بین الملل

رئیس جمهوری کلمبیا به دنبال اجرای قوانین سختگیرانه علیه اعتراضات

منتقدان رئیس جمهور کلمبیا را به عنوان یک جنایتکار می شناسند که به دنبال معرفی قانون جدیدی در کنگره برای افزایش مجازات جنایات علیه بشریت است که در جریان اعتراضات انجام شده است.

طبق قوانین کلمبیا ، هفت مجازات برای مسدود کردن راه ها و حمله به پلیس از جمله هشت سال زندان تعیین شد ، اما رئیس جمهور ایوان دوکو در مورد اینکه قانون جدید چه مدت دوام خواهد داشت ، اظهار نکرد. زمان زندان را افزایش دهید

وی گفت: “ما شاهد تعدادی از اعتراضات ، تخریب زیرساخت های عمومی ، آتش زدن شوراهای شهر و تشدید حملات به نیروهای امنیتی و پلیس بوده ایم.”

از اواخر آوریل سال جاری ، کلمبیا صحنه اعتراضات خشونت آمیز در سراسر کشور بوده است ، اما بیشتر آنها مسالمت آمیز بوده اند.

اگرچه اعتراضات با اعتراض به اصلاحات جدید مالیاتی – که قطعاً از دستور کار خارج شده بود – آغاز شد ، معترضین بعداً خواستار درآمد بیشتر ، فرصت برای جوانان و پایان خشونت پلیس شدند.

اگرچه اعتراضات در چندین منطقه اصلی شهری ادامه داشت ، اما اعتراضات در مناطق کوچکی مانند پایتخت ، بوگوتا ، جایی که درگیری بین پلیس و معترضان آغاز شد ، ادامه یافت.

سیاستمداران مخالف رئیس جمهور را به فعالیت جنایتکارانه متهم کردند و یک نماینده سابق کنگره چپ فارک ، نماینده جدید کنگره ، گفت که قانون جدید در دوکو اعتراض را جرم تلقی می کند و به مردم حقوق می بخشد. ما در قانون اساسی حق برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز را داریم.

انتهای پیام