برنامه‌ای برای کمک و توزیع پول در بین نیازمندان افغانستان

افغانستان

برنامه‌ای برای کمک و توزیع پول در بین نیازمندان افغانستان

در حالی که افغان های مستأصل اموال خود را برای خرید غذا می فروشند ، مقامات بین المللی خود را برای پرداخت هزینه پرواز به نیازمندان آماده می کنند.

به گزارش سرخط نیوز رویترز ، در گزارش ویژه طالبان آمده است که دولت افغانستان هنوز درگیر بحران مالی در افغانستان است ، اما دیپلمات ها هنوز در حال بحث و جدل هستند. آیا قدرت های غربی می توانند از طالبان سود ببرند.

به منظور جلوگیری از بحران انسانی در مواجهه با خشکسالی و آشفتگی سیاسی ، می تواند دلارهای آمریکا را مستقیماً برای افراد فقیر ارسال کند تا کمک های اضطراری را با کمتر از 200 دلار از طریق بانک های کابل توزیع کنند ، اما بدون کمک طالبان. توزیع کردن.

این دو مقام ارشد گفتند که کشورهای کمک کننده علاوه بر بودجه ، خواهان ایجاد صندوق وام “به علاوه بشردوستانه” برای تأمین هزینه های افغانستان و افتتاح مدارس و بیمارستان ها هستند.

بسیاری از افغانها اموال خود را برای پرداخت هزینه غذا فروخته اند. به گفته بانک جهانی ، خروج نیروهای تحت رهبری ایالات متحده و تعداد زیادی از اهداکنندگان بین المللی برای افغانستان هزینه داشته است که 75 درصد جمعیت آن را تأمین می کند.

سبک غیر متعارف غرب نشان دهنده جدی بودن مشکل است. پس از دو دهه جنگ ، غرب مشتاق کمک به افغانستان و جلوگیری از مهاجرت گسترده بود ، اما در ماه اوت از دادن پول به طالبان برای ایجاد تغییر اساسی در رژیم خودداری کرد. کشور. او انجام می دهد.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که 14 میلیون افغان در خطر گرسنگی هستند. مری آلن مک گرگور ، مدیر برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد در افغانستان ، گفت که اقتصاد این کشور ممکن است دچار بحران شود. بسیاری از والدین در یافتن غذا مشکل دارند و نمی توانند برای فرزندان خود غذا تهیه کنند.

در روزهای اخیر ، دیپلمات ها و مقامات غربی در این کشورها تلاش خود را برای ایجاد خط حواله برای افغان های آسیب پذیر دو چندان کرده اند.

به گفته یک منبع ، برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) حدود 10 میلیون دلار (110،000 دلار) پول نقد به بانک های محلی تقسیم کرده است و قصد دارد پس انداز بیشتری را پس انداز کند.

بر اساس برنامه اولیه ، برنامه جهانی غذا (WFP) پول نقد را مستقیماً برای خرید به مردم توزیع می کند و عملیات آژانس را به حداقل ممکن می رساند.

در رویکرد دوم ، پول نقد به بانک ها منتقل می شود تا توسط سازمان ملل توقیف شود. این دیپلمات گفت که این پول برای پرداخت کارکنان سازمان های سازمان ملل و سازمان های غیردولتی استفاده می شود.

خودی دیگری گفت که مقامات سازمان ملل در حال مذاکره با بانک های افغانستان در مورد ایجاد ایستگاه های توزیع پول نقد هستند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: “اگر یک افغان سقوط کند ، ما باید عواقب آن را بپردازیم.” هیچ کس نمی خواهد مجبور شود طالبان را به رسمیت بشناسد ، اما ما باید در برابر آنها مقاومت کنیم.

سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت که این برنامه در ماه سپتامبر سه برابر بیشتر از ماه آگوست که بیشتر در کابل بودند ، به چهار میلیون نفر کمک کرد که بیشتر آنها با غذا و کمک های مالی کمک کردند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل