پرداخت ۲۳۵ میلیون یورو اضافه به ۱۲ شرکت دارویی/ کیت‌ها فاسد شد!

ورود دارویی در سال گذشته با 4 هزار و 400 تن ارز از قیمت واقعی شرکت های دارویی فراتر رفت.

به گزارش سرخط نیوز ، طی چند ماه گذشته رقابت زیادی بین گمرک ایران و سازمان غذا و دارو بر سر واردات داروهای وارداتی وجود داشته است. در نتیجه ، بر سر قرار دادن داروهایی که وارد گمرک و بنادر می شوند ، اختلافی پیش آمد و هنگامی که پرونده در نهایت به دادستانی رسید ، وزارت غذا و دارو و وزارت بهداشت موظف به تعیین تعهدات شدند. داروهای طولانی مدت وارد گمرک می شوند ، اما تعهدات آنها توسط وزارت بهداشت مشخص نشده است.

گمرک به نوبه خود می گوید که در برخی موارد ممکن است مواد مخدر قدیمی یا آسیب دیده باشند. با این حال ، سازمان غذا و دارو (FDA) معتقد بود که آنها باید قبل از رسیدن داروها با این سازمان همکاری می کردند ، اگرچه اسناد در برخی موارد نشان دهنده هماهنگی واردات بود.

اما در قالب گزارش کاهش بودجه ، گزارش جریان داروها در دادگاه تجدیدنظر به نوعی حذف عرضه ارز و البته حذف و فساد محصولات دارویی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش ، 1.62 میلیارد دلار یا حدود 70 درصد از 2.3 میلیارد دلار بودجه دولت برای واردات دارو توسط بانک مرکزی پرداخت شده است.

پرداخت سنگین برای 12 شرکت

از سوی دیگر ، با وجود محدودیت های ورودی های ارزی ، هیچ فرایند رقابتی برای صدور مجوز واردات و واردات دارو وجود ندارد ، دادگاه تصمیم گرفت که تصمیم برای تعیین منابع درآمد ارزی گرفته شده است. داروها یافت نشد.

بر اساس این گزارش ، در مجموع 235 میلیون و 216،686 یورو به 12 شرکت وارد کننده اختصاص یافته است.

پرداخت 1000 میلیارد دلار بدون شناسه

سال گذشته ، ارزش کل داروهای وارداتی در بازار 5.1 میلیارد تن بود که بیش از 1000 میلیارد تن آن مغایر با مفاد قانون استانداردهای توسعه سازمان غذا و دارو بود. ناشناس.

فساد کیت های وارداتی

قسمت دیگر این گزارش نشان می دهد که سال گذشته ، شرکت انتقال خون ایران علاوه بر کیسه های واقعی ، 750 هزار واحد خالص کیسه خون را به مبلغ یک میلیون و 537 هزار و 100 یورو پرداخت و به یکی از شرکت های شرکت کننده در قرارداد پرداخت کرد. قیمت کالاهای وارداتی

اگرچه شرکت انتقال خون برای قرارداد کیت های آزمایش ویروس ، انتقال خون با بودجه دولتی خریداری کرد ، اما به دلیل ضعف کنترل های داخلی و تاریخ انقضای این موارد ، تاریخ انقضا به طور کلی بسیار کم بود. و در برخی موارد ، کمتر از یک ماه. بنابراین ، طبق تحقیقات ، تاریخچه برخی از فیلترها به پایان رسیده است.

در همین راستا ، دیوان محاسبات کاستی های سیستم کنترل داخلی دستگاه های مربوطه ، از جمله سازمان غذا ، داروی ایران و گمرک را شناسایی کرد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل