معدنی‌ها در رابطه با “مصوبه افزایش حقوق دولتی معادن” چه می‌گویند؟

به دنبال اعلامیه جدید وزارت حقوق معدن و تجارت در سال 1399 مبنی بر اعلامیه جدید مربوط به حقوق معدن ، اکثر فعالان معدنی کشور خواستار تحقیق در مورد نامه های ارسال شده از سوی معاون وزیر معادن به این سازمان شدند. برخی از مقاله ها اصلاح می شوند و بدون افزایش حقوق دولت ، قیمت ها سالانه یا به حالت تعلیق در می آیند.

ESN گزارش داد ، حقوق معادن هفته گذشته توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت (SAMAT) در سال 1399 اعلام شد و توسط چند نفر از اعضای شورای معدن امضا شد. براساس این اعلامیه ، حقوق معادن دولتی از طریق قیمت محصول فروخته شده در راس صنعت تولید می شود که 400 درصد بالاتر از سال گذشته است.

وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرده است که افزایش دستمزد دولت در سال جاری منجر به اعتصاب های پی در پی شرکت های معدنی ایران ، انجمن صادر کنندگان سرب و روی ایران و انجمن سنگ آهن ایران شده است. خوشحالم که یک سری نامه به اسقف اعظم سعد محمدی (معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت تازه منصوب شده) نوشتم و انتصاب وی را به عنوان معاون وزیر معدن تبریک می گویم

با این تصمیم بسیاری از معادن سنگ دیگر در کشور تعطیل می شوند

احمد شریفی ، دبیرکل انجمن سنگ ایران ، در نامه ای به اردش سعد محمد در سال 1397 نوشت که بحران اقتصادی فعلی ، رکود ، تورم و شیوع ویروس کرونا و … حدود 1000 سنگ قیمتی استخراج شده است ، از یک طرف ، این تصمیم زمینه را برای بسته شدن هر چه بیشتر معادن گرانیت فراهم می کند و از طرف دیگر پرداخت سنگهای قیمتی کشور به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

سرانجام ، چنین تصمیمی تأثیر مخربی بر صنعت شکننده جواهرات کشور خواهد داشت. بر این اساس ، با توجه به شرایط بحرانی و نامطلوب اقتصادی در کشور ، لطفاً دستور دهید حقوق دولت 1398 و 1399 بر اساس سال 1397 همان سال محاسبه شود و معادن توسط دولت افزایش نیابند. “

تصمیم برای افزایش حقوق معدن در دولت در سال 1999 با مشوق های استخراج موازی همراه نبود

سید عسکرزاده – دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران – به حلقه 60/261918 اشاره کرد. وقتی معاون سابق وزیر معادن و معادن و دبیر شورای عالی معادن (داروش اسماعیلی) امضا کردند ، درصد معادن دولتی تعیین شده برای تعیین حقوق معدنچیان مختلف به شرح زیر بود: سو Mis تفسیر و “تل” زیرا اولا ، همه مواد معدنی مجهز به سیستم سنگ زنی هستند … ذره ای از فلز جامد نیست ، ثانیا ، این قانون بر اساس درصدی از کل تولید یک معدن است و سوم ، این یک قانون استخراج معدن برای تشویق کارگران معدن است. توجه. .

بنابراین ، توجه داشته باشید که نامه شماره 7 ، همانطور که در بالا اصلاح شده است ، باید مورد بررسی قرار گیرد و اصلاحات مناسب برای صنعت ، معدن و تجارت استانها ارسال شود. “

افزایش حقوق دولت در مورد معادن کاملاً در تضاد با استراتژی استخراج و علت فعالیت اقتصادی آنها است.

حسن حسینوگلی ، رئیس انجمن صادر کنندگان صنایع معدنی و رویی و معدنی ایران در نامه ای به اسقف اعظم سعد محمد ، گفت که نگرانی ها ، ابهامات و س questionsالات زیادی در بین معدن کاران و صنعت معدن وجود دارد ، حتی در بحران معادن کشور.

وزیر صمت پیش از این اظهار داشت که استخراج یکی از برنامه های وی است ، افزود: سیاست دولت در افزایش حقوق معدن کاملاً در تضاد با این استراتژی است که منجر به توسعه اقتصادی بسیاری از معادن کوچک و متوسط ​​شده است.

بنابراین ما از جنابعالی تقاضا داریم اجرای این بیانیه را به حالت تعلیق درآورد و دستور دهد که با توجه به نگرانی ها و نظرات کارشناسان خبرگان و اتحادیه های کارگری ، موضوع مورد تجدید نظر قرار گیرد. “

شر در کار است …

در همین حال ، بهرام شکوری ، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و عضو شورای عالی معادن گفت که معادن کشور به ویژه مواد معدنی کوچک و متوسط ​​در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می برند و نیمی از آنها به دلیل بحران افزایش دستمزد قسمت ضعیف صنعت معدن را از بین ببرید کشور می داند.

به گفته وی ، اعضای شورای عالی معدن با افزایش حقوق دولت موافق نیستند. در نتیجه ، نامه ای از وزارت جدید صمت برای دریافت تحقیق دریافت کردیم. در واقع معاون جدید معدن و صنایع معدنی نیز قول داده است که همین کار را انجام دهد. امیدواریم که بیانیه اخیر به زودی حذف شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل