خرید و قیمت گیتار الکتریک دلشاد موزیک

در این مقاله قصد داریم در مورد خرید و قیمت گیتار الکتریک اطلاعات مناسبی به شما کاربران عزیز سایت دلشاد موزیک ارائه دهیم.

گیتار برقی یا الکتریک، نوعی از گیتار است که صدای آن به وسیله‌ی تقویت کننده الکتریکی تشدید و حتی در مواقعی تغییر می‌کند. از این ساز برای نواختن سبک‌های متفاوت موسیقی از راک و متال گرفته تا بلوز و جز و فولک استفاده می‌شود. گیتار‌های الکتریکی به طور معمول 6 عدد سیم دارند اما انواع مختلف و غیر معمول آن‌ها ممکن است 7، 8 و حتی 12 سیم نیز داشته باشند.

انواع گیتار الکتریک

قبل از خرید گیتار الکتریک و اطلاع از قیمت گیتار الکتریک لازم است اطلاعاتی در مورد انواع، ویژگی‌ها و قابلیت‌های مدل‌های مختلف آن داشته باشید و اقدام به خرید مناسب‌ترین مدل کنید.

گیتار‌های الکتریک از نظر بدنه به سه گروه کلی تقسیم می‌شوند:

گیتار با بدنه توخالی یا Hollow Body

گیتارها با بدنه توخالی بسیار به گیتار آکوستیک شباهت دارند و صدای بم تری نسبت به دو مدل دیگر دارند، روی بدنه این نوع از گیتار‌ها حفره‌هایی به شکل حرف F وجود دارد که باعث ایجاد جریان هوا می‌شود. از این نوع گیتار برای سبک موسیقی فولک و بلوز و گاهی جز استفاده می‌شود.

گیتار با بدنه نیمه خالی یا Semi-Hallow Body

گیتار‌های با بدنه نیمه خالی یا Semi-Hallow Body، تن و صدای بمی دارند، صدای آن‌ها با  گیتار‌های توخالی متفاوت است اما باز هم برای سبک متال و راک مناسب نیستند. گیتار‌های سمی هالو بادی نیز حفره‌های F شکل را روی بدنه خود دارند. از این مدل گیتار‌ها برای نواختن سبک جز و راک استفاده می‌شود.

گیتار‌هایی با بدنه توپر یا Solid Body

گیتار‌های سالید شاید معروف‌ترین نوع گیتار‌های الکتریک هستند و از آنها در موسیقی راک و متال استفاده می‌شود. جنس و تن صدای این نوع از گیتار‌ها به چوب به کار رفته در ساخت بدنه و پیکاپ‌های آن وابسته است، همچنین عوامل ذکر شده بر قیمت گیتار الکتریک نیز تاثیر دارد.

اما به طور کلی صدای آن‌ها کشش بیشتری نسبت به دو نوع قبلی دارد و بدنه‌ی آن‌ها فاقد هرگونه حفره است.

عوامل متفاوتی در کیفیت این نوع گیتار و همچنین قیمت گیتار الکتریک موثر هستند، پس لازم است حتما آن‌ها را بشناسید.

نکات مهم در خرید گیتار الکتریک

نکات مهمی که لازم است هنگام خرید گیتار الکتریک به آن‌ها توجه کنید:

اگرچه گیتار‌های سالید معروف‌ترین نوع گیتار‌های الکتریک هستند اما یک نوازنده واقعی، ساز خود را تنها به علت معروف بودن یک مدل انتخاب نمی‌کند، پس حتما قبل از خرید گیتار الکتریک، سبک‌های متفاوت موسیقی را بشناسید و سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید، نواختن هر سبکی از موسیقی، ساز مناسبی را می‌طلبد؛ پس از شناخت سبک، نسبت به خرید مناسب‌ترین مدل اقدام فرمایید.

به یاد داشته باشید بدنه‌ی یک ساز، مانند پیکاپ قابلیت جدا شدن و تعویض ندارد و بالا بودن قیمت گیتار الکتریک، شما را در خرید چند مدل محدود می‌کند، پس خرید هوشمندانه بهترین راه کاهش هزینه هاست.

خروج از نسخه موبایل