اقتصادی

اولین اقدام جهادی معاون جدید روابط کار

اولین اقدام جهادی معاون جدید روابط کار

یک فعال کارگری با اعلام انتصاب معاون جدید وزیر کار، خواستار انجام اولین اقدام جهادی در شورای عالی کار شد و تاکید کرد: مجمع عمومی باید ابتدا کمیته دستمزد را برای تعیین هزینه معیشت تشکیل دهد.

ناصر چمنی در گفت وگو با سرخط نیوز، خواستار انتصاب معاون جدید روابط کار وزیر در مجمع عمومی شد و گفت: از جامعه انتظار داریم هفته آینده با حضور اولین جنبش جهادی و البته وزیر کار عبدالملکی جلسه عمومی تشکیل دهند و در آن جلسه تصمیم گیری کنند که چه باید کرد. ? آیا جلسات به صورت ماهانه برگزار می شود یا حداقل به مدت 45 روز؟ دستور کار کمیته حقوق و دستمزد برای تعیین حقوق معقول چیست؟

وی ادامه داد: نگاه آقای رئیسی فرد نسبت به افزایش حقوق مشابه نگاه اصناف است و ما می خواهیم معاون جدید رئیس جمهور نیز همین نگرش، نگرش و تفکر را داشته باشد. برای روابط کار: «در این دولت تغییری نکرده اند، چون ممکن است منتقدان دیروز امروز ساکت نباشند.
چمنی همچنین توضیح داد: وزیر کار که از مجلس رای اعتماد گرفت، تاکید کرد که مشکل اصلی جامعه، عدم تمکین مدیران و مسئولان امر است. قانون اجرا نشد و او تعهد انقلابی به اجرای قانون داد.
به گفته این مدافع کارگر، نمایندگان کارگران کارگری با آنها دیدار و از آنها خواستند تا شورای عالی کار را تشکیل دهند. طبق اعلام شورای عمومی کار، جلسات شورا ماهی یک بار تشکیل می شود و بیش از دو ماه است که هیچ جلسه ای تشکیل نشده است، بنابراین اکنون که وزیر جدید روابط کار تعیین شده امیدواریم نتوانیم. به دنبال تاخیر در برگزاری جلسات شورا باشید.
وی ادامه داد: چه تفاوتی وجود دارد که نظام مانند دولت قبل در مورد تصمیمات دستمزدی در مورد روابط کار بحث کند؟ آنها گفتند. آنچه ما از انقلابیون انتظار داریم، تغییر رویکرد مسئولان و مدیران فعلی نسبت به روابط کار و وضعیت محیط کار است.
در نهایت می‌گوید: «معاون روابط کار دبیر شورای کار است و انتظار داریم هفته آینده جلسه شورای کار برگزار شود، زیرا ابتدا باید جلسه شورای کار برگزار شود، هزینه‌ها مشخص شود.
انتهای پیام/