بین الملل

همکاری اوباما، بوش و کلینتون در کمک به پناهجویان افغان

باشگاه ریاست جمهوری آمریکا برنامه ای را برای پذیرش و حمایت از مهاجرین افغان تا روز سه شنبه آغاز کرده است.

به گزارش CNN ، به نقل از CNN ، سه رئیس جمهور سابق آمریکا ، از جمله بیل کلینتون ، جورج دبلیو بوش و باراک اوباما ، توسط شوهران خود ، هیلاری کلینتون ، لارا بوش و مایکل اوباما مورد تقدیر قرار گرفتند. “خواهش میکنم”

در این بیانیه آمده است که هدف این گروه “تشویق آمریکایی ها به پذیرش و حمایت از همه مهاجرین افغان” است ، به ویژه پس از خروج ایالات متحده از افغانستان در هفته های اخیر. پس از بزرگترین تخلیه نظامی در تاریخ ، دولت بایدن اکنون مسئولیت اسکان بیش از 600000 مهاجر افغان در ایالات متحده در هفته های آینده را دارد.

حدود 17 درصد از افرادی که وارد ایالات متحده می شوند شهروندان و ساکنان دائمی ایالات متحده هستند که هنگام ورود مستقیم به مقاصد خود نقل مکان می کنند و در پایگاه های نظامی نمی مانند. با این حال ، بقیه به پایگاه های معاینه پزشکی و واکسیناسیون و سپس به دیگر نقاط کشور منتقل می شوند.

خوش آمدید به ایالات متحده توجه روسای جمهور سابق و همچنین حاکمان دو جانبه و دیگر رهبران ایالات متحده را برای کمک به زنده ماندن مهاجران افغان جلب کرده است. کار در ایالات متحده.

به گفته این گروه ، تماس ها و هماهنگی بین دولت های منطقه ای و محلی و همچنین سازمان های غیردولتی ، شرکت ها ، دانشگاه ها و سایر نهادها برقرار خواهد شد.

در بیانیه جورج دبلیو بوش ، رئیس جمهور سابق آمریکا آمده است: “هزاران افغان پیشگام ایجاد جهان امن شده اند و اکنون به کمک ما نیاز دارند.” ما مفتخریم که از این گروه و تلاش های آن برای کمک به خانواده های افغان در جابجایی و ایجاد زندگی جدید حمایت می کنیم. ما آماده ایم نشان دهیم که چگونه همسایگان جدید افغان ما و بقیه جهان کشور ما را بزرگ کرده است.

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه کار خواهد کرد. سخنگوی این گروه هنوز اظهار نظری نکرده است.

کلینتون و اوباما روز شنبه به مناسبت بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر در نیویورک به رئیس جمهور فعلی جو بایدن ملحق می شوند. جورج دبلیو بوش با کمیل هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در پنسیلوانیا گفتگو می کند بوش در اظهارنظرهای خود از ترامپ بدون نام بردن مستقیم وی انتقاد کرد.

این اولین بار نیست که روسای جمهور سابق آمریکا برای کمک در بحران تلاش می کنند. بوش و کلینتون برای کمک به مردم اندونزی آسیب دیده از سونامی 2005 و راه اندازی و جمع آوری کمک های مالی برای صندوق بوش کلینتون در هائیتی پس از زلزله ویرانگر 2010 این کشور همکاری کردند.

انتهای پیام