علمی و پزشکی

آیا کوچک کردن بینی بدون عمل امکان دارد؟

آیا می توان بدون جراحی بینی را برش داد؟

روش های مختلف ماساژ بینی، استفاده از دستگاه یا رژیم غذایی و تکنیک های دیگر در فضای مجازی و سایت های مختلف معرفی شده است. اما برای پی بردن به ماهیت علمی و قابل اعتماد این مطالب، از یک متخصص خواستیم تا راهنمایی هایی به ما بدهد.

دکتر آرش نجف بیگی، جراح پلاستیک، توانبخشی و زیبایی نکات علمی و مهم در مورد روش های کوچک کردن بینی را توضیح می دهد که در ادامه بخوانید.

برای مشاهده نمونه هایی از جراحی بینی دکتر نجف بجی اینجا کلیک کنید.

دکتر آرش نجف بیگی قبل و بعد از عمل بینی

چرا به جراحی بینی نیاز داریم؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که جراحی زیبایی بینی یک عمل علمی و ایمن با نتایج ماندگار است. بر خلاف روش های غیر جراحی، اثر ماندگاری ندارند و گاهی اوقات شکل بینی را به طور کامل تغییر نمی دهند. در عوض می توانند مشکلات بیشتری برای بینی ایجاد کنند.

سوال اینجاست که آیا دستگاه های احتقان بینی کار می کنند؟ برای پاسخ خود اینجا را کلیک کنید.

برای چندین دهه، دانشگاهیان برجسته جهان در حال بررسی تکنیک های مختلف جراحی بینی و کاهش بینی بوده اند. اگر یک روش جراحی غیر تهاجمی برای احتقان بینی وجود دارد، مطمئن شوید که در دانشگاه های پزشکی به عنوان یک روش استاندارد مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفته است.

اما متاسفانه تنها راه صحیح، علمی و پایدار برای کوچک کردن بینی، انجام جراحی با روش های مختلف است. لازم به ذکر است که اندازه بینی می تواند شرایط مختلفی داشته باشد و هر بینی به روش و روش خاص خود عمل می کند.

آیا گرفتگی بینی درست است؟

احتقان بینی با ابزار یا سایر روش های غیر جراحی

دکتر نجف بیگی جراح فوق تخصص با اشاره به اینکه دستگاه های احتقان بینی که در فضای دیجیتال مشاهده می شود، پایه علمی ندارند و توسط متخصصان ساخته نشده اند، خاطرنشان کرد: در واقع هیچ مطالعه مستند و علمی نشان نداده است که این روش ها بر احتقان بینی، پایداری و مشکلات جبران ناپذیر اثربخشی داشته باشد.

نه تنها ابزارهای کوچک کننده بینی می توانند زیبایی و شکل بینی شما را تغییر دهند. آنها می توانند آسیب جدی حتی به ساختار یا پوست بینی شما وارد کنند. در مورد درمان های خانگی و دستگاه های غیر جراحی احتقان بینی صحبت های زیادی وجود دارد. با کمی احتیاط و سوال متوجه می شویم که این نوع اخبار کذب است.

نشان داده شده است که برخی از آنها تورم و احتقان بینی را با مواد مختلف کاهش می دهند. چگونه با یخ و خمیر دندان غضروف و استخوان بینی را کم کنیم؟! اینها نشان می دهد که سازندگان این اخبار کذب هیچ اطلاعی از شکل و ساختار بینی و همچنین نوع بینی و علت بزرگی یا آسیب دیدگی آنها ندارند.

متاسفانه بسیاری از دستگاه های احتقان بینی گاهی باعث مشکلات و مشکلات جبران ناپذیری در بینی می شوند. از جمله پور

  • فشار روی غضروف و استخوان بینی و در نهایت شکستگی ها، شیب ها و سوراخ های بینی غیر طبیعی فقط با جراحی قابل ترمیم است.
  • ایجاد فشار در مجاری بینی و در نهایت ایجاد مشکل در مجرای بینی. پس از این، اکسیژن خون و سایر عوارض در هنگام خواب و بیداری کاهش می یابد
  • آسیب به پوست بینی در اثر فشار و حرارت دستگاه و لکه ها یا اسکارهای دائمی
  • زخم ها و حساسیت های دائمی به پوست بینی
  • خشکی یا آسیب به غشاهای مخاطی بینی، مشکل در تنفس، حس بویایی یا توانایی بدن در مبارزه با ویروس ها و عوامل بیماری زا.

آیا بعد از استفاده از ابزارهای کاهش دهنده می توان مشکلات بینی را برطرف کرد؟

دکتر نجف بیگی توضیح داد که وضعیت و ساختار بینی باید به طور کامل بررسی شود تا با استفاده از این روش های غیررسمی و غیرعلمی دچار عوارضی نشوید. گاهی اوقات این مشکلات با گذشت زمان بهبود می یابند، اما اغلب نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

به خصوص اگر استفاده از این ابزارها برای مدت طولانی انجام شده باشد و باید ساختار و چارچوب بینی را تحت تاثیر قرار دهد. اگر فرم غضروف بینی آسیب دیده باشد، راهی جز جراحی بینی وجود ندارد. حتی اگر بتوان غضروف را جابجا کرد یا به مکان دیگری منتقل کرد، آسیب وارده به بینی به خودی خود بهبود نمی یابد.

