چاپ روی کامپوزیت در سرزمین چاپ

ورق کامپوزیت چیست؟

متریالی بسیار کاربردی و بادوام که از 2 لایه ورق آلومینیوم تشکیل شده است و این دو ورق ماده ای به نام پلی اتیلن را پوشانده اند. (پانل کامپوزیت آلومینیوم)

به منظور افزایش عملکرد مواد دیگر ، مواد دیگری به ورق اضافه می شود و ماموریت این موارد متفاوت است.

چاپ روی کامپوزیت در سرزمین چاپ
چاپ روی کامپوزیت در سرزمین چاپ

چاپ ۵ رنگ روی ورق کامپوزیت؟

در صورتی که ورقی با زمینه رنگی غیر سفید انتخاب کنید بایستی از چاپ ۵ رنگ استفاده کنید و به کمک رنگ سفید به شادابی و تفکیک رنگ خود در چاپ کمک کنید.

اگر به تابلوهای تبلیغاتی (تابلوهای تبلیغاتی Chanelium) یا برخی از نمای ساختمان های اطراف خود نگاه کنید ، خواهید دید که چنین آثاری در همه جا وجود دارد که به آن چاپ مرکب می گویند. کامپوزیت یک ماده کامپوزیتی است که از دو یا چند ماده با خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت ساخته شده است. پس از تولید مواد به دست آمده ، خواص متفاوتی با ماهیت اصلی آن خواهد داشت. از نظر لایه بندی ، ورق کامپوزیت آلومینیوم با یک لایه پلی اتیلن با دو ورق آلومینیوم پوشانده شده است. یکی از این ورق ها دارای روکش رنگی است. که روی آن چاپ شده است. چنین ورق هایی را می توان برش داد که شرایط مختلفی را برای استفاده از آن فراهم می کند.

 

اجرای نمای ساختمان با کامپوزیت:

این ورق ها به جهت مزایای فیزیکی خود در صنعت ساختمان و دکوراسیون بسیار کاربرد دارد ، یکی از این مزیت ها وزن گایین آن است ، به صورتی که وزن تقریبی هر مترمربع ورق کامپوزیت بین ۶ تا ۸ کیلوگرم می باشد.

به خاطر وزن مناسب ورق کامپوزیت از آن به وفور در اجرای نمای ساختمان استفاده می شود.

قیمت و زمان ساخت نمای ساختمان با کامپوزیت:

هزینه اجرای نمای کامپوزیت به صورت مترمربعی محاسبه می شود، برای محاسبه قیمت و براورد زمان دقیق برای اجرای پروژه نیاز به بازدید حضوری از پروژه را داریم ، به همین جهت پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما در تماس باشید(۰۲۱-۷۷۳۳۵۵۹۳)(۰۹۱۰-۱۴۰۰۰۲۴)

ساخت تابلو های چلنیوم به کمک ورق های کامپوزیت:

یکی دیگر از کاربردهای ورق کامپوزیت ساخت تابلوهای چلنیوم برای استفاده در سر در فروشگاه ها و مراکز تجاری و پاساژ ها می باشد.

و پنل های کامپوزیت تمام سطح مورد نظر را می پوشاند و سپس تابلوهای چلنیوم روی آن قرار می گیرد.

سایز ورق کامپوزیت چقدر است؟

سایز استاندارد ورق های کامپوزیت ۱۲۵ در ۳۲۰ سانتی متر می باشد که می توان این ورق ها را در هر سایز دلخواهی برش داد و استفاده کرد.

چاپ عکس و تصویر رنگی روی کامپوزیت:

با استفاده از تکنولئژی چاپ مستقیم ( دستگاه چاپ فلت بد ) شما این امکان را دارید تا به راحتی هرچه تمام تصاویر دلخواه خود را به صورت دیجیتال و مستقیم روی ورق کامپوزیت چاپ نمائید.

تعرفه و هزینه چاپ مستقیم روی کامپوزیت:

هزینه چاپ روی ورق های کامپوزیت به آیتم های متعددی نظیر تعداد سفارش ، متراژ کل سفارش ، طرح و تصویر شما و … بستگی دارد که مبلغ دقیق را می توانید در تماس با کارشناسان ما جویا شوید ولی به صورت کلی هزینه چاپ مستقیم روی کامپوزیت مترمربعی ۳۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

چاپ تمام ورق روی کامپوزیت:

در صورتی که تمایل دارید تمام سطح ورق کامپوزیت را چاپ نمائید تقریبا محدودیتی ندارید ولی در طول ورق نهایتا می توانید تا سایز ۳۱۰ سانتی متر تصویر خود را چاپ نمائید.

 

استفاده مختلف چاپ های کامپوزیت

با توجه به اینکه میتوان روی ورق های کامپوزیت که مناسب چاپ هستند مواردی را زیر طرح آورد و از سمتی اینگونه ورقه ها امکان برش با دستگاه های cnc را دارند باعث تولید کارهای بسیار متنوعی از ترکیب برش و چاپ روی ورق های کامپوزیت می شود. از جمله جاهایی که میتوان از اینگونه چاپ ها استفاده کرد در ساخت تندیس، تابلوهای تبلیغاتی فروشگاه ها ، تابلوهای راهنمای ساختمان و مراکز خرید و پاساژها، نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی و … استفاده می باشد.

معمولا از چاپ های کامپوزیت بیشتر در صنعت ساختمان و به عنوان نمای بیرونی ساختمان به ‌خصوص ساختمان‌های مدرن، استفاده میگردند. برای زیباتر کردن نمای این ساختمان‌ها هم می‌توان از چاپ روی کامپوزیت استفاده نمود. در کنار این موارد میتوان از این نوع کار برای ساخت غرفه نمایشگاهی، تابلوهای تبلیغاتی با ماندگاری بالا، سقف کاذب، پوشش ستون، پارتیشن بندی و… هم استفاده نمود.

 

مشخصات ورق های چاپ کامپوزیت

مقاومت گرمایی بالا ورق های کامپوزیت زیاد می باشد.

ورق های کامپوزیت میتوانند یک عاق صدا محسوب شوند.

فاصله بین نگه‌دارنده‌ها در کاربردهای معمولی بین ۳ تا ۵ متر می باشد.

معمولا ضخامت ورق کامپوزیتی می‌تواند بین ۴۰ میلی‌متر تا ۲۰۰ میلی‌متر می باشد.

چاپ کامپوزیت

مزیت های این نوع چاپ

مقاومت بالا در برابر پوسته پوسته شدن و یکدسته در رنگ

از انجایی که خود ورق های کامپوزیت در دمای بالا قرار میگیرند تا به مقاومت پذیری بالایی برسند. مسلما در برابر پوسته پوسته شدن پایداری بالایی از خود نشان می دهند. مقاومت اینگونه سطوح در برابر مسائل محیطی نقش بسازی در استقبال از اینگونه چاپ ها می شود.

سبکی و انعطاف در تغییرات ساختاری

به دلیل جایگاه نصبی که معمولا صفحه نمایش های چاپ های کامپوزیت دارند شاید شما دچار نگرانی از بابت مسائلی خطر ساز چون زلزله شوید . اما به خاطر داشته باشید که سبک بودن ورق چاپ کامپوزیت منجر به کاهش فاجعه در زمین‌لرزه‌ها خواهد شد. از طرفی دیگر اقداماتی از جمله برش، تسطیح کردن، نورد کردن و چند نوع شکل‌دهی با زاویه قائمه با ابزار ساده نجاری به راحتی به دلیل نوع ورقه این نوع  چاپ امکان پذیر است.

سرزمین چاپ

خروج از نسخه موبایل