اقتصادی

چند راه حل ساده برای جلوگیری از خاموشی

قبل از شروع بهار ، شایعاتی درباره کمبود برق در کشور وجود داشت و سرانجام قبل از شروع تابستان ، چراغ سیاه روشن شد. دلایل این ضرر کمبود برق آبی ، افزایش مصرف و حضور شخص ناخوانده ای است که کد ارز را فرا می خواند ، اما راه حل چیست؟

به گزارش ایزنا ، قبل از شروع زمستان ، خاموشی برنامه ریزی نشده در تهران و سایر استانها وجود داشت. اگرچه این جداول پس از خاموشی چندین بار چاپ شد ، اما گاهی می توان گفت که این جداول مربوط به خاموشی نیستند ، در واقع سخنگوی صنعت برق است. افزایش تصادفات و مصرف

در مقایسه با سال های گذشته ، افزایش مصرف برق در سال های اخیر و عدم توسعه شبکه های برق به دلیل تحریم های شدید و بارندگی ، مشکلاتی را برای صنعت برق ایجاد کرده است ؛ تاکنون هیچ خبری از تولید 12 هزار مگاوات برق آبی در کشور نیست و این تعداد نزدیک به صفر است.

از طرف دیگر ، قطع برق باعث کاهش 7 درصدی انرژی شده است. همچنین شناخته شده است که گرمای زودرس و بی سابقه در کشور دلیل دیگری برای مصرف برق است. در این میان وجود معدنچیان غیرمجاز در کشور را نمی توان نادیده گرفت. البته تعداد قابل توجهی توسط نهادهای مربوطه شناسایی شده اند ، اما هنوز به عنوان یکی از مشکلات صنعت برق شناخته می شوند.

از طرف دیگر ، افزایش مصرف برق به دلیل بیماری عروق بیماری کرونا قلب طی 18 ماه گذشته در جبران شرایط موثر نبوده است. عدم انطباق با طرح مصرف برق و افزودن بی رویه آب و برق در سراسر کشور نیز مواردی است که نمی توان به راحتی از آنها چشم پوشی کرد. در این میان ، باید توجه داشت که آشفتگی در برخی از بخشهای صنعت آب و برق و عدم اجرای تعهدات مورد نیاز در توسعه شبکه ، نقش اساسی و اساسی در کمبودهای اخیر داشته است. باید توجه بیشتری به صنعت برق توجه شود.

راه حل چیست؟

اکنون که این نقاط ضعف و مشکلات را داریم ، باید راه حلی پیدا کنیم. به گفته کارشناسان ، کاهش مصرف برق ، مدیریت و استفاده از نیروگاه ها در امکانات و تجهیزات عمومی نیروهای مسلح و در وزارتخانه ها و مراکزی مانند نفت امکان پذیر خواهد بود.

مدیریت مصرف کننده در صنعت پس از ورود معاون اول رئیس جمهور و وزارت نیرو ممکن است نقش مهمی در این امر داشته باشد. کاهش مصرف برق همچنین می تواند با کاهش و از بین بردن بسیاری از تجهیزات برودتی در تمام ادارات و ادارات دولتی ، بانک ها ، شهرداری ها و غیره مثر باشد. در شرایط فعلی ، کارمندان بانک مطابق پروتکل های بانکی دیگر نیازی به نشستن خوب پشت میز یا میز کار ندارند و باید به جای یک یخچال ، دو یا سه دستگاه داشته باشند!

یکی دیگر از عواملی که می تواند تأثیر مهمی در رفع خاموشی ها داشته باشد این است که شهرداری های سراسر کشور باید مراقب باشند که روشنایی همه راهروها ، خیابان ها ، پارک ها و اماکن عمومی را به یک سوم کاهش دهند.

وزارت راه و شهرسازی همچنین باید از روشنایی جاده ها و بزرگراه ها به نصف و کاهش یابد تا از حوادث جاده ای جلوگیری شود. سطح روشنایی همه مکانهای مذهبی باید به نصف و نیم کاهش یابد.

با این کار نه تنها افراد می توانند یک بار در روز خاموشی را تحمل کنند بلکه شاهد کاهش ناگهانی مصرف برق در خانه هستیم و نیازی به قطعی برق نیست.

انتهای پیام