گوید ، حتی اگر فیبر کافی دریافت نکنیم ، سلامت روده خود را به خطر می اندازیم ، که می تواند خطر التهاب و بیماری های قلبی ، دیابت و برخی سرطان ها را افزایش دهد.

اگر احساس می کنید که باید از سبک زندگی کم کربن پیروی کنید ، هریس پینکس توصیه می کند که عاقلانه کربوهیدرات های خود را انتخاب کنید تا فیبر کافی از سبزیجات ، میوه ها ، بادام زمینی ، لوبیا و برخی حبوبات را در خود داشته باشد.

رژیم غذایی بهداشت معلمان

رژیم لیموناد که به آن رژیم لیموناد نیز می گویند ، برای کاهش وزن سریع توسط برخی از افراد مشهور توصیه می شود. این رژیم حداقل به مدت یک هفته شامل آبلیمو ، آب نمک ، چای لاکتوز و غذاهای کم کالری است. به گفته دکتر خوان سالژ بلیک ، هیچ چیز جادویی در این مورد وجود ندارد.

اگر میزان کالری دریافتی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و وزن کم کنید ، لاغر می شوید ، اما آیا لاغر می شوید یا فقط لاغر می شوید؟ پاسخ را ممکن است خودتان بدانید. دکتر سلج بلیک همچنین به تحقیقات جدید استناد می کند که نشان می دهد بدن و روده ها از گرسنگی میکروبیوم و خوردن غذاهای ناسالم مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل چالش برانگیزتر شده اند و بهتر است کالری دریافتی را کنترل کنید تا وزن شما بهتر کنترل شود. .

رژیم غذایی کم غذا (FODMAP)

تحقیقات نشان می دهد رژیم های غذایی کم چرب در کنترل علائم افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر موثرتر هستند. پمپ های غذایی کربوهیدرات هایی هستند که توسط باکتری های روده تولید می شوند ، که برای افراد سالم مفید است ، اما برای افراد مبتلا به مشکلات روده تحریک پذیر می توانند مشکلات گوارشی ایجاد کنند و منجر به گاز ، نفخ ، اسهال یا یبوست شوند. رژیم های غذایی کم چرب پایدار در نظر گرفته نمی شوند زیرا دارای فیبر کم و مواد مغذی کمی هستند.

به گفته دکتر هریس پینک ، نکته اصلی این است که شما می توانید در مدت زمان کوتاهی تحت نظارت و راهنمایی یک متخصص تغذیه از یک رژیم غذایی کوچک پیروی کنید ، کدام غذاها باعث بروز علائم می شوند و چه غذاهای دیگری می توانند تا آنجا که ممکن است بخورند. غذایی را که به بهبود سلامت روده در طولانی مدت کمک می کند برگردانید

رژیم سرخپوشان

رژیم پائولو بر این اصل استوار است که ما مانند اجداد خود حدود 10 هزار سال قبل از کشاورزی مدرن زندگی می کردیم. این رژیم غذایی مصرف مقادیر زیادی غذای فرآوری شده از جمله مقادیر زیادی سبزیجات ، حبوبات ، غذاهای دریایی و غذاهای دریایی و همچنین غلات و محصولات لبنی را توصیه می کند ، زیرا تصور می شود این مواد غذایی قدیمی نیستند.

در مطالعه ای در سال 2019 مشخص شد که میکروارگانیسم های روده به رژیم غذایی فلج اطفال پاسخ می دهند. اطلاعات از ایتالیایی هایی که رژیم paleo را دنبال کردند و رژیم غذایی مدیترانه ای را مقایسه کردند جمع آوری شد. محققان پس از بررسی میکروبیولوژی روده ای که به دنبال رژیم پالیون دنبال شد ، به این نتیجه رسیدند که خوردن مقادیر زیادی میوه و سبزیجات (اگرچه غلات ، لوبیا ، نخود و عدس) و خوردن مقادیر کمی از این غذا چنین نیست. هشدار دهید که باید در طولانی مدت مصرف نشود ، زیرا مشخص نیست که آیا تأثیر منفی خواهد داشت.

انتهای پیام