اقتصادی

همکاری مجلس با دولت در جهت رفع ناترازی‌های تولید و مصرف انرژی

به گفته وزیر نیرو ، با حمایت مجلس ، به 1400 صنعت آب و برق راه حل های لازم جهت توسعه زیرساخت ها و حل چالش های این صنعت ارائه شده است.

به گزارش ایزنا ، رضا اردکانی ، رئیس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ، عصر امروز ، همزمان با بازدید از شبکه برق کشور ، گفت: “منابع بیشتری برای این صنعت فراهم شده است. امیدواریم این شرایط تقویت شود و شرایط سند
لین وی گفت: تعادل تولید و مصرف برق در تابستان 1400 به 12000 مگاوات رسید. گرم شدن دما خشکسالی های بی سابقه را کاهش داده و بیش از نیمی از انرژی آبی کشور را از تولید گرفته است ، از جمله موارد دیگر باعث تحریک تولید و مصرف برق می شود.
وزیر نیرو با استناد به برنامه های مختلف برای غلبه بر موج گرمای تابستان ، گفت: “ما امسال 45 برنامه برای غلبه بر اوج داریم ، اما به دلیل اختلال در تولید و مصرف برق ، فشار زیادی به شبکه وارد شده است.
وی همکاری بین صنعت و بخش کشاورزی را ستود و خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان همکاری صنعت و کشاورزان از 65 درصد به 77.8 درصد در سال جاری افزایش یافت که نتیجه آن 6500 مگاوات مدیریت حمل و نقل بود.
طبق گفته وزارت نیرو ، 4057 مرکز رمزگذاری غیرقانونی وجود دارد که برای تولید و تحویل برق ایجاد شده اند.

وزیر نیرو در این بازدید از رئیس مجلس خواست تا اقدامات جدی و عملی برای همکاری با دولت در جهت رفع عدم تعادل انرژی و تعرفه های تولید و مصرف انرژی انجام دهد.

ورود موج جدید گرما و افزایش مصرف برق در این هفته

اردكاني در مصاحبه با خبرگزاري 13:13 به نقل از سخنگوي شوراي اسلامي هنگام بازديد از مركز تنظيم و مديريت برق كشور گفت: “اميدواريم موج گرما از دوشنبه آينده آغاز شود. وی افزود: “خدمات مختلف در بالاترین سطح خود قرار دارند و ما می توانیم این روزها را با راحتی مدار فعلی خود به مردم ارائه دهیم.
به گفته وی ، صنایع بسیار نزدیک به صنعت برق بوده و در روزهای اخیر توانسته ایم تا 70 درصد شیفت شب را فعال کنیم تا از صدمه جدی به صنایع فولاد و سیمان جلوگیری شود. .
وزیر نیرو با شناخت همکاری رسانه های کشور گفت: “من از همه رسانه ها به ویژه رسانه ملی تشکر می کنم. این رابطه نقش مهمی داشته و نشان دهنده اعتماد و ارتباط خوب است.”
وی با بیان اینکه صنعت مدیریت منبع تغذیه کشور برای تأمین تقاضای خود آمادگی تولید بیش از 10 هزار مگاوات برق را دارد ، افزود: این صنایع برای تأمین تقاضای خود آماده تولید بیش از 10 هزار مگاوات برق هستند. ارایه شده
وی با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی و شرکت مدیریت منابع آب گفت: “ما باید برای چالش ها آماده باشیم.” داره بارون میاد.
وی افزود ، “به عنوان مثال ، سال گذشته ، از ابتدای سال گذشته تا چهارشنبه ، ما فقط 6 میلی متر باران در بندر چابهار باریدیم که در دو ساعت 5 بار باران نشان داد. “
وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم و تغییرات آب و هوایی در جهان به معنای وضعیت خشکسالی یا سیل شدید است. امیدواریم بتوانیم از این طوفان های باران و رحمت الهی نهایت استفاده را ببریم.

