خطیب‌زاده:کدخدایی در دنیا وجود ندارد که ما بخواهیم با او ببندیم/برخی در داخل باید پاسخگوی کارهای خود باشند

خطیب‌زاده:کدخدایی در دنیا وجود ندارد که ما بخواهیم با او ببندیم/برخی در داخل باید پاسخگوی کارهای خود باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه کاتی زاده در بیانیه ای گفت که “من در مورد س questionsالات مطرح شده توسط وزارت امور خارجه توضیحی نمی دهم.” یکی از معیارهای گسترش روابط خارجی دیپلماسی است. با این وجود وزیر امور خارجه 33 بار به روسیه سفر کرده است ، بیش از دوازده بار به کشورهای همسایه ، بیش از 20 بار به ترکیه و 10 یا 11 بار به چین سفر کرده است ، اما کمتر از 10 سفر به اروپا. در زیر هستند

او یک بار گفت که آنها می خواهند تجهیزات و منابع ما را در این کشور محروم کنند. وی افزود: سوال این نیست كه تحریم های یك جانبه و فشار زیاد آمریكا برای برچیده كردن كشور ما ، فروش نفت را به صفر برساند و ایران را نیز در آن قرار دهد؟ یک سال پیش ، هنگامی که قرآن منفجر شد ، مقامات آمریکایی گفتند که فشار بی سابقه ای بر ایران رخ خواهد داد و ایران در مرزهای خود باقی خواهد ماند. اما امروز ، در حالی که من در خدمت هستم ، نفت ایران سه تا چهار بار می فروشد و ما با عراق ، افغانستان ، قفقاز ، آسیای میانه و حداقل چند کشور در خلیج فارس روابط بسیار خوبی داریم.

به گفته کاتیزازا ، محصولات کشاورزی باند عباس امروز به مسکو حمل شد و به بازار غربی یا داروهای مورد نیاز کشور نمی رفت اما آیا ایالات متحده در دوران دولت ترامپ یا جمهوری اسلامی ایران منزوی شده است؟

وی گفت: “ما باید مراقب باشیم که اجازه ندهند کسی علیه ما بیاید ، اما این نتیجه کشوری است که تاوان آن را داده اند ، بنابراین یک ملت باید این پیروزی را جشن بگیرد.”

وی افزود که به عنوان بخشی از سیاست خارجی خود ، نمایندگی دیپلماتیک بدون تحریم و بدون سر و صدا کار خود را انجام داده است. امروز دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران برای سود مردم در تاریکترین و دورترین مناطق منافع ملی می جنگند.

وی با اشاره به آزادی ، آزادی ، جمهوری اسلامی ، شرق و غرب ، حمله و زور به عنوان ایده های قوی اسلامی در سیاست خارجی ، اظهار داشت: در کشورهای مختلف دولت های مهمی وجود داشت ، مانند ایده توسعه روابط بین المللی ، ایده مذاکره بین تمدن ها برای کاهش تنش ها ، یا ایده ایجاد یک رویکرد نزدیک. روابط ایران و سایر کشورها نشان می دهد که این بدان معناست که ما می توانیم از طریق گفتگو در جهان با هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم ، علاوه بر این ، ایده دیگر ایده عدالت در سیستم بین الملل بود.

به گفته کهزازه ، هدف اصلی روحانی در سیاست خارجی حل بحران ساخته دست بشر است که سالها گریبان مردم ایران را گرفته است. با این ایده ، تنوع روابط اقتصادی و رهایی کشور از برخی مشکلات مانند بحران هسته ای و عادی سازی سیستم بین المللی ایران

در دولت جورج دبلیو بوش ، ایران از نظر روابط بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل کشوری امن است و هیچ احترامی برای جمهوری اسلامی ندارد. وی گفت: “برخی افراد خواهان چنین توطئه هایی هستند. سیاست خارجی دولت روحانی عملکرد اصلی نیروهای امنیتی کشورمان بود. اگر این موتور از کار بیفتد ، ایران دیگر مسئله امنیت بین المللی و قوانین بین المللی نخواهد بود.” بنابراین ، سیاست خارجی در صحنه سیاسی آغاز شد ، با این باور که ایدئولوژی ایران و قدرت طلاق می تواند همه مشکلات را با عزت حل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تنوع تجاری ایران یکی از اهداف اقتصادی سیاست خارجی کشورمان است و “هدف از تنوع فقط تقویت روابط با غرب نیست بلکه ایجاد تعادل است.” روابط با کشورهای مختلف

وی با بیان اینکه “ایران پتانسیل نقش آفرینی در منطقه و فراتر از آن را دارد” ، گفت: “نه تنها هرگز چشم انداز توسعه نداریم ، بلکه معتقدیم که ایران می تواند بخشی جدایی ناپذیر از صلح و ثبات در روابط بین الملل باشد. “

وی افزود: “سالها برخی از رقبای منطقه ای و کسانی که به همزیستی مسالمت آمیز اعتقاد ندارند سعی در از بین بردن ایران از همه برابری منطقه ای و منطقه ای دارند اما سیاست خارجی دولت درصدد حذف آن برآمده است. به عنوان مثال در زمینه انرژی ، دولت شکست خورده است.

