بین الملل

زمین گیر شدن «جنگنده‌های اف-16» عراق با خروج خدمه لاکهید مارتین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز ، لوكید مارتین مستقر در آمریكا روز دوشنبه گفت كه به دلایل امنیتی ، یك كارمند آمریكایی تعمیر جنگنده های F-16 را در عراق متوقف كرده است و این به دلیل استقرار جنگنده ها بوده است. .

به گزارش نیویورک تایمز ، لغو فرودگاه البلاد در 40 مایلی شمال بغداد توسط شرکت آمریکایی به دلایل امنیتی است و انتظار می رود با تصمیم لوید مارتین چندین جنگنده F-16 نیروی هوایی عراق متوقف شود. هنوز کار می کند جوزف لامارکا جونیور ، یک مقام ارشد لوید مارتین ، گفت: “لوچید مارتین با هماهنگی با دولت ایالات متحده و قرار دادن آن در اولویت امنیت کارگران ، تیم F-16 را در عراق منتقل می کند.”

مقامات در Lochid Martin از گفتن اینکه چه تعداد کارگر عراق را ترک می کنند خودداری کردند.

وزارت دفاع عراق درمورد این گزارش توضیحی نداد ، اما گفت که مقام امنیتی عراق لوچید مارتین 70 کارمند در پایگاه القاعده داشت و 50 نفر به ایالات متحده و 20 نفر به اربیل در اقلیم کردستان عراق منتقل شده اند. لاچید مارتین یکی دیگر از مقامات عراقی که خواست نامش فاش نشود زیرا مجاز به گفتگو با رسانه ها نبود ، تأیید کرد که گروه وی به دلیل حملات مکرر موشکی از منطقه خارج شده و تلاش برای ترغیب شرکت به ماندن به شکست انجامیده است.

یک مقام عراقی گفت: “ما از آنها خواسته ایم که تصمیم را به تأخیر بیندازند ، اما دو یا سه ماه طول می کشد.

وی گفت ، متأسفانه ، این بر عملکرد جنگنده های F-16 تأثیر می گذارد.

جنگنده های F-16 پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق شلیک کردند در سال 2011 خریداری شده است. این توافق نامه چند میلیارد دلاری آغاز دوره جدیدی از همکاری های امنیتی و امنیتی ایالات متحده و عراق در عراق است.

در بغداد ، لوچید مارتین سال گذشته به دنبال حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که منجر به کشته شدن ژنرال قاسم سلیمان و یک مقام امنیتی راه آهن عراق در فرودگاه بین المللی بغداد شد ، استعفا داد.

نخست وزیر عراق روز شنبه در مصاحبه با چند ایستگاه تلویزیونی عراقی گفت که عراق در تلاش است تا سایر شرکت های آمریکایی را نیز متقاعد کند که کارکنان این شرکت در امنیت هستند. شما تأیید کرده اید که برنامه تعمیر F-16 دارای مشکلی است. “یکی از مشکلات کمبود متخصص در نگهداری هواپیما است. برخی از این شرکت ها به دلیل حملات موشکی به فرودگاه البد عراق را ترک کرده اند.

عراق سال گذشته بیشتر هواپیماهای F-16 را به دلیل تأخیر در تعمیر و نگهداری توسط کارکنان Lochid Martin به حالت تعلیق درآورد و تحقیقات نشان می دهد خلبانان عراقی به دلیل مشکلات نگهداری قادر به ثبت ساعت کافی نبودند.

در این گزارش همچنین به فساد گسترده در ایستگاه های تحت کنترل عراق از جمله انتقال سوخت جت و تعمیر جنگنده های اف 16 اشاره شده است.

پایان پیام /