در زمینه قیمت گذاری انرژی تصمیمات جسورانه بگیرید

محمد بیکر کلیباف – رئیس مجلس شورای اسلامی که به دعوت وزیر نیرو از مرکز مدیریت برق و مرکز تنظیم صنعت برق کشور بازدید کرده است ، گفت: “باید تصمیمات جسورانه گرفته شود. این مسائل. همه ما می دانیم که اگر قیمت گذاری حل نشود و بخواهیم اقدامی انجام دهیم ، مشکلات زیادی برای کشور به وجود می آید.

محمد بیکر خلیفاف با تمجید از تلاش همه مدیران و کارکنان صنعت برق در کشور گفت: “این صنعت نقش مهمی در امنیت ، بهداشت ، اقتصاد ، شرایط زندگی و غیره دارد. خدمات اساسی هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در حال حاضر از قطعی برق ناراحت هستند و این درست است که بپرسیم گفت: این موضوع با حضور وزیر نیرو در دادگاه علنی به دقت بررسی شده است جلسات کنفرانس و کمیسیون ها.
وی اضافه کرد: “ما می دانیم که مشکلات در این زمینه جدی و اساسی است و مشکلات اساسی در مدت زمان کوتاهی قابل حل نیست ، زیرا اکنون مصرف را از یک اتاق به اتاق دیگر کاهش داده ایم. آسیب های این اقدام می تواند طولانی تر و جدی تر باشد ، بنابراین اصولاً باید در این زمینه به موضوعات پرداخته شود.
“ما شاهد عدم تعادل در تولید و مصرف برق در کشور هستیم.” این تعادل در همه بخش ها مانند بودجه ، بانک ها ، حقوق بازنشستگی و غیره وجود دارد.
وی گفت: “ممکن است در زمینه های انرژی ، غذا و غیره مصرف بی رویه ای وجود داشته باشد ، اما مردم نشان داده اند که تا آنجا که می توانیم حمایت کرده اند.”
کالی گفت: “تصمیمات باید جسورانه گرفته شود ، به عنوان مثال قیمت گذاری یکی از آنهاست.” همه ما می دانیم که اگر قیمت انرژی حل نشود و بخواهیم مانند بازار ارز رفتار کنیم ، فرصت هایی برای دلالان و مستاجران فراهم می شود و منابع عظیم کشور از دست می رود.
قانونگذار افزود كه هزينه هاي خانوارهاي پرمصرف و كم مصرف نبايد به طور دقيق محاسبه و برابر شود. یارانه انرژی حدود یک تا بیست است ، بعضی از افراد زیاد غذا می خورند ، بنابراین در چنین مواردی انتظار نمی رود مردم تعادل برقرار کنند.
وی گفت: “امروز ارزها اتفاق می افتد ، اما تصمیمی اتخاذ نشده است. اگر قرار است این ارزها توسط بانك مركزی رسیدگی شود یا مربوط به صنعت باشد ، این مجمع توسط وزارت صمت ایجاد شده است.”
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما متعهد به اصلاح رویکرد و سیاست های کنفرانس یازدهم هستیم ، خاطرنشان کرد: اگرچه دستیابی به این امر دشوار است اما این راهی برای نجات کشور است.
وی تأکید کرد: برای دستیابی به این مهم باید بر روی محرک ها ، اولویت ها ، سیاست ها و رویکردها تمرکز کنیم و امیدواریم دولت بعدی نیز از این الگو پیروی کند.
خلافت توضیح داد: پارلمان مسئولیت اجرا را ندارد ، اما وظیفه دارد رویكردها را بهبود بخشد و در آن جهت در حال حركت است. در برنامه هفتم ، ما بر حل همه اختلافات با حداقل دخالت دولت و تراکم بالای جمعیت تمرکز خواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی عصر امروز به دعوت وزیر نیرو از مرکز مدیریت شبکه برق ایران و مرکز کنترل صنعت برق کشور بازدید و با مدیریت و برنامه ریزی برق کشور در منطقه آشنا می شود. .

انتهای پیام