نیکی هیلی: کنگره آمریکا با صدور نفت ایران به چین مقابله کند

نیکی هیلی نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل در واشنگتن پست می نویسد:

در بیانیه ای ، سیاستمدار جمهوری خواه خاطرنشان کرد که دولت بایدن از خرید میلیون ها بشکه نفت از سوی ایران غفلت کرده است و یک دیپلمات اخیر دولت به رویترز گفته است که واشنگتن رویکرد دیپلماتیک خود را در قبال چین اتخاذ کرده است. روش م effectiveثرتری است.

هیلی هر بشکه ای که چین از ایران خریداری می کند نقض تحریم های ایالات متحده است ، اما دولت بیندن شرکت های چینی را به دلیل تجارت با ایرانیان مجازات نخواهد کرد. چرا دولت بایدن اجازه ادامه این “شورش وحشیانه” را داد؟

او می نویسد: “به دو دلیل”. وی گفت که مذاکرات و دیپلماسی درباره ایران کلید پیشرفت مسائل به ویژه دولت سابق است. مذاکرات برای تمدید برنامه هسته ای ایران در سال 2018 در مورد چین ، سیاست های بینن ناسازگار است. او اغلب از اقدام برای کاهش قدرت چانه زنی خودداری می کند.

هیلی افزود: “حزب کمونیست چین و شی جین پینگ رئیس جمهور می دانند که حمایت از ایران برای پکن مفید است و برای ایالات متحده مفید است. ایران بخش مهمی از پروژه کمربند و جاده است که به چین اجازه می دهد به جای سرمایه گذاری در زیرساخت ها به تجارت دسترسی داشته باشد. چین نمی تواند در خاورمیانه مداخله کند تا ایالات متحده را به مکانی امن تبدیل کند.

در این بیانیه آمده است: روابط قوی با ایران همچنین برای نیازهای انرژی چین مهم است. ایران می تواند از طریق ناوگان شبح غیرقانونی خود تحریم ها را نقض کند. فدرال رزرو سنت لوئیس (شعبه فدرال رزرو آمریکا در سنت لوئیس) صادرات نفت خام ایران 558000 بشکه در روز و 608000 بشکه در سال آینده است. این منطقه در یکی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان قرار دارد. چین قصد دارد این منابع انرژی را بدست آورد و بهتر است که چین از یکی از دشمنان آمریکا حمایت کند.


نیکی هیلی با ترامپ

در این بیانیه آمده است: “کنگره ممکن است بانک خلق چین و دیگر بانک های چینی مرتبط با ایران را تحریم کند.” قانونگذاران می توانند شرکت های نفتی ایران یا شرکت های چینی را که اقدام به ذخیره نفت ، جراحی ، ثبت یا بیمه می کنند ، تحریم کنند. ایالات متحده تحریم های مشابهی را علیه کره شمالی وضع کرد که تا حد زیادی موفقیت آمیز بود.

هیلی نوشت: «ایران و چین اخیراً موضع واحدی اتخاذ کرده اند. سال گذشته ، این یک “مشارکت استراتژیک” برای سرمایه گذاری 400 میلیارد دلار در پکن در یک دوره 25 ساله منعقد کرد. از سوی دیگر ، چین مدت هاست که به منابع ایران دسترسی پیدا کرده و مشارکت خود را در بنادر ، راه آهن ، مخابرات و دیگر مناطق افزایش داده است. این توافق همچنین روابط نظامی بین دو طرف را تقویت می کند. هیچ کدام از اینها به نفع ایالات متحده نخواهد بود و اگر دولت بایدن در صورت عدم پاسخگویی ایران و چین ، باید کنگره ای را برگزار کند.

هیلی ، دستیار نزدیک رئیس جمهور دونالد ترامپ نوشت: “کنگره نمی تواند همه کارها را انجام دهد.” دولت بیندن باید انتقال نفت از ایران به چین را بیشتر از اتکا به دیپلماسی احمقانه دشوار کند. انجام این کار به معنای تحریم نفتکش های ایرانی و تعدادی از انبارها ، مقامات بندری ، نمایندگان واردات و سایر افرادی است که در این محموله ها دخیل هستند.

در این بیانیه آمده است: “ما می دانیم که این تحریم ها برقرار است.” در نوامبر 2018 ، ایالات متحده تحریم های 90 تانک ایرانی را لغو کرد و صادرات نفت ایران به شدت کاهش یافت. تا قبل از تحریم ها ، تانک هایی با پرچم ایران قادر به حمل 188 میلیون بشکه نفت بودند. این رقم در سال آینده به نصف و تا سال 2020 به دو سوم کاهش یافت.

وی گفت: صادرات نفت این کشور از زمان به قدرت رسیدن بایدن و آغاز مذاکرات با ایران افزایش یافته است. امروز ایران تحریم ها را با استفاده از تانک با پرچم کشورهای دیگر اعمال می کند و این فاصله باید پر شود. وضعیت کنونی بی ثبات است. ایران برنده است “چین کمونیست برنده است.”

هیلی: “آمریکا و آگارو در حال شکست هستند. شما می توانید رئیس جمهور باشید [آمریکا] او مذاکره را ترجیح می دهد ، اما فقط کسانی که جرات می کنند به آمریکا صدمه بزنند. امنیت ملی قابل مذاکره نیست

وال استریت ژورنال روز سه شنبه گزارش داد که مقامات خزانه داری گفتند که تحریم ها به مدت 9 ماه بخشی کلیدی از سیاست های آمریکا باقی خواهند ماند ، اما استفاده از آنها باید استاندارد شود.

به نوشته این روزنامه ، مقامات خزانه داری آمریکا گفتند که استراتژی جدید تأثیر بالقوه بر بازارهای مالی ، اقتصادها و جوامع آسیب پذیر را در نظر خواهد گرفت. وزارت خزانه داری گفت که بررسی تحریم ها شبیه به روش های اداری مورد نیاز برای مجوز حمله نظامی است.

در سال 2015 ، ایران با 1 + 5 به توافق رسید تا تنش ها را بر سر برنامه هسته ای خود حل کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس بین المللی انرژی اتمی) اذعان کرد که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است ، اما ایالات متحده در مه 2016 از این توافق خارج شد.

آمریکا تحریم هایی را علیه ایران به دلیل خصومت با جمهوری اسلامی و جنگ اقتصادی جاری این کشور وضع کرده است. واشنگتن از شرکت های آمریکایی و شرکت های کشورهای ثالث می خواهد که از تحریم ها پیروی کنند.

دولت بایدن ضمن اعتراف به شکست سیاست فشار قوی ایران ، تمایلی به انجام اقدامات لازم برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل متحد نداشته و عملاً سیاست ترامپ در قبال ایران را دنبال کرده است.

بایدن و مشاورانش می گویند که قصد دارند ایالات متحده را به برمه بازگردانند ، اما می خواهند از بازگشت به برجام به عنوان بستری برای “تقویت توافق” استفاده کنند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران طرف درگیری است ، واشنگتن باید تحریم ها را لغو کرده و به آمریکا بازگردد و به تعهدات آمریکا نیاز است. تأیید شد. البته تهران تاکید کرد که آمریکا برای بازگشت به توافق عجله نخواهد داشت.

پایان پیام /



این را به صفحه اول ارجاع دهید

خروج از نسخه موبایل