بیگاری‌کشیدن به اسم کار دانشجویی

“سلام، من یک فروشگاه حیوانات خانگی پیدا کردم!” “متاسفم دانشجو. لطفا وضعیت کاری شما لطفا؟” در پشت صحنه، سگ ها و گربه ها زمین و زمان را روی خود گذاشته اند. صاحب فروشگاه حیوانات خانگی بسیار آرام صحبت می کند. بدون صدا. زنی که خود را کاووسی معرفی کرد، ابتدا پرسید: «بله، همین طور است. رشته تحصیلی شما چیست؟ “رابطه شما با حیوانات چگونه است؟”

به گزارش سرخط نیوز، روزنامه همشهری نوشت: رشته تحصیلی جزو سوالات استخدامی در فروشگاه حیوانات خانگی محسوب نمی شد. من جامعه‌شناسی می‌خوانم و حیوانات را دوست دارم». دوباره هرج و مرج وجود دارد. خانم کاپوسی: «تلفن» یک لحظه خاموش است. برو به مشتری انگار زن یا مرد حیوان خانگی آورده اند تا از آن مراقبت کنند به همین دلیل دیگر حیوانات خانگی کاملا موافق نیستند و به همین دلیل هرج و مرج ایجاد می کنند.

دوباره گوشی رو برداشت: یه سوال اساسی تو حلقم مونده، میخواد قطع کنه خانم ببخشید لطفا به این سوال جواب بدید. یا شغلی را قبول نمی کنند یا اگر قبول می کنند، فریب و نیرنگی در کارشان وجود ندارد. علاوه بر این، این افراد به حیوانات آسیب نمی رسانند. شریک سابق ما یک دانش آموز بود، یک فرد شایسته مثل شما. او چند سال پیش برای ما کار کرد و بعد فارغ التحصیل شد و عمرش را گذراند. خدا رحمتش کند، ما با او خیلی خوشحال بودیم.

زمانه آنقدر سریع تغییر می کند که گاهی حتی اجازه ثبت وقایع عجیب را به شما نمی دهد. مثلاً تا چند سال پیش «کار دانشجویی» برای خودش فقط یک معنی مشخص داشت. دانشجو فعالیت های فرهنگی را در محوطه دانشگاه در یک کتابخانه یا مکان هایی مانند مرکز تبلیغات دانشگاه انجام می دهد. اما اکنون همه چیز تغییر کرده است. در واقع اینترنت هیچ کاری نکرده است. یکی از چیزهای مهم در مورد اینترنت، تبلیغات شغلی است. گاهی اوقات پدیده های عجیب و غریبی وجود دارد که در آنها تحلیل منطقی وجود ندارد. کافی است و گاهی به پایان می رسد.

روز دانشجو است. تبریک می گویم. در این روز به آگهی استخدام می رویم تا ببینیم این تبلیغات در این زمان چه آرزوهایی برای دانش آموزان دارد.

دبیر دانشجو؛ نصف قیمت

یک نویسنده پاره وقت اغلب یک شغل پاره وقت است! شیفت کاری از ساعت 9 صبح تا 3 بعدازظهر یا از 15 تا 10 شب که نیمه وقت نیست، هر روز. حالا فرض کنید سرگرمی ها در جامعه ما جا نیفتاده است، اما بیشتر آگهی های شغلی توسط علاقه مندان نوشته می شود. به عنوان مثال، یک دفتر مشاوره حقوقی با موقعیت خوب در تهران، یکی از بزرگترین محله های پایتخت، به عنوان مثال توسط نی تکمیل خواهد شد. زنگی که شما می زنید می گوید “3 میلیون گوجه”.

البته، اگر صادق باشید، به یاد داشته باشید که شانس شما برای تبدیل شدن به یک نویسنده پاره وقت تقریباً صفر است. جمله دیگری شفقت را اضافه می کند. دانشجوی جوانی که به دنبال شغل پاره وقت و ابراز علاقه به یک سایت است. سالاری می گوید: «زنان باید خوب به نظر برسند. آنها می نویسند، اما از ما می خواهند هر طور که می خواهند لباس بپوشیم. الان 2 ماهه که دنبال کار هستم. اما هنوز نمی توانم جای مناسبی پیدا کنم.

