بین الملل

با کمک صهیونیست‌ها؛ امارات در شاخ آفریقا پایگاه نظامی احداث می‌کند

به گفته برخی منابع، یک کشتی اماراتی حامل تسلیحات و مهمات سنگین به جزیره عبدالکوری در استان سقطری یمن با هدف ایجاد پایگاه صهیونیست ها در این منطقه وارد شده است.

به گزارش ESN به نقل از وب سایت 26 سپتامبر، کشتی اماراتی در حال انتقال سلاح های سنگین به جزیره برای ایجاد پایگاه نظامی تحت کنترل صهیونیست ها بود.

منابع اشاره می کنند که مقامات رژیم صهیونیستی هر روز با بالگرد به این جزیره سفر می کنند.

عبدالکوری یکی از مهمترین جزایر نزدیک شاخ آفریقا است و از نظر اقتصادی اهمیت دارد زیرا دارای شش میدان نفتی است و از نظر اداری در استان آرکبیل سوکوتو قرار دارد.

عبدالکوری در 120 کیلومتری جزیره سقطری و 133 متر مربع مساحت دارد. این دومین جزیره مهم پس از باستان شناسی است.

این جزیره برای بسیاری یک حقیقت پنهان است. چیزی که اکثر مردم یمن در مورد جزایر خود نمی دانند این است که حدود 100000 نفر بین جزیره سوکوترا و عبدالکوری زندگی می کنند. عبدالکوری با شهر کلکته در ایالت سقطری روابط اداری دارد.

گزارش ها حاکی از ساخت یک پایگاه هوایی مخفی در خیابان باب المندب در جزیره میون در یمن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، امارات متحده عربی در ساخت زیرساخت ها مشارکت دارد.

مقامات سفارت امارات متحده عربی در واشنگتن و ابوظبی به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات نظامی اعلام کرد که اختلافات اخیر بین امارات متحده عربی و عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور برکنار شده یمن، تا حدی به این دلیل است که امارات متحده عربی استعفا داده و از دولت یمن خواسته است که یک قرارداد اجاره 20 ساله امضا کند. در جزیره مون

تحقیقات الجزیره قطر در ماه مارس نشان داد که امارات متحده عربی تا حدی پایگاه نظامی خود در اریتره موسوم به پایگاه عصبی را به جزیره ماه یمن منتقل کرده است.

انتهای پیام/