لازم به ذکر است که بینی عضوی است که به راحتی آسیب می بیند و در صورت عدم درمان، مشکلات به مرور زمان بدتر می شوند.

آیا دستگاه احتقان بینی کار می کند؟

جراحی بینی منظم چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که باعث آسیب دائمی به بینی می شود. رینوپلاستی می تواند ناشی از ظاهر و کوچک شدن بینی، مشکلات ساختاری و بهبود تنفس یا هر دو باشد.

جراحی بینی با توجه به میزان تغییرات مورد نیاز در ساختار بینی به دو روش بسته و باز انجام می شود. در جراحی بینی بسته اندازه مچ پا و درز بینی کوچکتر است و جای زخم در بینی ایجاد می شود و کمتر دیده می شود. اما در بیشتر موارد، بسیاری از تغییرات در بینی نیاز به جراحی با تکنیک بینی باز دارد.

باید بدانیم که ساختار بینی از استخوان و قسمت پایین آن از غضروف تشکیل شده است. جراحی بینی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر دهد. به این ترتیب شکل و اندازه بینی می تواند برای همیشه تغییر کند.

اندازه و شکل بینی تنها با کاهش اندازه و جابجایی استخوان و غضروف قابل تغییر است. با این روش تغییرات زیادی در پوست بینی ایجاد نمی شود و پس از تنظیم ساختار بینی، جمجمه به حالت اولیه خود باز می گردد.

با این حال، تغییرات ساختاری بیشتری باید ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که پوست بینی به حالت اولیه خود، با پوست ضخیم تر و پر از غدد چربی، باز نمی گردد. در نتیجه جراحی سخت تر می شود.

جراحی بینی گوشتی

دکتر نجف بیگی در مورد جراحی بینی و اینکه آیا به زودی به حالت عادی بازخواهد گشت اطلاعات بیشتری ارائه کرد.

جراحی بینی گوشتی بینی نوعی رینوپلاستی با دهانه های ضخیم روی پوست و بسیاری از غدد چربی است. با این روش مجاری بینی بیمار بالا می رود، پوست بینی کوچک می شود، بینی کوچکتر می شود و در نهایت غضروف بینی تقویت می شود. پ

بینی گوشتی اغلب غضروف ضعیفی دارد و در مردان شایع تر است. علاوه بر این، بینی بزرگ و گوشتی دارد که بالا و پایین می شود. معمولا با بال های بینی باز و ضخیم (Alae).

در مورد جراحی بینی برگشت پذیر باید توجه داشت که به کدام جراحی اشاره دارد و ظرفیت کافی را ندارد؟ به این دلیل که ما جراحان پلاستیک از تکنیک های خاصی برای جراحی بینی فیزیکی استفاده می کنیم تا فرم بینی ثابت بماند و پوست دوباره منبسط و متورم نشود.

نمونه کارهای رینوپلاستی دکتر آرش نجف بجی

برای اطلاع از نحوه عملکرد آن بر روی بینی می توانید این مقاله را در سایت دکتر نجف بیگی مطالعه کنید.

بینی گوشتی در مقایسه با سایر انواع جراحی زیبایی بینی چگونه عمل می کند؟

دکتر نجف بژ در گذشته جراحی های فیزیکی بینی اغلب شامل برداشتن غضروف بینی می شد. با این حال، گاهی اوقات منجر به ایجاد فرورفتگی و زخم روی پوست می شود که باعث می شود بیمار ظاهری متعادل و طبیعی داشته باشد. اما در حال حاضر با تکنیک های پیشرفته، بیمار مجبور است تا سال ها پس از جراحی ظاهر جدید و بینی کوچک خود را بدون نگرانی از عواقب آن حفظ کند.

با روش های جدید به جای کاهش کل غضروف حفره بینی، شکل و فرم بینی با قرار دادن سبدهای بیشتر در نوک بینی و تقویت ساختار آن حفظ می شود. این غضروف اضافی کمک می کند:

  • با نگاه کردن به نوک بینی زیبایی بینی را حفظ کنید
  • پوست فضای کافی برای ایجاد غدد سباسه جدید و تورم مجدد ندارد

گاهی اوقات این غضروف اضافی از قسمت هایی از ساختار بینی خارج می شود و گاهی اوقات می تواند از گوش، قفسه سینه یا سایر قسمت های بدن خارج شود.

مهمترین تفاوت بین جراحی بدن و مغز استخوان میزان تغییرات در بینی است.

  • بینی گوشتی را نمی توان به هر اندازه ای کاهش داد، اما خونریزی بینی می تواند به طور چشمگیری تغییر کند یا با تغییرات غضروفی و ​​استخوانی کاهش یابد.
  • بینی گوشتی را نمی توان به هیچ شکلی درآورد. مثلا برای بینی گوشتی نمی توان عروسک یا جراحی بینی زیبا انجام داد.

به همین دلیل، افرادی که بینی گوشتی دارند باید انتظارات واقع بینانه ای در مورد اعمال خود داشته باشند. در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشند که با انجام جراحی بینی طبیعی، فرم بینی با سایر قسمت های صورت هماهنگ شود.

* گزارش تبلیغات