علمی و پزشکی

فاز بعدی تزریق واکسن کووپارس فردا آغاز می شود

در یک مصاحبه تلویزیونی زنده ، سعید کالتاری ، معاون تحقیقات و فناوری در موسسه تحقیقات واکسیناسیون و سرم سازی رازی ، گفت: 13 واکسن کوپارس در 12 مارس تجویز می شود.

وی با بیان اینکه این واکسن هنوز هیچ عارضه ای نداشته است گفت: این واکسن تا ماه مه در دسترس خواهد بود. ایمنی بدن دو هفته پس از تزریق دوم تعیین می شود. هنوز زمان قضاوت درباره مصونیت واکسن نرسیده است.

کلانتری گفت: کمبود مشکلات پس از واکسیناسیون ما را ترغیب به شروع مرحله اصلی می کند. اولین مرحله واکسیناسیون تا ماه مه به طول می انجامد. هشت نفر برای واکسن نامزد شده اند و گروه بعدی 120 نفره فردا واکسینه می شوند.

طبق گفته یک دستیار تحقیقاتی در انستیتوی روماتولوژی ، ما طی دو هفته آزمایش آنتی بادی ها و سرکوب های سیستم ایمنی را برای تعیین ایمنی واکسن در چند مرحله انجام خواهیم داد. این موارد دو هفته پس از تزریق دوم در 12 مارس بررسی می شود. ما انتظار داریم که دو هفته بعد از تزریق دوم عوارض جانبی را ببینیم و سپس می توانیم درباره هرگونه واکسن عوارض جانبی صحبت کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری پژوهشگاه واکسیناسیون و سرم سازی رازی گفت که آنها داوطلبان را تا 6 ماه برای مشکلات احتمالی تحت نظر دارند.

پس از موفقیت در این مرحله ، مجاز به وارد کردن دوز دوم واکسن کرونا هستیم ، در این زمان بسته به شرایط ممکن است بتوانیم مراحل دوم و سوم را ترکیب کنیم ، اما هنوز چیزی مشخص نیست.

وی گفت: مرحله سوم در دریافت واکسن ویروس کرونا ، نفس کشیدن یک ماه پس از تزریق دوم است. کرونا واکسنی استنشاق شده برای جلوگیری از شیوع ویروس است.

پایان پیام /