قیمت دارو واقعی شود – سرخط نیوز

سرخط نیوز/ لرستان یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم قیمت گذاری عادلانه داروها تاکید کرد.

دکتر یحیی ابراهیم در گفت وگو با سرخط نیوز، درباره وجود قاچاق مواد مخدر در کشور گفت:

وی گفت: طی سالیان گذشته 90 درصد داروی کشور تولید داخل و 3 درصد وارداتی بوده که 90 درصد مواد اولیه آن وارداتی بوده است.

یکی از اعضای شورای مشورتی اسلامی گفت: دولت در سال های اخیر 4200 تن از اعتبارات دولتی استفاده کرده است. در کشور با کمبود دارو مواجه هستیم. آیا آنها انسولین داشته اند؟

علل کمبود داروهای اساسی در کشور

وی افزود: متاسفانه در بحث قارچ سیاه دو نفر از لرستان بر اثر کمبود آمفتامین جان خود را از دست دادند. در بحث تامین داروهای شیمی درمانی، داروهای دیابت و Novos & Factor Seven برای بیماران هموفیلی چه گذشت؟

ابراهیم گفت: یکی از دلایل کمبود دارو در کشور تفاوت قیمت دارو در کشور است که با کشورهای همسایه متفاوت است.

سخنگوی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) گفت: «این تفاوت بزرگی در قیمت مواد مخدر است که منجر به قاچاق سود شده است».

وی گفت: از یک سو باید سامانه مبارزه با قاچاق کالا و تمامی تجهیزات نظارتی برای جلوگیری از قاچاق راه اندازی شود و از سوی دیگر این تفاوت قیمت قابل توجه برای تجارت قاچاق محقق شود.

پول دولت باید حذف شود و دارو و پلتفرم آزاد شود

ابراهیم گفت: تنها راه برداشتن پول دولت و آزادسازی سامانه دارو و تجهیزات است که حدود 5 درصد به روی مردم بسته می شود و قاچاق نیز بسته می شود.

یکی از اعضای شورای اسلامی سلامت نیز به نوبه خود گفت: اگر مسیر درست را انتخاب کنیم دیگر نیازی به نیروی نظارتی و وزارت بهداشت نیست که با افزایش قیمت ها از قاچاق جلوگیری می کند. خارج از کشور

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در حالی که در کمیسیون بهداشت بر ما نظارت می کنیم، به تصویب مجلس رسیده این است که قرار است دارو و کالاهای اساسی و نهاده های دامی ارز آزاد وارد کنیم، اما تامین کرده ایم. به شرکت های بیمه و بیمارستان ها مراجعه کنید. ” کمک کنید به مردم فشار نیاورید.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل