بین الملل

ترس آمریکا از حملات موشکی چین به گوام

به گفته فرماندهی اقیانوس آرام ایالات متحده ، برای محافظت از آمریکایی ها در برابر تهدیدهای موشکی چین ، ایالات متحده نیاز به ارتقا needs سیستم دفاعی گوام خود دارد.

به گفته این وب سایت نظامی ، دریادار فیل دیویدسون گفت: سیستم جدید دفاع هوایی 360 درجه در گوام حداقل سه ناو دریایی را قادر می سازد تا مأموریت های دیگر را در منطقه انجام دهند.

دریادار دیویدسون گفت: “ما باید ردیاب های موشکی چند مأموریت را برای شناسایی تهدیدها و جلوگیری از آنها مستقر کنیم.

دیویدسون به بودجه دفاع هوایی و موشکی گوام بسیار توجه کرده و گفته است که حتی در گوام ، ناوشکن های نیروی دریایی هیچ تهدیدی برای موشک های چین ندارند.

وی گفت: سیستم دفاعی فعلی از 360 درجه محافظت نمی کند و فقط برای موشک های کره شمالی مناسب است. وی افزود: 170،000 آمریکایی در گوام زندگی می کنند و دفاع آنها برای محافظت از ایالات متحده است.

لوید آستین ، وزیر دفاع در یادداشت اخیر خود گفته است که برنامه ها و توانایی های توسعه نظامی برای اولویت بندی تهدید چین از اولویت های اصلی است.

برخی از تحلیلگران نظامی همچنین به تلاش های چین برای ساخت یک موشک بالستیک قاره پیما با توانایی هسته ای اشاره کرده اند. به گفته هانس کریستنسن ، تحلیلگر آمریکایی ، در پاسخ به حمله هسته ای چین ، چین در حال توسعه توانایی پرتاب پیشرفته ترین موشک های بالستیک قاره پیما (ICM) است.

این کارشناس آمریکایی پس از تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای که اخیراً بدست آورده است ، این اظهارات را بیان کرد. به گفته وی ، این تصاویر نشان می دهد که چین در تلاش است تا با تهدید رو به رشد آمریکا مقابله کند.

براساس تصاویر ماهواره ای ، چین ساخت حداقل 16 گلوله زیرزمینی را در یک سایت آموزش موشکی بزرگ در شمال این کشور ، در نزدیکی ژلاتانتی آغاز کرده است. به نظر می رسد تقریباً همه چینی های اسیر شده قصد دارند یک موشک مرزی نظامی Dongfing-41 را پرتاب کنند که می تواند آلاسکا و چندین ایالت آمریکا را هدف قرار دهد.

پایان پیام / متر