نکات مهم در رابطه با استخدام اداری و مدیریت

بهترین روش استخدام کارمند + نکاتی که باید در هنگام مصاحبه بدانید

یکی از مهمترین وظایف مداوم هر رهبر تجاری یا مدیر منابع ، یافتن و استخدام استعداد انسانی مناسب برای سازمان است. در واقع ، یکی از بزرگترین چالش های هر کسب و کار یافتن افراد با استعداد و نگه داشتن آنها در محل کار به طوری که هسته اصلی تیم تجاری به بهترین شکل ممکن بسته شود.

این ممکن است یک فرایند زمانبر باشد ، اما اگر این زمان و انرژی در ابتدا صرف شود ، بهتر است در میانه راه درک کنیم که انتخاب یک فرد برای موقعیت شغلی در تجارت مناسب نبوده و در نتیجه این انتخاب اشتباه است که پیامدهای مالی و اعتباری زیادی برای تجارت به همراه داشته است. توجه به این نکته مهم است که منابع انسانی افرادی هستند که سازمان را کار می کنند و بسیج می کنند.

به عبارتی دیگر کارکردن و انجام وظایف در زمینه مشاغل اداری ایجاب می کند سازمان ها در انجام وظایف دارای کارکنان سخت کوش ، دقیق ، مسئولیت پذیر باشند که این کارکنان نیز از دانش و اطلاعات کافی در زمینه کار برخوردار باشند. کارفرمایان مشاغل اداری به دلیل مشاغل فراوان و نیاز این حرفه به تلاش کارکنان برای جلب رضایت مشتری در همه زمان ها در انجام وظایف اداری با مشکلات زیادی روبرو می شوند، کارکنان را پایه و اساس برپایی سازمان می‌دانند.

به همین دلیل هنگام استخدام نیروی کار ، کارمندان ماهر استخدام می کنند و نمونه قرارداد کار کارمندان را امضا می کنند. در این مقاله همه چیز در مورد مهارت های مورد نیاز کارمندان برای مشاغل اداری مورد بررسی قرار گرفته است.

ترفندها و روشهای استخدام حرفه ای کارمندان اداری

در فرایند استخدام ، هنگامی که تقاضا برای افراد با استعداد بیش از میزان عرضه مهارت باشد ، تمام مراحل در این قیف مورد نیاز است. مشکل اکثر شرکتها این است که آنها حتی در صورت کمبود نیز از روندی متفاوت استفاده می کنند. کل فرآیند جذب و استخدام برای اکثر شرکتها تعاملی است.

این فرآیند با عبور از فیلترها بر اساس مهارت و تجربه افراد ، کنار گذاشتن افراد ضعیف ، مصاحبه هایی برای به حداقل رساندن اشتباهات و حتی توافق نامه های پرداخت اولیه قبل از اینکه داوطلبان با شغل خود آشنا شوند آغاز می شود. دستمزد انجام شده اگر تعداد داوطلبان درجه یک بیش از حد زیاد باشد ، این روند اعمال می شود.

هر چند ممکن است توهین آمیز باشد. اما اگر تعداد داوطلبان زیاد نباشد ، نتیجه برعکس است و شرکت ها سخت گیری را کنار گذاشته و روند معمول استخدام را دنبال می کنند. در مواجهه با کمبود نیروهای مستعد ، مسئولان انتخاب باید نامزدها را قانع کنند که بهترین گزینه به آنها ارائه شده است. مشتری بالقوه شخصی است که کاملاً واجد شرایط استخدام است ، اما قبل از موافقت با داوطلب شدن رسمی به اطلاعات بیشتری نیاز دارد.

این مراحل اضافی با اکثر فرآیندهای پیچیده فروش که شامل صرف وقت برای شناسایی نیازهای خریدار و ارائه راه حل خاص برای مشتری است ، اندازه گیری می شود. اگر این روند به درستی انجام شود ، این دستورالعمل می تواند کیفیت روند استخدام افراد با استعداد را بهبود بخشد. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

سوالاتی که در جذب یک کامند خوب به شما کمک خواهد کرد

اولین کاری که برای استخدام افراد انجام می شود این است که عجله نکنید و هرگز فردی را که به اندازه کافی خوب است استخدام نکنید ، همیشه منتظر بهترین باشید. انتظار طولانی برای استخدام شخص مناسب برای یک نقش دردناک است ، اما باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

استخدام افراد مناسب می تواند سرنوشت تجارت شما را رقم بزند و استخدام افراد نامناسب منجر به داشتن کارمندان متوسطی می شود که فقط به ساعت نگاه می کنند و با رشد کسب و کار شما فعال نیستند. بنابراین به خاطر داشته باشید که اگر عجله نکنید ، می توانید بهترین ها را استخدام کنید.

سوالات زیر به شما کمک می کند تا بهترین افراد را استخدام کنید. به جز سوالات ، هرگز احساسات خود را در طول مصاحبه نادیده نگیرید. اگر احساس می کنید چیزی درست نیست یا از استخدام شخصی مطمئن نیستید ، از گزینه No استفاده کنید. استخدام فرد مناسب به زمان نیاز دارد ، اما در استخدام شرکتی پر از افراد مناسب برای این نقش عجله نکنید.

1- از تجارت ما چه چیزی را دوست دارید؟ چگونه می توانید چیزی را که دوست ندارید تغییر دهید؟

با این سوال ، به دو نتیجه رسید. ابتدا شخص در مورد علایق خود صحبت می کند یا درمورد مشکل صحبت می کند و راه حلی ارائه می دهد یا به شما می گوید بیزینس شما عالی است. به دنبال افرادی بگردید که در مورد 5٪ مشکل و 95٪ راه حل صحبت کنند. با پرسیدن اینکه چگونه آنچه را که دوست ندارند تغییر دهند ، می فهمید که چگونه مشکلات خود را حل می کنند. بهترین کارمندان به سرعت و به تنهایی مشکلات را حل می کنند.

2- در حال حاضر كدام كتاب را مي خوانيد؟

افراد پرشور برای بهبود مهارت های خود تمایل به مطالعه کتاب یا گوش دادن به کتاب های صوتی دارند. تمرکز کتاب روی مهارت خاصی مانند فروش یا بازاریابی یا خواندن کتاب متمرکز بر پیشرفت آنها ، همه نشانه های خوبی است. اگر آنها یک کتاب داستانی بخوانند و مدتی کتاب آموزشی بخوانند ، این یک پرچم قرمز است. باهوش ترین افراد همیشه در حال یادگیری و جذب اطلاعات جدید هستند.

در مورد مشکلاتی که آنها در شغل فعلی خود دارند و نحوه حل آنها سوال کنید؟

باز هم ، این مسئله حل مشکلات و مهارت های تفکر خلاق است یا خیر. اینکه آیا آنها می توانند با رویکردی متفکرانه مشکل خود را حل کنند یا آن را به شخص دیگری منتقل کنند ، می تواند در انتخاب شما تأثیر بگذارد.

4- در زندگی حرفه ای خود به چه چیزهایی رسیده اید که به آن افتخار می کنید؟

با استفاده از این سوال می توانید درک افراد از موفقیت را درک کنید. اگر آنها طی یک دوره دو ساله پنج بار به نقش قبلی خود ارتقا پیدا کرده باشند ، ممکن است شخص مورد نظر خود را پیدا کرده باشید.

5- آیا قبلاً ورزش های گروهی انجام داده اید؟

حضور افراد در ورزش های گروهی مانند بسکتبال ، فوتبال و قایقرانی باعث تمرکز آنها بر اهداف و آمادگی جسمانی و تقویت ارتباطات آنها می شود و می توانند در شرایط دشوار تیمی عمل کنند.

  1. برای تفریح ​​چه کاری انجام می دهید؟

بخش مهمی از موفقیت تعادل است و اکثر افراد موفق همیشه در همه زمینه های زندگی خود ، آمادگی جسمانی ، تقسیم رابطه و یادگیری تلاش می کنند.

7- “من مطمئن نیستم که شما برای این نقش مناسب هستید”:

این بهترین راه برای شناخت افراد با شخصیت قوی است. افراد قوی با شنیدن “نه” کاملاً قوی هستند و خود را از دست نمی دهند. با پرسیدن این سوال ، مردم سه کار را انجام می دهند. آنها شما را نادیده می گیرند و از این مرحله صرف نظر می کنند یا سعی می کنند ارزش خود را در سودهای کسب و کار شما بیان کنند.

10 نکته مهم استخدامی برای مدیران

از آنجا که کارمندان مهمترین سرمایه یک سازمان هستند ، در این میان در نظر گرفتن برخی نکات لازم برای گذراندن این روند به روشی مطلوب و با بالاترین کارایی ضروری به نظر می رسد. در ادامه به برخی از نکات اساسی در این زمینه بصورت تیتروارخواهیم پرداخت.

منبع:

https://118work.ir/subcategory/استخدام-و-کاریابی/اداری-و-مدیریت

خروج از نسخه موبایل