اقتصادی

تولید دو رقم اصلاح شده گیاه گلرنگ توسط محققان دانشگاه شهید باهنر کرمان

محققان در م Karسسه تحقیقات فناوری گیاهان دانشگاه کارمن شهید باهنر موفق به تولید دو رقم بهاری (گل رس) از جمله دانه های روغنی خشکسالی و نمک شدند.

طبق گزارش سرخط نیوزمحققان پژوهشکده فناوری پوشش گیاهی دانشگاه کرمان شهید بهنار یکی از حرفه ها این است که بیش از 90٪ از دانه های روغنی وارد می شود و مهم است که تأمین دانه های روغنی در خشکسالی و نمک باشد. امنیت غذایی خشکسالی و نمک ، نامزدهای گل چمن

طی 12 سال فعالیت علمی ، 324 ژن مختلف از مناطق مختلف جهان در انستیتوی تحقیقات فناوری گیاهان دانشگاه جمع آوری شد.

همچنین با هدف افزایش تولید غلات ، تولید روغن و میزان اسیدهای روغنی ، تعدادی تلاقی بین محصولات خارجی و محصولات پیشرفته ایرانی ایجاد شده است. دانشگاه شهید بهانار کرمان قطب علمی است که می تواند در برابر خشکی و شوری ، به ویژه گلرنگ ، سورگوم و سورگوم مقاومت کند و دو رقم برداشت آماده ترویج یافته های موسسه فناوری گیاهی Zaflorrer این دانشگاه هستند. دانه های پماد.

به گفته وزارت علوم ، هدف از بازدید از م Instituteسسه تحقیقات فناوری تولید گیاهان دانشگاه شهید بهنار کرمان امضای توافق نامه ای برای افزایش تولید بذر چمن است. معاون وزیر نفت ، گلام حسین هودری ، رئیس انستیتوی فناوری گیاهی دانشگاه ، دکتر قاسم محمدنژاد و مدیر کشاورزی استان کرمان ، فریدون آنگواری ، تقدیر و تشکر کردند. امید است با گسترش دانه های روغنی به صورت محصولات جایگزین بتوان از وابستگی کوتاه مدت جلوگیری کرد و این اولین توافق ملی بین وزارت جهاد برای تهیه دانه های روغنی اصلاح شده است. وزارت زراعت و علوم ، تحقیقات و فناوری.

انتهای پیام