بین الملل

روسیه سفیر آمریکا را احضار کرد

سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه به تلویزیون دولتی روسیه گفت که سفارت آمریکا در مسکو از جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه حمایت کرده است.

وی گفت: “مخالفت شدید روسیه با انتشار اطلاعات در مورد جلسات غیرقانونی در شهرهای روسیه توسط سفارت ایالات متحده در رسانه های اجتماعی و در این مرکز دیپلماتیک به سالیوان رسیده است.”

زاکارووا به دیپلمات آمریکایی گفت که قوانین روسیه و استانداردهای دیپلماتیک پذیرفته شده باید توسط ایالات متحده احترام گذاشته شود.

وی گفت: “به سفیر روسیه گفته شده است كه طرف روسی این اقدامات را مداخله آشكار در امور داخلی روسیه می داند.”

روابط روسیه و ایالات متحده به هم ریخته است و واشنگتن نه گفت. از سال 2014 ، بیش از 90 مجازات علیه مسکو و صدها شهروند و شرکت روسی اعمال کرده است.

پس از دستگیری الکسیس ناوالنی ، منتقد اصلی دولت مسکو ، موج جدیدی از تنش ها میان روسیه و ایالات متحده به دلیل اعتراضات اخیر در واشنگتن آغاز شده است.

هزاران هوادار الکسیس ناوالنی روز شنبه در مسکو و چندین شهر دیگر روسیه گرد هم آمدند و خواستار آزادی وی شدند.

به گزارش ایراننا ، ماریا زاهاروا شنبه شب مستقیماً در یوتیوب صحبت کرد: “وزیر امور خارجه روسیه پس از انتشار دیپلمات های آمریکایی خواستار اعتراض در شهرهای روسیه است.”

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: “دیپلمات های آمریکایی برای توضیح چگونگی اطلاعات به ذهن آنها فراخوانده می شوند.

کارکنان سفارت آمریکا علاوه بر چاپ نقشه مسیرهای غیرقانونی ، اصرار داشتند که عبارت “ورود به کرملین” را نیز چاپ کنند.

زاکارووا گفت: “به طور کلی ، این مرحله فراتر از هر چارچوبی است.” این چیه؟ “آیا این انگیزه است ، آیا یک تماس است ، آیا یک راهنما است ، آیا آزار دهنده است؟” “

311311