وی با اشاره به روابط ایران با کشورهای منطقه و آسیای شرقی گفت: “چین ، روسیه و منطقه اولین شرکای تجاری ما قبل و بعد از برمه و در طول جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایالات متحده بودند.” ما به آنها اجازه نمی دهیم برق را که در کودتای ایالات متحده به ونزوئلا کمک کردیم قطع کنند. با این حال ، امروز گروه های دیپلماتیک در بسیاری از مناطق فعالیت می کنند که هیچ کس نمی تواند تصور کند.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی ایران باید توسط وزارت امور خارجه یا حداقل در مناطق یکپارچه تنظیم شود ، گفت: اگر نگاه جزئی به سیاست خارجی نداریم ، نباید نگاه جزئی به سیاست خارجی داشته باشیم. “

وی گفت: بحث این است كه آیا شرق باید اولویت را به غرب بدهد یا غرب باید شرق را. نه ماهواره های غربی و آمریکایی و نه ماهواره های شرقی و سایر محورها ماهواره کسی نخواهند بود. ما باید یک میله ایرانی داشته باشیم.

وی گفت: “برخی از درگیری ها نباید ما را در دام بزرگ گرفتار کند.” نهادهای دیپلماتیک و اطلاعات قوی ایران تمام تلاش خود را می کنند.

همسایگان اولین اولویت ابزار دیپلماتیک بودند

اگر به روابط اقتصادی کل کشورمان در این دوره نگاهی بیندازیم ، این سال مطرح می شود که آیا بالاترین فشار آمریکا واقعاً شکست خورده است؟ وی گفت: “در طول این هفت سال ، ما تلاش کرده ایم که یک سیاست خارجی متعادل داشته باشیم و در پایان همسایگان اولویت شماره یک ما بوده اند.”

ما فرصت های زیادی را در منطقه از دست دادیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روابط با همسایگان از سال 1992 واقعاً در اولویت دولت بوده است ، گفت: “آنها فکر می کنند مذاکرات باجام به این دلیل است که ما هیچ ارتباطی با همسایگان خود نداریم. البته ، ما فرصت های زیادی را از دست دادیم و همانطور که من آن را درک کردم ، همه اینها به عهده وزارت خارجه نیست ، اما وزارت امور خارجه برای برقراری ارتباط با کشورهای همسایه باید نیاز به هماهنگی بیشتر را بپذیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “ما مرزهایی را با کشورهای همسایه تنظیم کرده ایم که طی 40 سال گذشته باز نشده اند.” در واقع وقتی مرز باز شد ، ما چهار سال سخت کار کردیم.

وی با بیان اینکه ساخت راه آهن شلمچه – عراق در حال انجام است ، گفت: “ما مرز جدیدی با افغانستان و پاکستان ایجاد کرده و از خط آهن هف-هرات استفاده می کنیم.” نقاط ضعف و ضعف منطقه و فراتر از آن

کتی زاد با تأکید بر اینکه سیاست خارجی ایران همانند برجام قابل برگشت نیست ، گفت: “سیاست خارجی ایران همیشه پیچیده ، چند وجهی ، چند وجهی و ریاضی بوده است”.

وی گفت: روابط با آمریکای لاتین ، جهان عرب ، کشورهای نوروز ، ایران و حتی بورژوازی و اتحادیه اروپا می تواند اساساً نادرست و پیچیده باشد و از همه مهمتر ، طراحی راه حل ها اساسی است. وی با بیان اینکه “این پاسخ درستی برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیست” ، افزود: “سیاست خارجی ما در این 42 سال و در این هفت سال نتایج بزرگی کسب کرده است.”

کتی زاده افزود: “ما تلاش می کنیم ایران را بی ثبات کرده و ایران را از توطئه ایران ، افراط گرایان اسرائیلی و برخی رقبای نادان منطقه ای خارج کنیم تا دست و پای ما را به قطعنامه های سازمان ملل و چارچوب های جامع برسانیم.”

