بین الملل

واشنگتن‌پست: اقدامات دقیقه نودی پامپئو، برنامه‌های بایدن را پیچیده می‌کند

واشنگتن پست گزارش داد که کارن دیانگ در بیانیه ای به واشنگتن پست نوشت:

این یادداشت با استناد به ابتکارات مهم سیاست خارجی هر روز با پمپئو آغاز می شود.

کوبا به لیست کشورهای تبلیغ کننده تروریسم بازگشت ، انصارالله یمن را یک سازمان تروریستی اعلام کرد ، روابط طولانی مدت با تایوان را لغو کرد و حاکمیت مراکش را در صحرای غربی به رسمیت شناخت و توافق نامه های جنجالی را تصویب کرد. اسلحه و یک سری تحریم های جدید علیه ایران.

مصرف داخلی ناشی از اقدامات مخرب پمپئی

واشنگتن پست گزارش می دهد: “همه این تغییرات قابل برگشت است.” اما هر یک از آنها در ارائه سیاست با چالش هایی روبرو هستند [خارجی] این آینده است ، پیچیده است. به گفته مقامات ، اگر همه این اقدامات نباشد ، همه اقدامات ناشی از سیاست های داخلی است.

یک مقام ارشد انتقال بایدن که خواست نامش فاش نشود ، به روزنامه گفت. [این دولت] توجه ما هر یک از آنها را به دقت بررسی می کنیم و دولت جدید تصمیمات خود را بر اساس یک دستورالعمل قرار می دهد: امنیت ملی.

با این حال یک مقام کاخ سفید به برخی اقدامات وزارت امور خارجه اطمینان خاصی داد که برخی از آنها مدتی مورد بررسی قرار گرفته و ادعا شده است که در روزهای گذشته علنی شده است.

تصمیمات تصادفی پمپئو توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده

یارد کوچنر ، مشاور ارشد ترامپ و داماد ترامپ ، گفت که دولت مراکش حاکمیت بر صحرای غربی را به رسمیت شناخته است و نقش مهمی در انعقاد قرارداد تسلیحاتی جامع با امارات متحده عربی و عربستان سعودی داشته است. تصمیم کوبا برای بازگرداندن تروریسم به لیست حامیان مالی و لغو تحریم های تایوان “تصمیم پمپئو” بود.

یک منبع آگاه از روند سیاستگذاری وزارت امور خارجه گفت: “من موافقم که پمپی نفوذ سیاسی زیادی در تصمیم گیری نهایی در مورد کوبا ، ایران و تایوان داشت.”

به گزارش واشنگتن پست ، نمایندگان مجلس درمورد اقدامات بایدن سکوت اختیار کرده اند [آمریکایی] اما آنها در مورد آنها نظر دادند. دموکرات ها و جمهوری خواهان از حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) به عنوان تروریست انتقاد کرده اند … دو طرف که می گویند هیچ ارتباطی با ایران و حوثی ها ندارند ، بارها در تلاش برای جلوگیری از فروش سلاح به سعودی ها ، از حقوق بشر ابراز نگرانی کرده اند. و مردم امارات از آن در جنگ یمن استفاده کردند.

وزیر خزانه داری فعلی ایالات متحده با اقدام علیه انصارالله مخالف است

حتی استفان مانوشی وزیر خزانه داری فعلی آمریكا گفته است كه تصمیم برای اعلام جنبش انصارالله یمن به عنوان یك سازمان تروریستی بسیار عجولانه است تا بتواند تداوم كمك های بشردوستانه از جمله غذا و دارو را تضمین كند. برای یمن آماده نیست

در این بیانیه آمده است: “بایدن گفت كه وی قصد دارد فروش اسلحه به سعودی ها را متوقف كرده و كمك های دیپلماتیک و بشردوستانه بیشتری به یمن ارائه دهد.” با این حال ، حذف نام حوثی ها از لیست سازمان های تروریستی تنها با یک امضا امکان پذیر نیست. این مستلزم اقدام کنگره یا بررسی دولت است.

نویسنده این مقاله درباره وضع تحریم های جدید علیه ایران اظهار نظر کرد: دولت [ترامپ] وی به شدت مخالف برنامه های بازگشت Beer به توافق هسته ای ایران است.

هدف از پرتاب سنگ به بایدن اقدام علیه ایران است

وی خاطرنشان کرد که تحریم ها علیه ایران به دلیل برنامه هسته ای لغو شده است ، اما “بیشتر آنها هنوز در روزهای پمپئی هستند ، مانند تحریم های آمریکا علیه ایران – حمایت از تروریسم ، تولید موشک های بالستیک و سایر فعالیت ها.” قدم های بعدی را برداشت.

وزیر امور خارجه فعلی ایالات متحده در مورد اقدامات خود علیه چین و تمایل بایدن پمپئو برای بازنگری در موقعیت فعلی خود با پکن صحبت کرد. [با چین] آنها پرونده تایوان را مرور می کنند که در آن دولت ایالات متحده با کاهش محدودیت های فروش اسلحه محدودیت های روابط دیپلماتیک را برداشته است.

طبق واشنگتن پست ، “بایدن می تواند سیاست های جدید را لغو کند ، دقیقاً مانند بسیاری دیگر از اقدامات 9 دقیقه ای علیه تایوان. از طرف دیگر پمپئو در حمایت از چین در موقعیت دشواری قرار دارد.

مشکل سرکوب پمپئو علیه کوبا و چین

بایدن گفت که وی به عادی سازی روابط دیپلماتیک با کوبا علاقه مند است و وزیر امور خارجه فعلی ایالات متحده با تلاش برای بازگرداندن هاوانا به لیست حامیان مالی تقویت شد.

طبق بیانیه ، مهم است که Bid این فعالیت را متوقف کند اما زمان بر است. قانون آمریكا دو روش پیش بینی می كند. نخست ، رئیس جمهور باید به کنگره اطمینان دهد که تغییرات اساسی در رهبری و سیاست های دولت مورد نظر رخ داده و از تروریسم بین المللی حمایت نمی کند. دوم ، رئیس جمهور باید به كنگره اطلاع دهد كه این كشور در شش ماه گذشته از تروریسم بین المللی حمایت نكرده است.

در اوایل روز ، آسوشیتدپرس به الن نیکمایر گزارش داد که مشکلات داخلی پیش روی دولت BD می تواند با مشارکت بین المللی ، از جمله گفتگو با ایران ، قدرت کشور را ضعیف کند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام / متر