اقتصادی

هفته آرام بازار سکه و طلا با اندکی ریزش

بر اساس تحلیل دبیر هیات مدیره ائتلاف تهران، در هفته های اخیر با وجود رکود در بازار جهانی، قیمت جهانی اوونز از پنجشنبه تا امروز به شدت افزایش یافته است. 20; با این حال، کاهش شدید تقاضای بازار و کاهش اولین اقیانوس های بین المللی منجر به کاهش جزئی در بازار داخلی سکه و طلا شد.

نادر بذرافشاهان هفته گذشته در گفت وگو با سرخط نیوز درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا گفت. با وجود کاهش هشت دلاری، طلای جهان از روز پنجشنبه به طور ناگهانی 4 دلار افزایش یافت. بنابراین هفته گذشته در مجموع 4 دلار افزایش داشت.

از سوی دیگر، بازار ارز در هفته جاری شاهد تغییر شدید نرخ ارز بوده اما تاثیری بر قیمت سکه طلا نداشته است.

وی گفت: در مجموع هفته باثبات و باثباتی را در بازار داخلی و سکه شاهد بودیم. این هفته یکی از کم ترین هفته های سود و مبادله است که کمترین میزان در دو ماه اخیر است. تقاضا برای طلا و سکه به شدت کاهش یافته است و تعداد فروشندگان از خریداران بیشتر شده و ثبات را در بازار داخلی به ارمغان آورده است.

یکی از اعضای هیات مدیره ائتلاف تهران در خصوص تغییرات قیمت در هفته گذشته گفت: هر پنی از طرح جدید با کاهش 3000 تنی به 3000 میلیون و 3000 تن در آخر هفته گذشته رسید. سکه های قدیمی، نیم سکه و ربع سکه هر کدام سه هزار تن قیمت دارند، سکه قدیمی 4 میلیون و 40 هزار تن، نیم سکه 6 میلیون و 3 هزار تن و ربع سکه 3 میلیون و 50 هزار تن قیمت دارند. سکه تازه بدون تغییر در 2 میلیون و 150000 تن باقی مانده است.

بذرافشاشان ادامه می دهد: هر گرم طلای 3 عیار 150 تن کاهش می یابد و این در حالی است که یک میلیون و 3000 تن و هر گرم طلای 5 عیار با 5 تن تخفیف و 5 میلیون و 3000 تن به فروش می رسد. حباب سکه از 40 هزار تن به 40 هزار تن به 3 هزار تن نسبت به هفته های گذشته 4 هزار تن کاهش یافته است.

انتهای پیام/