البته مروری کوتاه بر نگارش دانشجو نشان می دهد که چرا برخی فقط دانشجو می پذیرند. مقایسه این آگهی ها با آگهی های مشابه نشان می دهد که حقوق یک نویسنده دانشجو 30 تا 50 درصد کمتر از یک نویسنده غیر دانشجو است! دلیل آن مشخص نیست. آنها با خود فکر می کنند که ممکن است برای دانش آموز کافی باشد. آنها هیچ هزینه ای ندارند و برای تنوع کار می کنند. کامور، دانشجوی جویای کار می گوید: «تا زمانی که نفهمند ما دانشجو هستیم، بدون هیچ هزینه ای کار می کنند. آنها در واقع دستمزد بسیار پایینی را ارائه می دهند. از نظر آنها دانش آموز کسی است که برای یادگیری وقت دارد و یک فرد تحصیل کرده باید در امنیت و آرامش باشد. نه واقعا. در این شرایط سخت اقتصادی، روی این ایده کار می کنیم که بتوانیم باری را از دوش خانواده خود برداریم. کار دانشجویی جالب نیست. یک دانشجوی شاغل قطعاً به آن نیاز دارد وگرنه تمام وقت خود را صرف مطالعه دقیق آن می کرد.»

نان و آب میوه

با این حال، نتایج آزمون باید منتشر شود. همچنین آگهی های استخدامی دانشجویی به فعالیت های غیر مرتبط محدود نمی شود. بسیاری از تبلیغات نیاز به محقق و شاگرد دارند اما نان و آب ندارند. پژوهشکده به صورت پروژه ای دانشجو را استخدام می کند. شرایط کاری به شرح زیر می باشد: “مسلط به SPS، Word، Excel و …، مسلط به زبان انگلیسی و ترجمه متون، سابقه تحقیق مرتبط، مهارت تحقیق در هر زمینه و سبکی، مهارت در فتوشاپ، مسلط به تحلیل آماری و … “البته اینها تنها بخش کوچکی از پتانسیل فراتر از این صفحه است” و شرایط انجام کار آموزشی بسیار سخت است “کسی برای تولید علم و دانش هزینه ای پرداخت نمی کند.”

او اعلام می کند که برای آرایش ناخن و اصلاح طلبه دانشجو می گیرد! فرد شاغل در اینجا ادعا می کند بیش از 10 میلیون تن است. البته هیچ تضمینی وجود ندارد. گفت بیاد تست کنه بعد خودش چک کنه.

در جاهای دیگر تبلیغ می کنند که به سرپرست نیاز دارند. دید شب. همچنین با تبلیغات پذیرای دانشجویان هستیم. گوینده می گوید: «ساعت 18 تا 18 است. هر شب. حقوق ماهیانه 5 میلیون تن

رستوران چلوکباب با خوابگاه نیز وجود دارد. شما باید از ساعت 9 صبح تا 9 شب در خدمت باشید. نگارش دانشجو نیز قابل قبول است. پاره وقت صاحب رستوران گفت: دانشجو فقط یک پیشخدمت است. اگه خوشگلی بیا پیش من شیفت ظهر 11 الی 16 شیفت شب 7 الی 21 . هر چیزی آسان است. ما همچنین چلوکباب را به صورت رایگان ارائه می دهیم. 4 میلیون تن در ماه.

بسیاری از مشاوران املاک خواهان استخدام مشاور زن و مرد هستند. او نوشت: با بیش از 10 میلیون تن. یکی از مشاوران املاک می گوید: «مبتدی بودن اشکالی ندارد. ما به آنها آموزش می دهیم. با این حال هیچ یک از مشاوران املاک نمی توانند درآمد مشخصی را تضمین کنند.

آقای موسوی، یک دانشجوی جویای کار، گفت که درآمد حاصل از کار غیرمرتبط زیاد است. حداقل این چیزی است که تبلیغات می گوید. وی با بیان اینکه در دوران اشتغال نسبت به دانش آموزان و سایرین تبعیض قائل شده است، گفت: در ازای هر شغل و شغلی به دانش آموزان مبلغ ناچیزی پرداخت می شود.

برخی از دانشجویان یا به دنبال کار یا شغل هستند، به شوخی از یک پدیده جدید صحبت می کنند، “دانشجویان شاغل” و خود را کارمند معرفی می کنند. عنوانی که برگرفته از کارهای کودکانه است و در برخی موارد خیلی دور به نظر نمی رسد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل