بین الملل

پشت پرده اقدامات باکو برای ایجاد مدارس ترکی زبان

به گزارش سرخط نیوز، دکتر الهام ملک زاده مدرس دانشگاه زیر نظر مدیریت ایران سخنرانی می کرد. این ماهیت غیر ایرانی، بنیانگذاران ملتی جدید را نشان می دهد که در هدف خود نهفته است.

وی افزود: دولت تازه تاسیس آذربایجان مقر خود را باند اعلام کرده است. در کمتر از چهار ماه، باکو مورد حمله قرار گرفت و پایتخت با خاک یکسان شد. حزب برابری مسلمانان با هدف اتحاد کشورهای اسلامی به رهبری ترکیه در باکو تشکیل شد.

اندکی بعد، آذربایجان از ایران درخواست نامه ای کرد و شخصاً از مدارس ترکیه در تبس و اورمیه بازدید کرد. اما ایران در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد، بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است: «ادعاهای مشابه و بی‌اساس درباره برنامه هسته‌ای ایران بیش از یک بار مطرح شده است.

دکتر ملک زاده گفت: ارزیابی روایت از مستندات نشان می دهد که دولت آذربایجان علاقه مند به ایجاد آموزشگاه زبان ترکی است. در دوره عثمانی «چون می خواستند در ایران خودمختاری ایجاد کنند، سرزمین ترک زبان داشتند».

ثانیاً مقامات ایرانی باید به اطلاع رسانی و توجه میهن پرستانه توجه کنند، علیرغم این روند و شرایط آن زمان، از هیئت ایرانی در آذربایجان پذیرایی نکردند و فداکاری نکردند. علاقه کشور به دوستی، تصمیم درستی گرفتند که مدرسه ای تاسیس کند

ادامه این نشست ویژه به صورت آنلاین منتشر می شود.

با توجه به رعایت پروتکل بهداشتی، این مراسم به صورت زنده از طریق سایت پژوهشکده www.iichs.ir به آدرس Apratat.com (TVTARIKH / زنده و اینستاگرام به آدرس https: // instagram) پخش خواهد شد. کن / iichs.ir.

ادامه مطلب
معتضد: نام جمهوری آذربایجان کاملاً قابل تحمل است. اسناد او نیز موجود است
بهشتی پور: اهمیت مرز موگریتی را توضیح دهید. موضوع تمامیت ارضی مایه نگرانی است.
فروش تسلیحات بهمن فام تنش بین تهران و باکو را تشدید می کند
بحران کافئین: بیشتر منافع در قره باغ برای روس ها بود (جنگ سوم قره باغ محتمل تر است.
حمله هواپیمای بدون سرنشین صفرنژاد در قفقاز می تواند برای ایران مشکل ساز باشد
احمدیفه: نبرد قره باغ آغاز شد (حقانی دلا) هدف از تأسیس جمهوری آذربایجان تجزیه ایران است.
احمدیفه: نبرد قره باغ آغاز شد (حقانی دلا) هدف از تأسیس جمهوری آذربایجان تجزیه ایران است.

اره