اقتصادی

ماجرای تامین مالی ۸ میلیارد دلاری دولت از بازار سرمایه چیست؟

طی چند هفته گذشته ، دولت کیفیت روزانه زیادی را در بازار سرمایه ارائه می دهد که به گفته مدافعان بورس ، بازار را به سمت درآمد بیشتری سوق می دهد. از آنجا که دولت بودجه بازار سرمایه را تأمین کرد ، حتی هشت میلیارد دلار هم جمع شد و رئیس برنامه و بودجه برای انجام تعهدات دولت کنترل شد.

انتشار اوراق قرضه داوطلبانه اوراق قرضه دولتی توسط ISN انجام شده است و فعالان بازار سرمایه معتقدند ورود به بخش درآمد ثابت بازار سهام بخشی از منبع خرید اوراق را تأمین می کند. تا زمانی که این میزان وثیقه در بازار موجود باشد و سرمایه بزرگی در بازار خریداری شود ، بورس با بدهی روبرو خواهد شد ، اما در ماه های اخیر ، کاهش شاخص های سهام و فرابورس بسیاری از سهامداران را به سمت خرید اوراق با درآمد ثابت سوق داده است. اما اخیراً ، هیئت مدیره کمیسیون بورس و اوراق بهادار افزایش تخصیص وجوه سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت را تصویب کرده است.

به دولت اجازه داده شده است که 213 میلیارد یورو اوراق بهادار مختلف اسلامی منتشر کند

در این راستا ، رئیس نظارت بر تعهدات دولت و تأمین منابع برنامه و بودجه به ISS.

مازگان کانلو گفت که امور مالی دولت از ژوئن سال جاری و با انتشار اوراق بهادار مالی اسلامی براساس مجوز Ginbot شورای عالی هماهنگی اقتصادی ، که در لایحه بودجه امسال ذکر شده است ، آغاز شده است (5). در واقع ، کلیه اوراق بهادار اسلامی منتشر شده توسط جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت هفتگی در سیستم تجارت آن بانک معامله می شود. وجود داشت.

وی در ادامه گفت: براساس مجوزها ، به دولت اجازه داده شده است كه 213 هزار میلیارد تن اوراق بهادار اسلامی منتشر كند كه 51 هزار و 700 میلیارد تن از این مجوزها در قالب خزانه اسلامی چاپ می شود. اسناد و وام دهندگان و حداکثر 123 میلیارد تن. مالی اسلامی به صورت نقدی فروخته می شود و با هزینه سپرده گذاری می شود. بیش از 50٪ این اوراق از طریق سیستم بانکی خریداری می شود و مابقی در بازار سرمایه (از جمله صندوق های تامینی و سایر فعالان بازار سرمایه) خریداری می شود.

بودجه 8 میلیارد دلاری دولت از بازار سرمایه مجاز نیست

رئیس واحد نظارت بر بدهی عمومی و برنامه ریزی ثروت که گفته می شود با فروش اوراق قرضه حدود هشت میلیارد دلار از بازار سرمایه ریخته است ، گفت: “با توجه به عملکرد مطالبات مالی”. توجه به این نکته مهم است که وقتی اوراق بهادار مالی اسلامی در بازار آزاد بانکها و اوراق بهادار امنیتی بانکها در سبد سهام و بانک مرکزی خریداری می شود ، توافق در مورد گزارش با مساعدت لازم بسیار مهم است.

“خرید اوراق بهادار اسلامی تحت حمایت دولت توسط فعالان بازار سرمایه نیز به دلیل عدم امنیت اوراق بهادار دولتی و عزم دولت برای پرداخت به موقع تضمین های به موقع و سود عمده و بازگشت موثر این اوراق بهادار سرمایه گذاری مطمئنی است. ، “كانلو گفت. “آنها گفتند

وی همچنین در پاسخ به این سوال که سال آینده چه مقدار اوراق در بازار سرمایه فروخته خواهد شد

انتهای پیام