علمی و پزشکی

کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، جلسه کمیته علمی ملی نظارت و کنترل کووید 19 صبح امروز با حضور معاون وزیر بهداشت دکتر گاشم جان بابایی و معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت دکتر فرید نجفی برگزار شد. حمیدرضا جمتی ، دبیر کمیته علمی ملی کرونا و سایر اعضای کمیته. بیمارستان قلب شهید رجوی در تهران برگزار شد.

استفاده از ماسک در دستور کار همه است

در ابتدای این نشست دکتر جان بابایی گفت که جلسه کمیته ملی علوم میثاق 19 امروز با حضور اساتید آموزش پزشکی کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به روند مثبت ایمن سازی در کشور ، کاهش تعداد بستری در بیمارستان ، تعداد بالای بیماران بدحال و میزان بالای مرگ و میر نشانه خوبی است. با این حال ، اساتید کمیته توصیه می کنند مردم از دستورالعمل های بهداشت پیروی کنند و از ماسک در دستور کار عزیزان خود استفاده کنند.

دکتر جان بابایی به دستورالعمل های ملی پزشکی ویروس کرونا در بحث بیماران و بیماران اشاره کرد: تمرکز نباید بر مسائل بیمار باشد. این بدان معناست که برخی از افراد ممکن است به دلیل ترس ، تحقیقات غیر ضروری انجام دهند.

بیماران عروقی نیازی به درمان ندارند

به گفته معاون وزیر بهداشت ، نیازی به درمان سرپایی نیست. افراد عزیز ، نظرات اساتید در مرحله بیمار ، سی تی اسکن و آزمایش های معمول لازم نیست ، و بدانید که رعایت دستورالعمل های بهداشتی کافی است.

رامسور یک داروی بیمارستانی است

بیماران قلبی به بیمارستان ها ارجاع داده می شوند: “آنها معمولاً در صورت لزوم به اورژانس منتقل می شوند. دوره درمان در بیمارستان ها به خوبی توصیف شده است. این نکته ای است که باید در درمان بیماران بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد استفاده از داروهای ضدافسردگی محدود است و در برخی موارد و در خانه. این دارو یک داروی بیمارستانی است و در موارد کمی و در مراحل اولیه بیماری استفاده می شود.

برای مدتی در بیمارستانها باید هورتیکواستروئیدها تجویز شود

جان بابایی تأکید می کند که استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها جایی ندارد – کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها و در فواصل منظم تجویز شوند. در مواردی مشاهده شده است عفونت های قارچی کشنده به دلیل مصرف بیش از حد کورتیکواستروئیدها ، افراد باید مراقب باشند که چنین داروهایی را به طور تصادفی مصرف نکنند و از پزشک خود نسخه نخواهند.

اهمیت استفاده صحیح از اکسیژن در بیماران بیمارستانی

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه مهمترین مورد برای بیمار در بیمارستان استفاده صحیح از اکسیژن است ، گفت: اولین نکته این است که پرستاران از بیماران به صورت تنفسی حمایت می کنند. اکسیژن مناسب می تواند یک درمان بسیار مثر باشد و می تواند مرگ و میر را به صفر برساند.

م effectiveثرترین درمان برای این بیماری واکسیناسیون است

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی وزارت بهداشت ، مسائل روانشناختی یکی از مسائل اصلی موثر بر کیفیت مراقبت از بیماران است: «مسائلی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب باعث بهبود سلامت بیمار می شود. توانایی در طول درمان. ”

به گفته جان بابایی ، اعضای کمیته علمی بر لزوم محدودیت استفاده از داروها ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات تأکید می کنند – واکسن ها م effectiveثرترین درمان برای این بیماری هستند زیرا عفونت ها و درمان ویروسی نامشخص است.

در پایان ، معاون وزیر بهداشت درباره کمبود عروق در کشور توضیح داد: ما هیچ سابقه ای نداریم.