کسانی که به بهانه حل مسئله هسته ای کار خود را متوقف کرده اند باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند

او اضافه کرد: برجام برای ما مهم نیست ، برجیم ، که همه چیز را بر اساس ذهن خود متوقف کرده است تا زمانی که بحران هسته ای حل شود. آنها باید پاسخ دهند که چرا امروز این کار را کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: “مأموریت دیپلماتیک مأموریت محور است و این مأموریت ها توسط فرزندان همان افراد انجام می شود.” دانشگاه های کشور ما فارغ التحصیل هستند.

ما مأموریت های نهادهای دیپلماتیک را صدها برابر بهتر از توان خود انجام داده ایم

وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده تمام تلاش خود را برای به زانو درآوردن کشور ما انجام داده است. وی با بیان اینکه امروز هیچ یک از اهداف آمریکا محقق نشده است ، گفت: “ما 100٪ از همه ماموریت ها را از جمله اعتراضات به وزارت امور خارجه آمریکا بدست آورده ایم.”

کتی زاده اضافه کرد که من همیشه این نکته را روشن می کنم که راه حل مشکل از درون است نه از خارج و این ایده ای است که من و آقای ظریف بارها در مورد آن بحث کرده ایم: ”دشمن خارجی وقتی ما داخل هستیم ناراحت می شود. ما در درون قوی بودیم و آن زمانی بود که یا شکسته شده بودیم و یا نتوانستیم به هدف خود برسیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: “عملکرد ما در برخی مناطق واضح تر و در بعضی مناطق تاریک تر است.

هیچ خدایی در دنیا وجود ندارد که ما بخواهیم او را ساکت کنیم

توضیح. در واقع هیچ خدایی وجود ندارد که ما بخواهیم او را تعطیل کنیم و در واقع همه کسانی که در عرصه بین المللی کار کرده اند می دانند که جهان مدتهاست در غرب بوده و حتی آقای ظریف هم قبلاً کتابی نوشته است. جالب است بدانید که در آن زمان ، برخی تصور می کردند نخبگان سیاست خارجی و دیپلماسی کشور ما این واقعیت را درک نمی کنند.

قدرت و اقتصاد ملی نباید غبار باشد

کاتی زاده ، من بارها و بارها گفته ام که ما نمی بینیم در واشنگتن چه می گذرد ، و این همان چیزی است که من معتقدم ، من توضیح خواهم داد: قدرت ملی ما و اقتصاد ملی ما نباید با دنیای خارج مرتبط باشد. بنابراین ما باید یک اقتصاد غیرنفتی و راهی به سوی اقتصاد طبیعی در پیش بگیریم. اما در عین حال نمی توان فرصت های بیرون را نادیده گرفت.

اقدام آمریکا علیه ایران یک جنگ تمام عیار و تروریسم اقتصادی است

وی افزود: “اقدامات ایالات متحده تحریم نیست”. در عوض ، این یک جنگ گسترده ، تروریسم اقتصادی و سر بریدن واضح مردم ایران است. به این دلیل که هم تحریم های سازمان ملل و هم همه قطعنامه ها به دلیل قطعنامه 2231 به حالت تعلیق درآمده است. بنابراین ، ما نباید اقدامات ایالات متحده را به نام تحریم ها مشروعیت دهیم.

ایالات متحده هیچ مقام قانونی برای ادامه قمه زنی ندارد

کاتزاده تأکید کرد: “ایالات متحده هیچ جایگاه قانونی برای ادامه استکبار در برابر ملت ایران ندارد.” بنابراین می گوییم چون مذاکره نمی کنیم زیرا تحریم ها را به رسمیت نمی شناسیم.

وی گفت: آنچه ایران امروز باید انجام دهد خنثی سازی ابزارهای تروریسم اقتصادی مانند دلار است. ما همچنین وظیفه داریم که از طریق دیپلماسی و سیاست خارجی به این مسائل بپردازیم.

وی گفت: “ما نباید منتظر باشیم كه نهاد سیاست خارجی برنامه های خود را در داخل رشد دهد ، همانطور كه ​​نباید انتظار داشته باشیم كه نهادهای محلی برنامه های ما را در خارج از كشور رشد دهند.” “بیایید آنلاین کار کنیم ، و خواهران و برادران ما باید در آغوش آنها کار کنند.”

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “نقش جوانان گمنامی که در یک شرکت کوچک مبتنی بر فعالیت یا یک شرکت دانش بنیان کار بزرگی انجام می دهند ، مهمتر از نقش من در غلبه بر تحریم ها و بی طرف بودن است. ژنو وی ادامه داد: “مذاکرات برای تصویب قطعنامه ای که از ایران حمایت می کند در حال انجام است. همچنین بی طرف است و وظیفه تصویب تحریم ها را دارد

۳۱۱۳۱۱

خروج از نسخه موبایل